بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
مدیرعامل فولاد خوزستان مطرح کرد:

بی‌ثباتی نرخ سنگ‌آهن دغدغه اصلی فولادی‌ها

مدیرعامل فولاد خوزستان، با اشاره به افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه اظهار کرد: سیر صعودی قیمت کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی یقینا باعث عدم ثبات در بازار و کنترل قیمت آن از سوی مسئولان ذی‌ربط، باعث دغدغه و نگرانی فولادسازان خواهد بود.
کد خبر : ۲۲۳۲۵۲
بی ثباتی در زنجیره فولاد با افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه
 
به گزارش بورس نیوز، علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان در این رابطه عنوان کرد: با حرکت به سمت واقعی شدن قیمت شمش فولاد، شاهد افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه بوده که این روند قطعا نگرانی فولادسازان را به همراه خواهد داشت.
 
وی افزود: سیر صعودی قیمت کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی یقینا باعث عدم ثبات در بازار و کنترل قیمت آن از سوی مسئولان ذی‌ربط، عاملی برای ایجاد دغدغه و نگرانی فولادسازان خواهد بود.

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت: در گذشته افزایش قیمت مواد اولیه بر مبنای قیمت شمش فولاد و با بررسی دقیق هزینه‌های تولید این محصولات در کنار سودآوری همه زنجیره فولاد، در نظر گرفته می‌شد.

محمدی خاطر نشان کرد: با حرکت به سمت واقعی شدن قیمت شمش در بازار، به ناگاه قیمت مواد اولیه نیز در دو ماهه اخیر نوساناتی داشته و این روند آسیب جدی به فولاسازان وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: این افزایش قیمت منطقی نبوده و در آینده روند چرخه تولید فولاد را با مشکل روبرو کرده و بی‌ثباتی کل زنجیره تولید را از معدن تا محصول نهایی، تحت تاثیر قرار خواهد داد؛ لذا از مسئولان وزارت صمت انتظار می‌رود نسبت به تثبیت قیمت مواد اولیه، اقدامات لازم را صورت داده و آرامش را به بازار برگردانند. 

مدیرعامل فولاد خوزستان در پایان خاطرنشان کرد: یقینا حفظ آرامش در شرایط تحریمی کشور و حمایت فولادسازان موجب پایداری تولید، تامین نیاز داخلی کشور و همچنین استمرار صادرات و ارزآوری را به همراه خواهد داشت.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر