بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج‌ونیم عصر؛

مایو و تیوپ آقای سخنگو

گزارش پنج‌ونیم امروز، نیم نگاهی دارد به عمق ۱۵هزارتومانی نصاب ویندوز بازار و شوینده‌ای که کف آن ۱۳۰درصد بیشتر بود...
کد خبر : ۲۲۳۳۲۶
مایو و تویوپ آقای سخنگو
به گزارش بورس‌نیوز، امروز آقای سخنگوی راه‌پله‌ها دوان دوان از مغازه‌ای در منیریه تهران به مغازه‌ای دیگر سرک می‌کشید و خرید‌هایی از جنس لباس شنا می‌کرد! این بزرگوار گویا خودش را برای عرضه‌های اولیه آماده می‌کرد، زیرا این عمقی که مسئولان در عرضه‌اولیه به بازار می‌دهد، هر جنبنده‌ای را غرق می‌کند و باید آماده شنا بود.
مخصوصا وقتی این هفته مهمانی داریم که اغلب در هنگ شدن بازار یکی از مسببان بوده و حال سهامداران می‌خواهند برای مشارکت در این شرکت، با یک رقم گردن‌کلفت وارد گود سرمایه‌گذاری شوند، راستی با ۱۵هزارتومان ویندوز عوض می‌کنند؟

مچینگ ورشکسته‌ها و سهامداران...
از جاده قدیم به سمت میدان فتح که حرکت کنیم، همان اول سمت راست در کنارگذر اتوبان، شرکتی شوینده قرار دارد که با آنکه لکه را از ظروف پاک می‌کند اما؛ شوینده‌ای جدیدی را به بازار نداده که بتواند بدهی‌های خود را بشوید و ببرد؛ طبق شنیده‌ها از سهامداران و دوستان و آشنایان این شرکت ورشکسته حسابی به فکر گران‌فروشی داغی بازار افتاده‌اند.
ناظر بازار که گویا آب و ریکای این شرکت را خورده و این روز‌ها حباب می‌دهد، پایانی ۳درصد و مچینگ ۱۳۰ درصدی را ندیده، با این حال سهامدارات باید تا شب عید در صف خرید بمانند، شاید سر به سر شوند!

دایی‌جان ناپلئون
دایی هم دایی‌های آقازاده‌ها، وقتی امور تبلیغاتی اپراتور سوخته‌ای که تازگی‌ها می‌گویند راه اکوسیستم بورس را می‌خواهد در پیش بگیرد تا نفسی تازه کند را به دیگری سپرده‌اند، دایی‌جان ناپلئون خواهرزاده را به یک روانکار سپرده تا در بخش صادرات آن، به غرور ملی‌مان بی‌افزاید؛ آقای خواهرزاده هم تا در دیگ بودجه افتاده سریعا شیرفلکه را به سمت کانال‌های تلگرامی چرخوانده و ...
کاش دایی ما هم ناپلئون بود!

دست و پا زدن بیسکوئیت‌ساز قدیمی
بیسکوئیت‌ساز خاموش جاده مخصوص، که این‌روز‌ها حتی رقبای آن به‌ظاهر هم تمایلی برای خرید و احیای آن ندارند، صورت‌های مالی را منتشر کرده که نزدیک به ۲۳ میلیارد تومان، واریزی به صداوسیما داشته تا تبلیغات را رقم بزند.
علی برکت‌الله ...
باقی صورت مالی این بیسکوئیت‌فروش که بوی روغن سوخته می‌دهد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Germany
يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
واقعا که ریدی به این سبک اطلاع رسانی.. خب عزیزم تو که شهامت انتشار با نام و نشان مشخص نداری بهتر نیست خفه بشی...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴
سلام از بورس نیوز که اینهمه بموقع مطالب رو عنوان میکنه ولی نه بصورت شفاف چرا در مورد این مطالب که همه جامعه بیان میکنند الا چراید و آنلاین ها .نیازی به ترس نیست شجاع باشید.
بیش از دوماه هست با حمایت‌های بی‌منطق بر روی نمادهای شاخص‌ساز مثل گروه خودرویی و بانکی با تشکیل صف‌های خرید سنگین به صورت کاملا دستوری جهت نمایش یک شوی تبلیغاتی بازار سرمایه را مثبت نشان می‌دهید.
هر روز از بازدهی بالا و رکوردشکنی بورس صحبت می‌شود، در حالی که خیلی از سهامداران در این مدت نه تنها سود نکرده‌اند، بلکه متضرر شده‌اند.
همه می‌دانند صف خرید چند میلیاردی دو خودروساز توسط سهامدار خرد تشکیل نمی‌شود، در آخرین اقدام برای جلوگیری از ریزش این دو نماد، ساعت معاملاتی آنها تغییر کرده است.
چرا این نمادها باید در روز یک ساعت معامله شوند؟ بر اساس کدام قانون و دستورالعمل؟ گناه سهامدارانی که با منطق و تحلیل سهم‌های بنیادی و سود ده خریده‌اند چیست؟
هیچکس با رشد بر اساس عرضه و تقاضا مشکلی ندارد، این دستکاری است که عدالت را زیر سؤال می‌برد.
تشکیل صفوف خرید میلیاردی برای نمادهای شاخص ساز و به دنبال آن رکورد شکنی هر روزه بازار بورس حمایت نیست، خیانت است در حق سهامدارانی که به واسطه آموزش سهام شرکت های بنیادی و سودده را خریده‌اند.
لطفا لطفا لطفا عدالت گذشته را به بازار برگردانید.