بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
الگوهای غیرممکن سرمایه‌گذاری سهامداران بورسی؛

"خفنر" و سودی که در سال جاری هم رشدی ندارد

قیمت‌های در حدود ۳۰.۰۰۰ ریالی سهام این شرکت آنهم با شناسایی سود خالص تنها ۳۱ ریالی به ازای هر سهم رخدادی است که متاسفانه این روز‌ها به طور مدام در بازار سهام دیده می‌شود.
کد خبر : ۲۲۳۳۳۴


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که در روز گذشته شاهد رشد بیش از ۱۰ درصدی قیمت سهام شرکت فنرسازی خاور بودیم، صورت‌های مالی حسابرسی نشده سه ماهه حاکی از عدم رشد محسوس سودآوری این شرکت است.

قیمت‌های در حدود ۳۰.۰۰۰ ریالی سهام این شرکت آن هم با شناسایی سود خالص تنها ۳۱ ریالی به ازای هر سهم رخدادی است که متاسفانه این روز‌ها به طور مدام در بازار سهام دیده می‌شود.

تحقق ۱۴ میلیارد ریال سود خالص در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ از شرکتی با ارزش بازاری معادل ۱۴.۰۷۵ میلیارد ریال از جمله الگو‌های سرمایه گذاری غیر منطقی سهامداران بازار بورس ایران است.

علی رغم افزایش چشمگیر نرخ‌های فروش انواع محصولات سبک و سنگین این شرکت در سال مالی ۱۳۹۸ و البته ماه‌های ابتدایی سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته و نیز افزایش بیش از ۲۴ درصدی مبالغ فروش، همچنان شاهد تغییرات محسوس سودآوری این شرکت هستیم.

در مجموع ثبت فروشی بیش از ۱۴۶ میلیارد ریال از این شرکت در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹، منجر به تحقق در حدود ۳۵ میلیارد ریالی سود ناخالص و تنها ۱۴ میلیارد ریال سود خالص شده که از این حیث شاهد رشد در حدود ۱۹ درصدی سودخالص نسبت به سال مالی گذشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر