بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷
افت ۱۳ درصدی سودآوری از دل پتروشیمی جاده شازند؛

سود ۱.۳۷۶ ریالی "شاراک" به ازای هر سهم

افت حاشیه سود عملیاتی را می‌توان از دلایل اصلی کاهش سودآوری این شرکت عنوان کرد.
کد خبر : ۲۲۳۳۳۵

سود ۱.۳۷۶ ریالی به ازای هر سهم

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت پتروشیمی شازند در سال مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده موفق به کسب سود خالص ۱۱ هزار و ۹۹ میلیارد ریالی و معادل ۱.۳۷۶ ریال به ازای هر سهم شده و این سود نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

سود ۱.۳۷۶ ریالی به ازای هر سهم

افت حاشیه سود عملیاتی را می‌توان از دلایل اصلی کاهش سودآوری این شرکت عنوان کرد.

در حالی که درآمد‌های شرکت با ۲۸ درصد افزایش نسبت به سال ۹۷ به ۶۷ هزار و ۸۵۳ میلیارد ریال رسیده، رشد هزینه‌های تولید و به خصوص افزایش نرخ نفتای شرکت، منجر به کاهش نسبت حاشیه سود عملیاتی به ۱۳ درصد شده و این در حالی است که این نسبت در سال مالی گذشته از آن بیش از ۲۰ درصد بوده است.

مقادیر فروش انواع محصولات شرکت که عمدتا در بخش پلیمر‌ها بوده، به ۸۳۷ هزار تن رسیده و شرکت پیش بینی کرده که در سال ۹۹ موفق به فروش بیش از ۸۸۷ هزار تن محصول شود.

برپایه این گزارش، بیش از ۹۵ درصد فروش شرکت در بازار‌های داخلی محقق شده و این در حالی است که این میزان فروش در سال‌های گذشته به صورت ۶۰ تا ۶۵ درصد داخلی و ۳۵ تا ۴۰ درصد صادراتی بوده است.

این شرکت در بخش درآمد‌های سرمایه گذاری، مبلغ ۲.۶۰۴ میلیارد ریال سود سپرده بانکی و مبلغ ۷۷۰۰ میلیارد ریال سود سهم شرکت‌های سرمایه پذیر را شناسایی کرده و این سرفصل درآمدی شرکت نسبت به سال گذشته رشد ۵۸ درصدی را نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
آمارهای پتروشیمی شازند، زیر ذره‌بین رفت؛

رقابت تنگاتنگ محصولات اصلی "شاراک"

فروش ۴ماهه شرکت به ۲۱هزار و ۶۱۴میلیارد ریال رسید؛

رشد ‎۳درصدی نرخ فروش یکساله "شاراک"

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محممدرضا
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۷
غگیلا قرار بود سود مجمع رو از طریق سجام بریزه ولی هنوز نریخته در حالی که مهلت مراجعه حضوری به بانک برای دریافت سود هم رو به پایانه لطفا بررسی کنید. ممنون