بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۳۷
کد خبر : ۲۲۳۴۵
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه گفت: حكومت ايران مستقرتر از اين حرف‌ها است ؛ توان دولت و حكومت براي رفع چالش‌ها آشكارتر شد. دولت دهم در عرصه‌هاي جهاني و منطقه‌اي داراي نقطه شروع بسيار بالاتري از دولت نهم است.

محمد جواد لاريجاني دبير ستاد حقوق بشر قوه‌ قضائيه در گفتگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، با اشاره به نقاط قوت و ضعف دولت نهم گفت: دولت با جلب رضايت مردم توانست بيش از 24 ميليون راي كسب كند كه اين يكي از نقاط قوت دولت نهم بود و بدان معنا بود كه مردم به تداوم اقدامات و سياست‌هاي دولت نهم علاقه‌مند هستند. 

وي افزود: دولت در بسياري از پروژه‌هاي عمراني بسيار فعال عمل كرده و ايده‌هاي نسبتا خوبي را هم براي توسعه كشور دارد از جمله اين موفقيت‌ها بحث هدفمند كردن يارانه‌ها كه اقدامي بسيار اساسي براي اقتصاد كشور است و يا سرمايه گذاري‌هاي زود بازده كه علي رغم بعضي انتقادات اتفاقا يك روش بسيار خوب و موثر براي ايجاد كار است. 

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه تصريح كرد: دولت در پروژه‌هاي راه سازي و امثال اينها هم خوب عمل كرده و در هر صورت دولت براي عرضه خود ليست خوبي از اقدامات را ارائه كرده است. 

لاريجاني در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه سياست خارجي دولت نهم را چگونه ارزيابي مي‌كنيد، يادآور شد: در چند زمينه دولت در سياست خارجي توفيقاتي را داشت كه يكي در زمينه هسته‌اي بود كه توانست چيزي را كه در آستانه ضربه ديدن اساسي بود را نجات دهد كه اين حق ما روز به روز تثبيت‌تر مي‌شود. 

وي ادامه داد: در برخورد با دولت‌هاي زور‌گو و زياده طلب خيلي قاطع و محكم كار شده و مي‌شود و همچنين يك همت وسيعي از سوي دولت براي باز كردن فضاي منطقه‌اي صورت گرفته است. 

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه تعاملات دولت با كشورهاي منطقه خليج فارس، درياي خزر و منطقه را چشم‌گير خواند و ابراز داشت:‌ علي‌الاصول نگاه منطقه‌اي دولت بسيار قابل تقدير است البته نقاط ضعفي در تشكيلات ديپلماسي‌مان وجود دارد چراكه جهان امروز، تعامل پيجيده‌تري را طلب مي‌كند و ما بايد با توجه به اين نكته در دولت دهم شاهد دقيق‌تر شدن ديپلماسي كشور باشيم. 

لاريجاني دولت دهم را در عرصه‌هاي جهاني و منطقه‌اي داراي نقطه شروع بسيار بالاتري از دولت نهم ارزيابي كرد و اظهار داشت: بايد براي حضور فعال در صحنه بين‌المللي، مهار تشنج‌ها و ايفاي نقش موثرتر در درگيري‌هاي منطقه‌اي حركت كنيم. 

وي به چالش‌هاي انتخاباتي و رفتار خلاف ادب و مقررات بين‌المللي دول غربي اشاره و خاطرنشان كرد: با توجه به موفقيتمان در اين عرصه مشخص شد كه حكومت ايران مستقرتر از اين حرف‌ها است بنابراين دولت بايد توجه كند كه ما به هيچ وجه تضعيف نشديم هرچند در طول فتنه انگيزي‌ها به نظر مي‌آمد كه ايران تضعيف شد منتهي وقتي توان دولت و حكومت براي رفع چالش‌ها آشكار شد معلوم است كه دولت قوي‌تر از آزمايش بيرون آمد. 

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه با تاكيد براينكه در صحنه‌ داخلي بازسازي نظام تصميم سازي بسيار اساسي و از چالش‌هاي پيش‌روي دولت دهم است، گفت: ايده احمدي‌نژاد در بازسازي دولت بسيار خوب است ولي بايد به مردمي كه به نظام، حكومت و كشور علاقه‌مند و اصولگرا هستند توجه شود؛ يعني دولت جديد بايد با نيروهاي تازه نفس و با ويژگي‌هايي از قبيل مديران قويتر، آگاه‌تر، با ديد وسيع‌تر با كار جمعي و سيستماتيك پروژه‌هاي بسيار اساسي را كه پيش‌رو دارد، سامان دهد. 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر