بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

"عرضه اولیه" ارزان و تنها جذب نقدینگی سرگردان

حال و هوای این روز‌های بازار سرمایه توام با عرضه‌های اولیه ارزانی شده که گا‌ها رقم تمام شده ۲۰ هزار تومانی و سهام زیر ۱۰ واحد، سهامدار را در نحوه سوددهی به فکر می‌اندازد.
کد خبر : ۲۲۳۵۰۸
عرضه اولیه ارزان و جذب نقدینگی سرگردان
 
 
با در نظر گرفتن وضعیت بازار‌های موازی، بازار سرمایه به فضایی جهت حفظ ارزش پول و سوددهی تبدیل شده، اما آیا افق سود دهی در این عرضه‌های اولیه نیز وجود دارد. 
 
شاهین احمدی، کارشناس بازار سرمایه در همین رابطه به بورس نیوز گفت: در این عرضه‌های ارزان عملا سود خاصی نصیب سهامدار نمی‌شود، اما اینکه بخشی از نقدینگی سرگردان بازار را جذب می‌کند، خود به نوعی اتفاقی خوب محسوب می‌شود.
 
وی همچنین راه اندازی بازار برتر بورس (را که مقرر بود از ابتدای مردادماه جاری اجرایی شود و توسط علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران رد شد) با دامنه نوسان ۱۰ درصدی، طرحی خوب دانست که در صورت اجرایی شدن اجازه می‌دهد سهم‌ها زودتر حرکت کرده و پدیده صف نشینی کاهش یابد.
 
وی در خصوص تاثیر آزادسازی مرحله دوم سهام عدالت بر بازار سرمایه نیز خاطرنشان کرد: عده‌ای از افراد تمایل به فروش داشته و چون دولت مدیریت سهام را بر عهده خود مردم گذاشته که این امر موج سنگین عرضه‌ها خواهد شد اما؛خیلی قابل توجه نیست.
 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اقدام کارگزاری‌ها و موج منفی بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز: 

چالشِ شاخصِ ۲ میلیون واحدی 

فعال حوزه اقتصاد در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

آزمون و خطا درعرضه اولیه‌های ارزان قیمت

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
جان هر کسی که دوست دارید یه گزارش از وضع خراب کارگزاری ها بخصوص مفید تهیه کنید، قطع مکرر سیستم کارگزاری مفید آنهم وقتی صدها میلیارد تومان عایدی دارد پدرمان را درآورده است، همین امروز قطع سیستم این بزرگترین کارگزار کشور چه به روز بازار و جیب امثال من در آورده؟ به کجا باید شکایت کرد؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۷
کارگزاریهای دیگر هم اگر قطع نباشند وقتی کارشان داری اینقدر کُند هستند که از قطع بدتر است اشکال از هسته معاملات و بالاتر است که گاهی عمدی شاید باشد ولی فعلا که ترافیک بالا خوب بهانه ای شده