بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
بازارهای مالی در هفته ای که گذشت؛

تغییر الگوی حرکت در بورس تهران

قیمت روی و مس نسبت به هفته قبل افزایشی بود و قیمت آلومینیوم و سرب تغییر خاصی نداشت. ذخایر نفت خام امریکا نسبت به هفته گذشته کاهش داشته و همین محرک رشد قیمت نفت بوده و قیمت نفت برنت بیش از ۳ درصد رشد کرده است.
کد خبر : ۲۲۳۶۱۴
تغییر الگوی حرکت در بورس تهران
به گزارش بورس نیوز، در بازار کامودیتی‌ها قیمت روی و مس نسبت به هفته قبل افزایشی بود و قیمت آلومینیوم و سرب تغییر خاصی نداشت. در بازار نفت طبق برآورد‌های موسسه نفت آمریکا ذخایر نفت خام این کشور نسبت به هفته گذشته کاهش داشته و همین محرک رشد قیمت نفت بوده و قیمت نفت برنت بیش از ۳ درصد رشد کرده است. اما نرخ انس طلا که روز پنجشنبه تا نزدیکی سقف تاریخی ۹ساله یعنی ۱۸۱۵ دلار پیش رفته بود، تغییر محسوسی نسبت به هفته قبل نداشته است.
تغییر الگوی حرکت در بورس تهران
در بازار‌های داخلی نرخ دلار آزاد به مرز ۲۴ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز از سد یک میلیون تومان گذشت؛ که نکته از لحاظ روانی می‌تواند در شرایط همه بازار‌های داخل کشور تاثیر بسزایی را داشته باشد. اما در بازار بورس صف‌های خرید سنگینی که هفته‌ها بر بازار سرمایه سایه انداخته بود، امروز جای خود را به صف فروش سنگین داد؛ و الگوی اخیر بورس تهران که بر مبنای پیشتازی سهام شرکت‌های بزرگ و فشار بر سهام بنگاه‌های کوچکتر شکل گرفته بود، در معاملات روز چهارشنبه تغییر کرد. به طوریکه شاخص کل بورس پس از ثبت سه رکورد پیاپی در کانال ۸/ ۱ میلیون واحدی، وادار به عقب‌نشینی شد. از طرفی بزرگان خودرویی در نوبت دوم معاملات دیروز، پس از صعود پیاپی طی حدود یک ماه و نیم اخیر، با صف‌های سنگین فروش به کار خود پایان دادند. غول‌های کالایی بازار نظیر «شپنا» و «فملی» هم با اصلاح جدی قیمت در پایان دادوستد‌های دیروز مواجه شدند. در نقطه مقابل، سهام شرکت‌های کوچک و متوسط بورسی که طی این دو هفته اخیر غالبا در روند اصلاحی حرکت می‌کردند، با موج قدرتمند تقاضا مواجه شدند و شاخص هموزن را پس از دو روز مثبت کردند.
 البته در مقابل این حجم از عرضه در بورس اوراق بهادار، حجم تقاضا در بازار‌های دیگر بالاست و اگر روند صعودی بازار‌های موازی تداوم یابد، تقاضای بالا و جریان ورود نقدینگی در بازار سرمایه هم ادامه یافته و احتمالا اصلاح شاخص کل کوتاه مدت خواهد بود. مگر آنکه روند بازار‌های موازی هم نزولی شود و یا اتفاق خاصی رخ دهد که تحت تاثیر آن، بورس هم منفی شود.
تغییر الگوی حرکت در بورس تهران

قویترین و ضعیف‌ترین عملکرد هفته
تغییر الگوی حرکت در بورس تهران
تغییر الگوی حرکت در بورس تهران
تغییر الگوی حرکت در بورس تهران

کاری از محمد رضا ترابی _ کارشناس بازار سرمایه
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

یک استراتژی نادرست در بازار سرمایه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
مگه اونموقع که قیمت نفت میومد پایین تاثیری در سهام های پالایشی داشت ویا مس یا آلومینیوم .الکی قیمت این نماد ها رو بالا در زمانی که احتیاج به اصلاح دارند نبرید.این نماد خیلی بیشتر از ارزش ذاتی خودشون رشد کرد .نمونه اش فملی -حکشتی چرا با توجه به وضعیت خراب کشتیرانی اینقدر رشد کنه چرا روش نظارتی نبوده.