بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
مجمع عمومی شرکت بیمه کوثر در تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ با درصد حاضرين ٨٥/٦٦ درصدی آغاز به کار کرد.
کد خبر : ۲۲۳۸۴۳

گردهمایی سهامداران

به گزارش بورس نیوز، شرکت بیمه کوثر مجمع عمومی برای سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۱۲/۲۹ برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، این شرکت اعلام کرد، مجمع عمومی در ساعت ۱۰:۰۰ روز سه شنبه مورخ ۱۳۹۹/۰۴/۳۱ در استان تهران، شهر تهران به آدرس اتوبان شهید حقانی، تقاطع شهیدهمت، هتل بزرگ ارم سالن سپهر برگزار می‌شود.

مجمع بیمه کوثر با ٨٥/٦٦درصدی حاضرین کار خود را آغاز کرد.

لازم به ذکر است که سهامداران می‌توانند از طریق لینک، اقدام به مشاهده این مجمع کنند.

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، مجید مشعلچی فیروزآبادی، مدیرعامل شرکت بیمه کوثر به توضیح فعالیت و دستاورد‌های این شرکت پرداخت و اظهار کرد: شرکت‌های بیمه عمدتا سه محور اساسی از جمله بیمه‌گری، سرمایه‌گذاری و اتکایی را دنبال می‌کنند که این بیمه کوثر در هر سه محور دستاورد‌های خوبی را کسب کرده است.

وی تصریح کرد: در حوزه بیمه‌گری اصلاح ترکیب پرتفو ادامه یافته، ضرر بیمه‌گری به حداقل رسیده و سهم شرکت از بازار ارتقا یافته و علیرغم کاهش سهم کوثر از ثالث به حدود ٣٥درصد، سهم شرکت از بازار صنعت بیمه، از ٣/٥درصد به ٤/١درصد در سال ٩٨ رسید.

مشعلچی به سه فعالیت عمده در حوزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: به بازاری با ارزش افزوده خوب ورود داشتیم به‌طوری‌که در سال ٩٤ و ٩٥ عمده نقدینگی در بانک‌ها بود و از محل سودسپرده‌ها، سودآوری رقم می‌خورد که مبلغ آن ٥٨ میلیارد تومان (کل پول شرکت در بورس) می‌رسید.
در حال حاضر ارزش سرمایه بورسی شرکت با ٩٠ برابر شدن، به ٥ هزارمیلیارد تومان می‌رسد.

سهامداران

وي ادامه داد: تصميم داريم اين مبلغ را در سال ٩٩ به مبلغ ٨ هزار ميليارد تومان رسانده و در سال ١٤٠٠ ، سقف ١٠ هزار ميليارد تومان سود حاصل از سرمايه بورسي شركت كسب شود.

مدیرعامل کوثر در توضیح اهداف کلان شرکت عنوان کرد: رشد سهم از بازار صنعت بیمه، رشد سودآوری از بهینه سازی عملیات بیمه گری و سرمایه گذاری موفق، ارتقا سطح توانمندی و بهره وری سرمایه انسانی، کسب بالاترین توانگری مالی، بهینه سازی ترکیب پرتفو و رضایتمندی ذینفعان در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

وی به عملکرد ٥ سال اخیر نیز اشاره و اظهار کرد: طی مدت زمان ذکر شده ضریب خسارت در حال کاهش بوده و حق بیمه‌های تولید از رشد خوبی برخوردار بودند، حق بیمه تولیدی و خسارت پرداختی به ترتیب از رشدی ٢٠٥ درصدی و ١٠٧ واحدی برخوردار شدند.

مشعلچی اضافه کرد:شرکت بیمه کوثر رتبه ٧ صنعت بیمه را در سال ٩٨ به خود اختصاص داد، همچنین جایگاه پنجم را در حوزه درآمد سرمایه‌گذاری‌های شرکت بیمه با ٣١٧٧١٤٠میلیون ریال درآمد کسب کرد.

وی ادامه داد: علی رغم حفظ سرمایه بورسی شرکت، سال گذشته در مقایسه سودخالص شرکت‌های بیمه با ٢٤٥٣٧٨٨میلیون ریال، جایگاه دوم را به خود اختصاص داد.

مدیرعامل بیمه کوثر خاطرنشان کرد: در سال ٩٩ تا به امروز،٩٠٠ میلیارد تومان سود حاصل از سرمایه گذاری شرکت بوده که تا پایان سال به ١١٠٠ میلیارد تومان خواهد رسید.

حداکثر سود قابل تقسیم هر سهم ٤٥٠ ریال تصویب شد ضمن آنکه تاریخ دقیق واریز سود از ٢٥ مرداد آغاز خواهد شد.

در پایان باید اضافه شود که افزایش سرمایه ٨٣درصدی از محل تجدیدارزیابی نیز تا پایان مرداد ماه در دستور کار شرکت قرار گرفته است.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در گفت‌وگو با بورس نیوز خبرداد: 

"کوثر" و خرید ۳درصد بلوک شرکت‌های بورسی

رعایت ماده ۱۳دستورالعمل اجرای شفاف‌سازی؛

"وثنو" از خرید بیش از ۳میلیون سهم "کوثر" خبرداد

از سوی بیمه کوثر اعلام شد؛

ثبت افزایش سرمایه این بیمه ای

ارسال نظر