بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

حرکت "بورس" وابسته به نوسان"دلار"

رفتار قیمت سهام بسیار تحت تاثیر قیمت دلار است.
کد خبر : ۲۲۳۹۷۷
حرکت
 
 
ولید هلالات، رئیس هیئت مدیره سبدگردان اقتصاد بیدار به بورس نیوز گفت: اگر قیمت سهامی که اکنون لیدر بازار شده و روی شاخص کل اثر زیادی دارند را با قیمت نوسانات دلار مقایسه کنید به این نتیجه می‌توان رسید که هر دو وابستگی زیادی به هم پیدا کرده اند.

وی ادامه داد: رفتار قیمت سهام بسیار تحت تاثیر قیمت دلار است، به طوریکه لازم است به چند فاکتور توجه شود، در فاصله بالا رفتن قیمت دلار آزاد، دلار نیما نیز روندی صعودی به خود گرفته و در حال حاضر محدوده‌ای ۱۸ هزار تومانی دارد که بر "بورس کالا" بسیار تاثیرگذار است. 

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: حرکت بازار به نوسانات دلار خیلی شبیه و وابسته است، اگر فرض کنیم که دلار در محدوده ۲۲ هزار تومان به ثبات برسد، به مروز زمان انتظار می‌رود که دلار نیمایی نیز خود را به این محدوده نزدیک کند. 

وی افزود: در صورت ماندن دلار در این کانال، بازار سهام علاقمند به استراحت می‌شود به این معنی که طی چند هفته نوسان رو به بالا و رو به پایین را به شکلی معنادار تجربه نخواهد کرد و شاخص نیز افت و خیز سنگینی نخواهد داشت، به شرط اینکه دلار در محدوده ۲۰ تا ۲۲ هزار تومان جایگاه خود را حفظ کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

اقدامات دولت و تضعیف جبهه خریدار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

آیا پشتیبانی دولت از بورس ادامه‌دار است

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

اثرات مثبت توقف وتغییر ساعت نماد‌ها بر "بورس"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

افزایش دلار نیما و گزارش خوب شرکت‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
کاهش دلار به ورود نقدینگی به بورس کمک میکند شاهد آن استقبال بی‌نظیر ۵۲۰۰۰۰۰ نفری در عرضه اولیه امروز ۱ مرداد بود برای شرکتهایی که واردات مواد اولیه دارند هم نتیجه خوبی دارد و به تولید که زیربنای رونق بورس است کمک میکند. و از تورم ناشی از دلار ، سوددهی با کیفیت و تضمین شده تری برای شرکتها دارد