بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶
مدیرعامل اسبق بانک صادرات ایران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز:

اصلاح ساختار برای "وبصادر" شیرین بود

گزارش ۱۲ ماهه ۹۸ "وبصادر" نشان می‌دهد سهم بانک صادرات از درآمد‌های مشاع نسبت به سال ۹۷ رشد ۱۱۱ درصدی داشته و درآمد‌های غیر مشاع بانک هم ۲۵ درصد بیش از درآمد‌های غیر مشاع ۹۷ بوده است.
کد خبر : ۲۲۴۰۱۶

تلاش مدیران برای ارتقای کیفی خدمات امتیاز مهم بانک صادرات ایران است

به گزارش بورس نیوز، سهم بانک صادرات ایران از نماد‌های پربازده سال جاری بوده است. "وبصادر" از ابتدای امسال بازدهی نزدیک به ۵۰۰ درصدی برای سهامداران به ارمغان آورده و روز‌های زیادی هم صف خرید بوده است.

ولی این تمام ماجرای این سهم نیست. بانک صادرات بعد از ۵ سال، در پایان سال ۹۸ کارنامه درخشانی از خود به جا گذاشت و سود خالص ۲۵۰ میلیارد تومانی محقق کرد. این در حالی بود که این بانک سال ۹۷ زیان ۲۸۰۰ میلیارد تومانی شناسایی کرده بود.

گزارش ۱۲ ماهه ۹۸ "وبصادر" نشان می‌دهد سهم بانک صادرات از درآمد‌های مشاع نسبت به سال ۹۷ رشد ۱۱۱ درصدی داشته و درآمد‌های غیر مشاع بانک هم ۲۵ درصد بیش از درآمد‌های غیر مشاع ۹۷ بوده است. عملکرد این بانک در کاهش هزینه مطالبات مشکوک الوصول هم خوب بوده و جمع هزینه مطالبات مشکوک الوصول ۹۸، کاهش ۳۰ درصدی نسبت به ۹۷ نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است این بانک افزایش سرمایه ۴۳درصدی از محل آورده نقدی و سایر اندوخته‌ها را هم در دست انجام دارد.

بهاالدین حسینی هاشمی کارشناس پولی و بانکی در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت سهام بانک صادرات ایران بیان کرد: بانک صادرات یک سری برنامه‌های جدی برای اصلاح ساختار و بهبود صورت‌های مالی بانک در پیش گرفت و خوشبختانه این برنامه ها، با موفقیت اجرایی شد. بانک صادرات ایران از مرحله زیان دهی عبور کرد و به سودآوری رسید و بانکی که توانسته باشد از زیان سنگین به این حجم از سودآوری برسد؛ قطعا پتانسیل بالایی دارد.

وی افزود: معتقدم سهم بانک صادرات در قیمت‌های فعلی، نه فقط حبابی ندارد، بلکه بسیار هم ارزنده است. این بانک دارایی‌های ارزشمندی در اختیار دارد و قابلیت سودآوری و تلاش مدیران این بانک برای ارتقای سطح کیفی این بانک هم امتیاز مهمی است که در کنار دارایی‌های ارزشمند این بانک، "وبصادر" را جذاب می‌کند.

هاشمی با اشاره به افزایش سرمایه در دست انجام بانک صادرات، اظهار کرد: افزایش سرمایه بانک صادرات به رقیق‌تر شدن سهم کمک خواهد کرد. هر چند این میزان افزایش سرمایه نسبت به گردش مالی بانک‌های بزرگ، رقم چندان قابل اهمیتی نیست؛ اما به هر حال نقدینگی جدیدی وارد بانک خواهد کرد و به بهبود نسبت کفایت سرمایه این بانک هم کمک خواهد کرد. نسبت کفایت سرمایه در بانک‌های ما نسبت به استاندارد جهانی پایین‌تر است و بانک‌ها برای آنکه بتوانند در عرصه بین المللی فعال باشند، باید نسبت به اصلاح ساختار مالی اقدام کنند و یکی از فاکتور‌های مهم در ساختار مالی بانک ها، نسبت کفایت سرمایه است. تحریم ها، ابدی نیستند و با لغو تحریم ها، بانک‌های بزرگ ما باید آمادگی فعالیت در عرصه بین المللی را داشته باشند و فعلا بانک صادرات در این جهت گامی برداشته است.

مدیر عامل اسبق بانک صادرات در ادامه گفت: بخشی از مشکلات بانک ها، ناشی از شرایطی است که سیاست گذاران داخلی و تحریم‌های ظالمانه دشمن به نظام بانکی ما تحمیل می‌کند. نرخ کارمزد خدمات بانکی در کشور ما پایین است و با آنکه به ظاهر بانک‌های ما خصوصی هستند، ولی از لحاظ سیاست‌های کلی توسط دولت اداره می‌شوند. علاوه بر این بیش از نیمی از درآمد بانک‌ها از محل فعالیت‌های بین المللی بوده؛ چرا که کشور ما صادرات و واردات قابل توجهی دارد. ولی با تحریم‌های ظالمانه دشمن، بانک‌های ما بخشی از درآمد‌های خود را از دست داده اند و این مشکل، تقصیر بانک‌ها نیست. در مجموع مقایسه سهام شرکت‌های مختلف را با یکدیگر و تعمیم واژه حباب به کل بازار سرمایه را صحیح نمیدانم. به لحاظ ارزش دارایی‌ها و بازدهی سهام، بعضی سهم‌ها حباب دارند و برخی هم هنوز ارزنده هستند. سهم‌های گروه بانکی با توجه به ارزش دارایی ها، ارزنده هستند و حبابی برای سهم‌های گروه بانکی متصور نیستم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۲
وبصادر تا چند میره؟ کسی تحلیلی داره؟ من از ۶۰ تومن دارمش نمیدونم نگهدارم یا نه
ابراهیم
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
عشق است بانکی که من درآن شاغلم چون همه بادلو جون کار می کنن درواقع مایک خانواده ایم وپدر ماهم بانک ماست
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
تا2000 تومان جاداره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
واقعا سهم خوبیه سر هر خیابانی یه شعبه داره بجز کلی شرکت زیر مجموعه و املاک دیگه ، از مشتری ها هم که لازم نیست بگیم همه توی بانک صادرات حساب دارن چی بخریم بهتر از وبصادر من که یه دونه هم نمی فروشم ولی بتونم زیاد میکنم