بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به نیم خیز مدیران برای جلوس بر صندلی نرم تر و فرصتی که با غیبت چشم بادامی ها ایجاد شده و...
کد خبر : ۲۲۴۱۴۳

قوی ترین قانون طبیعت در بورس/فرصتی در غیبت چشم بادامی ها

به گزارش بورس نیوز، راه اندازی بورس مسکن هم رسما تصویب شد؛ اما هنوز این بازار آغاز به کار نکرده بعضی آقایون که روی صندلی های مدیریتی مناطق دیگری از بازار سرمایه جلوس کرده اند، نیم خیز شده اند تا اگر مجال یافتند روی صندلی مدیریت بازار جدید بپرند تا هم رزومه کاری شان پربارتر شود و هم کمی تنوع ایجاد کنند. مهم این است که در کشور ما قانون پایستگی مدیران از تمام قوانین طبیعت قوی تر است و مدیران فقط از یک مجموعه به مجموعه ای بزرگتر، منتقل می شوند!

 

تولیدکنندگان در قفس و مفسدان در...

بعضی شرکت های تولیدی گلایه دارند که ما می خواهیم از فرصت های پیش رویمان استفاده کنیم ولی سنگ اندازی ها آنقدر هست که گاهی عطای توسعه را به لقایش می بخشیم. مثلا برای افزایش سرمایه از محل آورده نقدی، نیاز به صرف هزینه هنگفتی برای متعهد پذیره نویسی است! یا با آنکه می دانند به خاطر تحریم، با هزار مکافات، به همسایگان مان ریالی صادر می کنیم؛ اما از ما ارز میخواهند! وقتی هم مجبور می شویم درآمد ریالی صادرات مان را از بازار آزاد تبدیل به ارز کنیم و تحویل دهیم، فنر ارز می جهد! ناگهان می بینیم وقتی صادر کردیم دلار ۱۵ هزار تومان بود و وقتی خواستیم ارز بخریم تا تحویل جناب نیما دهیم، ۲۰ تومان شده بود! با این شرایط صادرات را قطع کنیم، سنگین تریم. اما وقتی درددل های تولیدکنندگان را گوش می کنیم، جرقه ای هم در ذهن مان زده می شود. اینکه با این همه بگیر و ببند، برخی مفسدان گردن کلفت اقتصادی چطور چند صد میلیون دلار به کانادا و..‌. منتقل کرده اند؟؟؟ شما می دانید؟!

 جنگ از جنس بیمه ای 
گویا بین دو شرکت بیمه بورسی جنگ درگرفته! ماجرا از این قرار است که یکی ۲۴ هزار یورو و ۲۳ هزار دلار به دیگری بدهکار است و حاضر نیست پس بدهد؛ برای همین شرکت طلبکار دنبال پیدا کردن راه دادگاه است تا شاید به ضرب قانون، طلبش را پس بگیرد.

 

فرصتی در غیبت چشم بادامی ها 

اگرچه تحریم های دشمن مشکلاتی ایجاد کرده؛ اما مزایایی هم داشته تولید ماشین لباسشویی در ۲ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد ۲.۵ درصدی داشته و تولید تلویزیون در همین مدت بیش از ۵۳ درصد رشد داشته! صنعت لوازم خانگی ما در نبود چشم بادامی ها فرصت خوبی پیش رو دارد که به نظر می رسد قدر آن را هم می دانند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
اشکان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
سلام
بورس نیوز یه نگاهی هم به صندوق های سرمایه گذاری بنداز که 90 درصدشون ظرفیت ندارن اونایی هم که ظرفیت دارن از این موضوع دارن سواستفاده میکنن مثل صندوق ثروت آفرین تمدن . بورسیران که تمام ضرر ها رو دوبله سوبله حساب میکنه ولی موقع سود که میرسه.سود رو نصف میده.
اون موقع که همه ی صندوق ها ظرفیت داشتن سوددهیشون اینطور نبود
مرگ بر بورس نیوز
Singapore
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
بورس نیوز کثیف و رانتی.فروختی افتادی به جون بازار.کی اخه تو رو میشناسه توی بازار:-))) تا دو هفته پیش هرروز میزد فلان سهم به صف خرید نشست بازار صعودیه حالا میزه میگرده منفیارو پیدا میکنه فاز منفی میده.خودتو پاره هم بکنی این شاخص تا ۵ میلیون میره امسال.