بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
رئیس کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس از انتخاب مستشاران دیوان محاسبات در این کمیته در هفته آتی خبر داد.
کد خبر : ۲۲۴۳۰۰

انتخاب مستشاران دیوان محاسبات در هفته آینده

به گزارش بورس نیوز، علیرضا شهبازی، رئیس کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب مستشاران دیوان محاسبات طی هفته آینده اظهار کرد: این کمیته تلاش می‎کند تا در انتخاب مستشاران دیوان محاسبات هم بخوبی کار خود را انجام دهد و بعد از بازگشت از حوزه انتخابیه و در هفته آینده بعد از بررسی، افراد واجد شرایط را به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معرفی کند.

براساس ماده ۱۲ قانون دیوان محاسبات کشور؛ دیوان محاسبات دارای یک دادسرا و حداقل سه و حداکثر هفت هیئت مستشاری است و هر هیئت مرکب از سه مستشار بوده که یکی از آن‌ها رئیس هیئت خواهد بود.

به موجب ماده۱۶ این قانون؛ انتخاب هیئت‌های مستشاری از چند طریق به عمل می‌آید. رئیس دیوان محاسبات کشور پس از دریافت حکم حداقل اسامی ۱۵ نفر از افراد امین، متدین و کاردان را حتی‌الامکان از میان افراد واجد شرایط دیوان محاسبات کشور به کمیته دیوان محاسبات، امور مالی و اموال مجلس پیشنهاد خواهد نمود. این کمیته از بین افراد مذکور حداقل ۹ نفر را به عنوان اعضای اصلی هیئت مستشاری و سه نفر را به عنوان اعضای جانشین انتخاب و به رئیس دیوان محاسبات کشور معرفی می‌کند.

همچنین براساس تبصره یک این ماده، افزایش تعداد هیات‎های مستشاری، تعیین رؤسای هیأت‌ها و صدور حکم مستشاران از وظایف رئیس دیوان محاسبات کشور می‌باشد.

تبصره ۲ نیز می‌افزاید؛ در صورت نیاز به افزایش هیات‌های مستشاری رئیس دیوان محاسبات کشور به ازای هر هیات، ۵ نفر را که واجد شرایط مذکور در این ماده باشند، به کمیته دیوان محاسبات، امورمالی و اموال مجلس معرفی خواهد کرد و کمیته هم از میان افراد پیشنهادی سه نفر را به عنوان عضو اصلی هیات مستشاری و یکنفر را به عنوان عضو جانشین انتخاب و به رئیس دیوان محاسبات کشور معرفی خواهد کرد.

هفته گذشته نمایندگان در صحن علنی مجلس مهرداد بذرپاش و علی کامیار را به عنوان رئیس و دادستان دیوان محاسبات برگزیدند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۸
خواهشن در این مورد بیشتر دقت کنید مثل دادستان و ریس گرایشی انتخاب نکنید که بعدا هم نشه جمعش کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵
سلام
حداقل در انتخاب مستشار ها دقت کنید ،مثل ریس و دادستان عمل نکنید که یکی بازنشسته ودیگری مشکل سابقه دارد شما با این کارتون دیوان را تضعیف کردید