بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
در اطلاعیه مورخ ۹۹/۵/۵ که صنایع ماشین‌های اداری ایران با نماد مادیرا در سامانه کدال منتشر کرد خبر از فروش سهام، سهامداران عمده و تزریق این نقدینگی به شرکت میدهد.
کد خبر : ۲۲۴۳۷۳

تضمین توسعه و تولید با تامین مالی 400 میلیاردی برای مادیران

به گزارش بورس نیوز، بابک ثقفی مدیر عامل مادیران در گفتگو با بورس نیوز در این باره گفت: سهامداران عمده تصمیم گرفتند ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر از محل فروش سهام خود به شرکت نقدینگی تزریق کنند، این اتفاق زمستان سال قبل هم افتاد و تا ریال آخر آن در شرکت هزینه شد و هیچگونه برداشتی انجام نشد. با تزریق این پول به شرکت عملا ما مجموعا ۸۰۰ میلیارد تومان وام بدون بهره گرفته ایم که این تامین مالی آثار بسیار مثبتی هم در اجرای طرح‌های توسعه شرکت و هم در صورت‌های مالی شرکت خواهد داشت.
سال گذشته نیز پیش بینی کردیم سال ۹۹ با توجه به تحریم‌ها سال بسیار سختی خواهد بود و با اقدام به موقع و تامین مالی خوشبختانه توانستیم تا کنون بدون مشکلی به تولید و عرضه محصولات ادامه دهیم. در حال حاضر نیز با سختتر شدن شرایط شیوع ویرسو کرونا و افزایش نرخ ارز این تزریق نقدینگی شرایط را برای ما هموار خواهد کرد و میتوانیم به اهداف و طرح‌های توسعه خود دست یابیم.

ایشان در ادامه افزود: برنامه ما این است که بخش عمده این سهام به صورت بلوکی فروخته شود تا بازار را دچار تلاطم نکند و بخش کمی نیز به صورت جزئی فروخته خواهد شد.

بابک ثقفی در خصوص برنامه‌های افزایش سرمایه این شرکت افزود: طبق اطلاعیه‌ای که خرداد ماه منتشر کردیم افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواهیم داشت که در حال اجرا می‌باشد. با تکمیل کارشناسی ماشین آلات و ارائه مدارک، امیدواریم تا شهریور ماه این افزایش سرمایه نهایی شود. از طرفی ۸۰۰ ملیارد بدهی شرکت به سهامداران اصلی یا نقدی به ایشان پرداخت می‌شود یا از طریق افزایش سرمایه. ما در تلاش هستیم که مجوز‌های لازم را از سازمان بورس برای افزایش سرمایه کسب کنیم. ولی در حال حاضر در خصوص نحوه پرداخت آن نمیتوان قطعی صحبت کرد، چون هنوز مجوزی نگرفتیم.

بابک ثقفی از گزارش فروش تیر ماه شرکت اظهار امیدواری کرد و گفت: فروش ما در سه ماهه ابتدای امسال متاثر از شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که ایجاد کرد بسیار پایین‌تر از حد انتظار بود، شاید این موضوع در رشد نکردن سهام ما بی تاثیر نبود. ولی همانطور که در گزارش فروش تیر ماه مشاهده می‌کنید رکورد فروش امسال شکسته شده و هم تعدادی و هم مبلغی نسبت به دوره مشابه سال قبل نیز رشد داشته است. این روند حتما در مرداد و شهریور نیز ادامه خواهد داشت و رکورد این ماه را هم خواهیم زد. پیش بینی میکنیم گزارش شش ماهه درخشانی ارائه دهیم.

 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر