بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
کارشناسان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز بررسی کردند:

نوسانات شاخص در محدوده ۲ میلیون واحدی

در پیش بینی حرکت بازار سرمایه و بورس باید پارامتر‌های زیادی در نظر گرفته شود، دوره اصلاحات بورس بالغ بر یک ماه است که شروع شده و این روند ادامه خواهد داشت. 
کد خبر : ۲۲۴۵۰۱
 
نوسانات شاخص در محدوده ۲ میلیون واحدی// منتشر نشود
در هفته جاری بخش زیادی از شرکت‌ها اصلاح قیمت داشته و این روند صنعت به صنعت در حال رخ دادن است، بنابراین بازار یکسویه نیست. 

"بورس نیوز"، نظر کارشناسان بازار سرمایه را در خصوص روند آتی شاخص و آنچه که در هفته بعد منتظر سهامداران است جویا شد که در ادامه می‌خوانید.
 
محسن عباسلو، مدیرعامل کارگزاری ارگ هومن

آزادسازی بخش دوم سهام عدالت را می‌توان ازعوامل تاثیرگذار بر روند منفی شدن شاخص در هفته آتی دانست. در هفته‌ای که گذشت سهام شاخص ساز و بزرگ حدود ۲۵ درصد منفی شدند، بنابراین اگر شاخص بتواند در وضعیتی متعادل قرار گیرد، هفته پیش رو بازاری مثبت خواهیم داشت، در غیر این صورت روند منفی در انتظار بازار است. در چنین شرایطی سهم‌های وابسته به ارز و ‌ETF‌هایی که توسط دولت ارائه خواهد شد را می‌توان صعودی و ارزنده دانست.

علیرضا قدرتی،مدیرعامل کارگزاری آوانوین

شاخص برای عبور از مرز ۲ میلیون واحد، به قدرت و زمان بیشتری نیاز دارد بنابراین به نظر می‌رسد نسبت به مقاومت‌های شاخص، نوسانات زیادی شکل بگیرد. از طرفی دیگر، رشد مقطعی دلار نشان داد که دولت در فضای تامین نیاز‌های ارزی خود با محدودیت و تنگنا روبروست؛ بنابراین می‌توان گفت تثبیت قیمت دلار و نرخ نیمایی در محدوده حال حاضر فرصت بسیار خوبی برای شرکت‌های پتروشیمی و صادرات محور ایجاد کرده که سودآوری آن‌ها را بیش از پیش تقویت خواهد کرد.

 

فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه

هفته آتی، ساکن و بدور از هیجان است. بازار در وضعیتی قرار دارد که به تدریج آحاد مردم و فعالان بازار سرمایه نسبت به اختلاف مابین ارزش ذاتی و ارزش روز سهام آگاه می شوند. در این شرایط سهم و صنعت بخصوصی به لحاظ ارزندگی وجود ندارد.  البته برخی اوقات سهمی با تکیه بر تبلیغات، ارزشمند تلقی می‌شود اما این امر گذرا بوده و مروز زمان نقطه تعادل را به خوبی نمایان خواهد کرد.به طور کلی بازار رو به تعادل و اصلاح قیمت منفی در حرکت است.

ولید هلالات، رئیس هیات مدیره سبدگردان اقتصاد بیدار

به نظر می رسد بازار نیازمند گذر زمان برای تجدید قوا و فتح اعداد بالاتر است. آنچه اکنون اهمیت دارد باقی ماندن در سطوح فعلی است که پس از فتح شرایط خود را حفظ کند. پیش تر شاخص در تلاطم عبور از شاخص یک میلیون واحدی نیز ، اصلاح شارپ را تجربه کرده بود بنابراین این اتفاق در بازار امروز کمی ترس ایجاد کرده است.

رخداد تحولی چون افزایش نرخ ارز به شکلی با اهمیت و همچنین اعلام زمان برای ای تی اف های دولتی که شایعات لغو یا دیرکرد آن وجود دارد نیز از عوامل ترس بازار است.

جواد عشقی نژاد مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مدبران اقتصاد

نسبت های بازار سرمایه بهم خورده و بعضی سهم ها، فراتر از ارزش های واقعی خود معامله می شوند و وقت آن رسیده که قیمت بعضی سهم ها اصلاح گردد. البته اگر قرار باشد تمام سهم های بازار سرمایه رشد کنند، باید بازار یکدست تر شود. از سوی دیگر ، با رشد فراتر از حد معقول برخی گروه ها شاهد اصلاح قیمتی در آنها هستیم، نماد گروه پتروشیمی، برق، گاز، بخار، و هلدینگ های تخصصی که در حوزه‌ای خاص سرمایه گذاری کردهاند را می توان در بورس ارزنده دانست.

احسان خاتون داریان،کارشناس بازار سرمایه

با اصلاح نرخ ارز، بازار سرمایه هم روند اصلاح را در پیش گرفته اما؛ با وجود منفی های بازار، خریداران هم پر قدرت ظاهر شده‌اند و شاید حداقل فعلا نباید منتظر ریزش‌هایی که برخی کارشناسان از آن صحبت می‌کنند، باشیم؛ منفی شدن و افت یکی دو درصدی شاخص بورس، ریزش نیست.در این میان بعضی سهم های بازار از جمله خودرویی ها و پالایشی ها و... رشد زیادی داشته و ارزش بازار شرکت ها از ارزش دلاری هم فراتر رفته،اما هنوز در بین سهم های معدنی و دارویی و‌‌... گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری به چشم می خورد. البته با توجه به عرضه صندوق های قابل معامله دولت، احتمالا روند مثبت سهام شرکت هایی که در پرتفوی این صندوق ها هستند، تداوم خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

اجبار بازار به اخذ تصمیم زمان بندی معاملات

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اصلاح قیمت‌ها در گذر زمان

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

آیا پشتیبانی دولت از بورس ادامه‌دار است

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

تعادل شاخص و بازاری مثبت

ارسال نظر