بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
مدیرعامل شرکت آسان سرمایه گستر ایرانیان در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

تغییر استراتژی از تنوع صندوق به تنوع خدمات/ رعایت ضامن "نقدشوندگی"

ibshop یک روش نوین سرمایه گذاری آنلاین است که می‌توان آن را اولین نمونه کاملا بومی در این زمینه معرفی کرد.
کد خبر : ۲۲۴۶۲۰
 
آشنایی با صندوق
 
میثم فدایی، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت آسان سرمایه گستر ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: "آی‌بی‌شاپ" به عنوان اولین مرکز سرمایه گذاری آنلاین در سال ۹۵ فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدا با توجه به اینکه شعب بانک ها، مبحث "عملیات صدور و ابطال" صندوق‌ها را انجام می‌دادند، این اتفاق که نرم افزاری با قابلیتی مشابه ایجاد شود، دور از ذهن و غیرقابل باور بود. 

ابطال عملیات بانکی با ابلاغیه مشترک سازمان بورس و بانک
وی ادامه داد: در مراحل ابتدایی اجرای این نرم افزار، عملیات صدور و ابطال صندوق‌های بزرگی، چون "گنجینه" در شعب بانک شهر انجام شده و مردم اعتماد صد در صدی به این شعب داشتند، بنابراین در ابتدا تعداد شرکت کنندگان به ۱۰ هزار نفر نیز نمی‌رسید، اما در ادامه با ابلاغیه مشترک سازمان بورس و بانک، عملیات صدور و ابطال صندوق‌ها در شعب بانکی ممنوع شده و خود به خود موجی به سمت این نرم افزار‌ها و پلتفرم‌های آنلاین سرمایه گذاری ایجاد شد، به طوریکه تعداد به روزانه ۳۰۰۰ سرمایه گذار رسید. 

فدایی پشتوانه اعتماد مردم به این پلتفرم را حضور بانک‌هایی که پیش‌تر عملیات صدور و ابطال را انجام می‌دادند دانست و گفت: با حضور مستمر مردم و اضافه شدن دیگر صندوق‌ها به سامانه آی بی شاپ، طیف گسترده‌ای از صندوق‌ها و ابزار‌های سرمایه گذاری ایجاد شد و سرمایه گذاران از نزدیک با سود مطمئن و صندوق‌های سهامی بدون ضمانت بانکی آشنا شدند.

وی ادامه داد: با این روند، نگاه جدیدی به پلتفرم‌ها شکل گرفت و صندوق‌های متعددی به سامانه آی بی شاپ اضافه شدند که بعد از مدتی سازمان بورس طی ابلاغیه‌ای فعالیت سایر صندوق‌ها را در پلتفرم سامانه آی بی شاپ ممنوع کرد.
 
آشنایی با صندوق

استارتاپ‌ها و استراتژی‌های جایگزین
مدیرعامل شرکت آسان سرمایه گستر ایرانیان تصریح کرد: با درنظرگرفتن این امر که یک سیستم استارتاپی باید استراتژی‌های جایگزین در شرایط بحرانی و مختلف ارائه دهد، مجموعه تمدن تصمیم گرفت استراتژی خود را از تنوع صندوق به تنوع خدمات در سامانه تغییر داده و خدمات جدیدی در همی راستا به آی بی شاپ اضافه شد. 

فدایی با اشاره به سامانه جدید "سوپرمارکت مالی" عنوان کرد: این سوپر مارکت تداعی کننده شرایطی است که تمام نیاز‌های مالی زندگی روزمره و در قالب یک پلتفرم آنلاین به شخص ارائه شود. 
 

راهکار آی بی شاپ در جلب اعتماد سرمایه گذاران
وی در خصوص راهکار‌های جلب اعتماد سرمایه گذار گفت: یکی از مباحث در صندوق‌ها "ضامن نقدشوندگی" بوده که صندوق‌های آی بی شاپ دو بانک "شهر " و "توسعه صادرات " را انتخاب کرده اند، بنابراین سرمایه گذار در زمان نقد کردن سرمایه خود مطمئن خواهد بود که اگر منابع صندوق قابلیت پاسخگویی نداشته باشد این بانک‌ها منابع را پرداخت خواهند کرد. 

مدیرعامل آی بی شاپ اضافه کرد: به طور ویژه در صندوق سهامی ثروت آفرین یا صندوق گوهر نفیس تمدن، تامین سرمایه تمدن ضمانت نقدشوندگی صندوق‌ها را بر عهده گرفته و سرمایه گذاران هر زمان که اراده کنند قادر به ابطال با قیمت NAV و دریافت منابع خود هستند، هر چند که ممکن است سهام صندوق قابلیت نقدشوندگی نداشته باشد.

فدایی ادامه داد: صندوق گنجینه زرین شهر (صندوق درآمد ثابت با ریسکی پایین) تقریبا طی یکسال گذشته به طور متوسط ۲۱ درصد به شکل سالانه، با پرداخت ماهانه سود داشته است، از سوی دیگر صندوق اندوخته توسعه صادرات آرمانی که صندوق کوچکتری با قابلیت سودسازی بیشتر نسب به پرتفو بزرگتر صندوق گنجینه دارد، سود تقریبا ۲۲ درصدی را به طور میانگین پرداخت کرده است. صندوق ثروت آفرین تمدن (صندوق سهامی) با توجه به شرایط بازار، بازده ۵۵۰ درصدی را در یکسال گذشته به ثبت رساند هاست.

مدیرعامل آی بی شاپ تصریح کرد: یکی از بارزترین ویژگی صندوق‌های تامین سرمایه تمدن، پرتفو متنوع و با ثبات این صندوق هاست. به طور مثال در صندوق ثروت آفرین زمانی که بازار ریزشی است، با در نظر گرفتن پرتفو سهام بنیادی، شاهد ریزش کمتر نسبت به بازار بوده و در زمان رشد نیز همگام با بازار سرمایه رشد را تجربه کرده است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت آسان سرمایه گستر ایرانیان در گفت‌وگو با بورس نیوز:

توسعه شعب آی بی شاپ در شهرهای مختلف

مدیرعامل شرکت آسان سرمایه گستر ایرانیان در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"سازمان بورس"، شانس "آی بی شاپ" برای برنده شدن

ارسال نظر