بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵
نسخه‌های ۳ماهه ضعیفی که روانه بازار شد؛

دلیل افت بیش از ۳۰ درصدی قیمت سهم "داوه"

۲ میلیارد سود خالص سه ماهه از شرکتی که ارزش بیش از ۲.۰۰۰ میلیارد تومانی در بورس را هم به ثبت رسانده بود.
کد خبر : ۲۲۴۸۹۳

این هم دلیل افت بیش از ۳۰ درصدی قیمت سهم

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، نگاهی به افت سنگین قیمت برخی سهام اگر چه در نگاه نخست نگران کننده به نظر می‌رسد، اما با تامل بیشتر و نگاهی دقیق‌تر به صورت‌های مالی این شرکت‌ها خواهیم دید که قیمت سهام بسیاری از آن‌ها همچنان پتانسیل افت بیشتر را نیز دارد.

شرکت داروسازی آوه سینا که افتی بیش از ۳۰ درصدی قیمت را در ماه اخیر تجربه کرده، پس از اعلام سود ۳۰۰ ریالی به ازای هر سهم در پایان سال مالی ۱۳۹۸ و البته ثبت قیمت‌های بیش از ۴۵.۰۰۰ ریالی در ماه گذشته، اکنون صورت‌های مالی حسابرسی نشده سه ماهه‌ ضعیفی را روانه سامانه کدال کرده است.

اینکه چگونه سهمی با تحقق تنها ۲۱ میلیارد ریال سود خالص در عملکرد سه ماهه، ارزشی بیش از ۲۰.۰۰۰ میلیارد ریالی را تجربه کرده، رخدادیست که این روز‌ها نمونه‌های فراوانی از آن دیده می‌شود.

این هم دلیل افت بیش از ۳۰ درصدی قیمت سهم

شرکت آوه سینا در دوره ۳ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۹ و بر اساس گزارش حسابرسی نشده موفق به کسب سود خالص ۲۱ میلیارد ریالی شده که در مقایسه با سود خالص ۳۴ میلیارد ریالی این شرکت در سه ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸ پوششی ضعیف تلقی می‌شود.

بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی نشده محصول اصلی تولیدی این شرکت انواع قرص بوده که علیرغم رشد چشمگیر تعداد فروش این محصول، شاهد کاهش درآمد‌های عملیاتی این شرکت در سه ماهه نخست در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

این هم دلیل افت بیش از ۳۰ درصدی قیمت سهم

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود محصول اصلی شرکت قرص بوده و فروش این محصول بخش عمده‌ای از درآمد‌های شرکت را تشکیل می‌دهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پیش بینی سود ۵۴۴ ریالی این دارویی
شرکت داروسازی آوه سینا اعلام کرد؛

پیش بینی سود ۵۴۴ ریالی این دارویی

سود ۱۷۳ریالی برای سهمی با قیمت بیش از ۲۱۰۰تومان، اعلام شد؛

آب رفتن سود خالص "داوه" و سرمایه‌گذاران ایستاده در صف

طبق اعلام شرکت داروسازی آوه سینا؛

سرمایه "داوه" به ۱۰۰۰ میلیارد ریال می‌رسد

ارسال نظر