بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
نگاهی به شاهکار مدیریتی و ثبت زیان‌ها؛

سرانجام سفته‌بازی و رشد حباب گونه قیمت "ولیز"

به گونه‌ای که ارزش شرکتی با زیان انباشته ۶۵۲ میلیارد ریالی از ۶۰۱ میلیارد ریال به بیش از ۱۸۰۰۰ میلیارد ریال آن هم با زیان انباشته‌ای ۱.۳۲۷ میلیارد ریالی در انتهای سال مالی ۱۳۹۸ شد.
کد خبر : ۲۲۴۸۹۴

این هم سرانجام سفته بازی و رشد حباب گونه قیمت سهم

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در حالی که در فروردین‌ماه سال گذشته بیش از ۵۰درصد سهام شرکت لیزینگ ایرانیان متعلق به بانک تجارت و شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع ایران و ایرانیان بود، هجوم سفته‌بازان و البته برخی از شرکت‌های سبدگردانی به خرید سهام این شرکت منجر به رشد ۳۰برابری ارزش این شرکت در کمتر از ۱۳ماه شد.

این هم سرانجام سفته بازی و رشد حباب گونه قیمت سهم

به گونه‌ای که ارزش شرکتی با زیان انباشته ۶۵۲میلیارد ریالی از ۶۰۱میلیارد ریال به بیش از ۱۸۰۰۰میلیارد ریال آن هم با زیان انباشته‌ای ۱.۳۲۷میلیارد ریالی در انتهای سال مالی ۱۳۹۸ شد.

این بانک و سایر سهامداران حقوقی که به درستی شرایط را برای راحت شدن از شر شرکتی با زیان انباشته‌ای جبران ناپذیر محیا می‌دیدند با واگذاری خرد سهام در بازار، سهم خود را تا ۱۲درصد در روز جاری کاهش دادند و حتی در برهه‌ای هم شاهد حضور سبد شخص حقیقی در سهامداران عمده این شرکت نیز بودیم.

سوال اینجاست که آیا اساتیدی که با سفته‌بازی و همراه کردن بخش بزرگی از سهامداران خرد و حقیقی و البته ناظران بازار بورس که به راحتی اجازه هر رشدی را در بازار می‌دادند، پاسخگوی عملکرد ضعیف و یا افت بیش از ۵۵‌درصدی قیمت سهام این شرکت در چند ماه اخیر هستند؟

آیا اکنون باید شاهد حضور اشخاص حقیقی ناآگاه که به واسطه انعقاد قرارداد سبدگردانی با برخی شرکت‌های سبدگردان (سفته بازان قانونی) در جلسات مجمع به عنوان سهامداران عمده باشیم و آیا این دوستان می‌توانند به عملیات شرکت کمک کنند؟

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی این شرکت فعال در بازار اول بورس (!) این است که این شرکت با ثبت درآمدی ۱۷میلیارد ریالی گویای عدم انجام فعالیت عملیاتی در سه ماهه نخست و با احتمال بالا تا انتهای سال بوده، ثبت ۱۱۲میلیارد ریال زیان خالص در سه ماهه و ثبت زیان انباشته‌ای ۱.۴۳۹ میلیارد ریالی در این مدت از شاهکار‌های مدیران این شرکت قلمداد می‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
raoof
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
خدا از سرتقصیراتشون نگذره که بخاطر مال اندوزی یه تعدادی نادان، عده زیادی از مردم گیر افتادن و باید ضرر بدن
ناشناس
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۴
حالا داره با پولهای مردم حسابی حال میکنه ملکهای آنچنانی میخره ماشین و ویلای میلیاردی میخره
علی
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
...... تو روح پدر و مادر دواچی
سلام
عجب سهم عیدی برای بچه ها معرفی کردی. شیمیایی پارس.
این سهمها را از کچات در میاری و. پدر. از کجا این آدمای بی سواد را پیدا میکنی و با تبانی جیبشون را خالی می کنی؟
...... به روح پدر و مادر و تمام ماندگان و رفتگانت. ...... به روح مدیران شپارس که تبانی کردی و به بچه ها عیدی دادی.
یک چیز بگم هر روزی که دستشویی میرم فکر می کنم دهن خودت و پدرت میرینم. همین برای آخرت پدر سگ ات کافی؟
اگر من خواهر یا مادرت را ..... اسمم ... نیست. عکس برات می فرستم. بعد هم تو اینترنت پخش می کنم.
همه دار و ندارم رفت. مه چیز را ازت می گیرم. ..
علی
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷
سلام
عجب سهم عیدی برای بچه ها معرفی کردی. شیمیایی پارس.
این سهمها را از کچات در میاری ....... از کجا این آدمای بی سواد را پیدا میکنی و با تبانی جیبشون را خالی می کنی؟
..... به روح پدر و مادر و تمام ماندگان و رفتگانت. ....... به روح مدیران شپارس که تبانی کردی و به بچه ها عیدی دادی.
یک چیز بگم هر روزی که دستشویی میرم فکر می کنم ...... خودت و پدرت ......... همین برای آخرت پدر .ات کافی؟
اگر من .یا .را .اسمم ... نیست. عکس برات می فرستم. بعد هم تو اینترنت پخش می کنم.
همه دار و ندارم رفت. مه چیز را ازت می گیرم. ..
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
مطمئن باش کسی براش مهم نیست
بنیادی کلا کنار رفته ،سهم شارپی می‌خوان تازه واردان دولتم خوب یاد گرفته تو اخبار تبلیغ کنه
ناشناس
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵
حالا با پولای مردم ویلا و خونه و ماشین میلیاردی میخره و میگه همه ی سهام ریزش داشته
سروش
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
این مسئله مربوط به تمام دنیاست نه فقط ایران فیلیپ فیشر میگه بازار پر از آدماییه (99% معامله گران ) که قیمت همه چیزو میدونن ولی ارزش هیچ چیزو نمیدونن سهام یاهو در سال 2008 از 100 دلار به 3 سنت رسید ضرر 99.7% و همه دنیا بعنوان قواعد معامله
پذیرفتن که هر چیزی یک بهایی داره حالا اگر از راه نرم یاد نگیری بازار از راه سخت بهت یاد میده ..همچنین فقط در ایرانه که میخوان
از یکعده سهام دار حقیقی ناآگاه حمایت کنن امیدوارم از راه آسون یاد بگیرین که این کار اشتباهه و کسانی که زیان میکنن پیامد ناآگاهی خودشونه ...
صادق
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
دوست عزیز سهام ایرام را با خارج مقایسه نکن.اونا از اردر فروش هم سود میبرن
مسعود
Germany
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
واقعا مملکت دزدی داریم
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
بازیگر سهم ولیز کاویان به نام اسماعیل پور بود که با دارودستش فلاحیان ، تنگساری ، دواچی ، این سهمو باد کردن
بزودی به پای میز محاکمه میارمشون تمام مدارک رو جمع کردیم
و محسن دواچی که این سهمو به مردم انداخت در ۳۰۰۰ باید پاسخگو باشه خیلی شاکی داره .
علی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
بازیگر سهم ولیز کاویان به نام اسماعیل پور بود که با دارودستش فلاحیان ، تنگساری ، دواچی ، این سهمو باد کردن
بزودی به پای میز محاکمه میارمشون تمام مدارک رو جمع کردیم
و محسن دواچی که این سهمو به مردم انداخت در ۳۰۰۰ باید پاسخگو باشه خیلی شاکی داره .
ناشناس
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷
گویا ایشون رو خیلی شرکت ها دست گذاشتن و باعث رشد شارپی شدن
رومینا
Norway
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
سبد شخص حقیقی مربوط به شرکت سبدگردانی آقای ا. ک. که حالا ادرس شرکت رو هم عوض کرده و جدیدا تو سهامدارن درصدی ولغدر با نام شرکتی جدید وارد شده. ایشون متاسفانه کارش همینه.
رومینا
Norway
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
سبد شخص حقیقی مربوط به شرکت سبدگردانی آقای ا. ک. که حالا ادرس شرکت رو هم عوض کرده و جدیدا تو سهامدارن درصدی ولغدر با نام شرکتی جدید وارد شده. ایشون متاسفانه کارش همینه.
ناشناس
سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸
چتد سال مدیر شرکت ما بود
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
خدا لعنت کند سفته بازان را که با چرب زبانی و فریب افراد به سهامداران خرد و در سطح کلان به اقتصاد کشور آسیب می زنند و با بی فکریشان به مدیران نالایق کشور کمک می کنند و باعث ترویج رانت و سفته بازی می شوند و متاسفانه باعث می شوند مدیران با لیاقت کشور دلسرد شوند و راه مدیران بی لیاقت و سودجو کشور را در پیش بگیرند. هم اکنون این اتفاق وحشتناک دارد به وسیله سفته بازی در سهم های خاص و عموما دولتی می افتد .به امید روزی که سهام داران خرد یاد بگیرند که بورس سهم بازی نیست و در ازای ریال به ریال پولی که سهامداران خرد در سهم های رانتی به امید رانت بازان چرب زبان منفعت طلب خرید و فروش می کنند تا سریعتر به سود کلان برسند مسئولند و همراهی با این سفته بازان چون سبب ترویج بی عدالتی و نا امیدی مدیران و کارکنان و کارگران شرکت های بنیادی می گردد عواقب جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور در آینده دارد و از لحاظ شرعی نیز به دلیل همراهی با سفته بازان مسئولند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
سلام.روش.نا.معقول.سهامداران.عمده.از.ضرر.انباشته.خبر.دارند.بهمین.دلیل.با.تبلیغ.سهم.را.حبابی.وسپس.با.قیمت.بالای.حبابی.خروج.میزنند.و.خود.را.بحای.ورشکستی.با.سود.بالا.از.شرکت.خارج.میشوند.اما.عده.ای.در.دام.ورشکستی.......می.افتند.اگر.بموقع.سازمان.بورس.شفاف.سازی.میکرد.شاید.بدام.سفته.بازان.نمیافتادند.جالب.اینجاست.در.مورد.بعضی.شرکت.ها.تیتر.می.زنند.که.شرکت.فلان.ورشکسته.شد.و....سرمایه.سهامداران.دود.شد.حالا.شرکت.ورشکسته.اول.طلبکاران.را.تسویه.و.اگر.پولی.باقی.ماند.بین.سهامداران.تقسیم.کنند.وهمین.حالا.مثال.بانک.دی.بعلت.ضرر.انباشته.در.قبال.هر.سهم.۶۰۰۰ریال.ضر ر.داشته.معادل.هر.سهم.یعنی.ورشکسته.اما.با.تبلیغ.حبابی.شده.حالا.هر.سهم.۶۰۰۰ریالی.به.۷۲۰۰۰.ریال.حبابی.شد.در.حالیکه.نسبت.سرمایه.۶هزار.ملییاردیمثلا.یک.چهارم.سرمایه.بانک.ملت.است.اما.سهم.بنیادی.بانک.ملت.قیمت.هر.سهم.۶۵۵۰ریال.وبا.سرمایه.۲۲هزار.ملییارد.است.پس.قیمت.هر.سهم.ملت.باید.۲۰۰۰۰تومان.باشد.این.شفاف.سازی.ها.بعده.سازمان.بورس.است.که.اطلاح.رسانی.کنند.تا.بانک.دی.با.سرمایه.کم.چرا.سهمش.انقدر.حبابی.شده..در.صورت.ورشکته.شدن.هزاران........سهامدار.متضر ر.کجا.مراجعه.کنند.پس.حقیقت.را.کتمان.نکنید.وبگویید.وسلام.
نیما
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
......................................
مصلح
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
مگه خونه و ماشین که گرون شده دارای سود عملیاتی هستند؟هر افزایش قیمتی که به سود و زیان ربط ندارد. ممکنه به ارزش دارایی هایش مربوط بشه. زنمیشه اینطوری قضاوت کرد.
ناشناس
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
آخه دکتر جان دارایی های شرکت لیزینگ چیه ؟؟ اول فعالیت صنعتش رو بخون بعد اظهار نظر کن
Reza
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹
فقط میتونم بگم خدا لعنت کنه اونی که باعث اینجور ضرریه به ماسهامداران جز من 50درصد پرتفوی ولیز که سنگین خرید کردم با 42درصد ضرر موندم چکار کنم با این همه ضرر مرتب قول میدادن درست میشه نفروشید غافل از اینکه خود بی شرفشون داشتم سهم خالی میکردن
جعفر
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۰
دوستان تقصیر خودتون بوده. از اسمش معلومه که سهام لیزیه و اونایی که خریدنش لیز میخورن پایین. اسمش وپرواز که نبود، ولیز بود یه چی تو مایه های لیزبازار، انشالا بزودی سهام ولغزش و ولرزش و ولش به امون خدا هم بیارن. بازم مردم ما صف خریدش میکنن.
احسان
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۳
قطعا هر شخصی خودش مسئول معاملاتش هست اما توصیه میکنم بعد از این برای ورود به سهامی که این سفته بازان بخصوص اونهایی که با اسامی مستعار در بورس شناخته میشن ( کاویان )، وارد میشن، بیشتر حتما دقت کنید. اطلاعات شرکت تجارت ساتراس رو میتونید سرچ کنید.
سونیا
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
امیر کاویان یکی از ایده پردازان اصلی سایت بورس نیوز هستند ایشون خودشون سهام را خالی کردند و ۲ ماه بعدش خبر حباب رو در سایت درج کردند :)
حمید احمدلو
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
سلام.دوستان قبل از هر خرید و فروشی ، در مورد سهم مورد نظر مطالعه کنید و گزارش های ماهانه شرکت رو در سایت کدال بخونید و بعدا اقدام به خرید کنید . سهم بنیادی بخرید . به نظر بنده الان با این ریزش حدودا چهل درصدی بازار همچنان بعضی سهما حباب دارن و خریدشون منطقی نیست ، ارزش بازاری شرکت رو حتما در نظر بگیرین .خیلی سادست ، تعداد سهام ضربدر قیمت سهم مساوی با ارزش روز شرکت ،، آیا ببینید واقعا ارزش داره خرید سهم یا نه ..منطقی ضرب و تقسیم کنید . هزار میلیارد تومن رقم بسیار بالایی هست برای یه شرکت لیزینگی ،، پایدار باشین
داور اوجی
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۳
ایکاش بعد از این همه بد بختی افرادی مانند دواچی ودارودسته اش سر سهام دار خرد وبدبخت اوردند مرکزی نهادی ناظری جلو این افراد را می گرفتند تا سهام های مثل وشمال و....بدبخت نکند وداد سهامداران ولیز را بگیرد واینها به راحتی سرمایه مردم را بالا نکشند
نیلی
Germany
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
سلام بازاروقتی چندروزی مثبت می شه کارگزاری های مفید وآگاه وچندتا دیگه دچاراختلال ساختگی می شه ،می دونیدچرا؟ خبردارم بیشترسهام هاشون روفروختن وحالاقصد خریددارن وزیادموافق سبزشدن نیستندوحتی باحقوقی هاهماهنگ هستند،ولی همانطورکه می دونید80%بازاردست حقیقی هاست وروندبازارراخریدحقیقی مشخص می کند حرکات حقوقی گمراه کننده است و باصف فروش ساختگی فقط قصدخرید سهام ارزشمندشمارادارندگول نخوریدباتوجه به گرانی هامسیربورس فقط سعودی است ارادتمندم
....
شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲
موفق باشی دوست عزیز
علی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۹
سلام
عجب سهم عیدی برای بچه ها معرفی کردی. شیمیایی پارس.
این سهمها را از کچات در میاری . پدر. از کجا این آدمای بی سواد را پیدا میکنی و با تبانی جیبشون را خالی می کنی؟
. به روح پدر و مادر و تمام ماندگان و رفتگانت. . به روح مدیران شپارس که تبانی کردی و به بچه ها عیدی دادی.
یک چیز بگم هر روزی که دستشویی میرم فکر می کنم . خودت و پدرت ..... . همین برای آخرت . .. ات کافی؟
اگر من خواهر یا مادرت را ........ اسمم ... نیست. عکس برات می فرستم. بعد هم تو اینترنت پخش می کنم.
همه دار و ندارم رفت. ...... چیز را ازت می گیرم. پدر .......