بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸
بازدید رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از ایران خودرو

مقیمی: از مرز تولید ۱۷۲ هزار دستگاه خودرو عبور کردیم/ به روزآوری تعهدات معوق تا یک ماه دیگر

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: این خودروساز در شرایط فعلی و علیرغم محدودیت‌های موجود، توانسته از ابتدای امسال تا نیمه مردادماه، تیراژ تولید را نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۳۶ درصد افزایش از مرز ۱۷۲ هزار دستگاه خودرو عبور دهد.
کد خبر : ۲۲۴۹۰۳

به گزارش بورس نیوز، فرشاد مقیمی در نشست با رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و معاون امور صنایع وزارت صمت، افزود: رشد ۳۰ درصدی تحویل خودرو به مشتریان نیز از اقدامات اخیر ایران خودرو است. تحویل زودهنگام و پیش از موعد خودرو‌های به فروش رفته در برنامه فروش فوق العاده که در عید سعید فطر اجرا شد نیز دستاورد مهمی در افزایش عرضه به بازار و تامین خواست مشتریان بوده است. درحال حاضر تعهدات معوقه از بیش از ۲۰۰ هزار دستگاه به ۵۱ هزار دستگاه رسیده که ظرف یک ماه آینده آن‌ها را نیز به روز خواهیم کرد.
وی با بیان این که در سال گذشته هزار میلیارد تومان کاهش هزینه را رقم زده ایم، افزود: بیش از دوهزار میلیارد تومان بودجه حاصل از فروش اموال و دارایی‌های غیرمولد را در بخش توسعه محصول سرمایه گذاری کرده ایم. واگذاری پنج هزار میلیارد تومان دیگر از این اموال را در دستور کار قرار داده ایم.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با اقداماتی که در حوزه ساخت داخل و خودکفایی انجام داده ایم، توانسته ایم با ساخت داخل، بیش از ۵۰ قطعه‌ای که قبلا از طریق واردات تامین می‌شد، بیش از ۵۰ میلیون دلار از ارزبری تولید را کاهش دهیم و برای کاهش ۳۰۰ میلیون دلاری دیگر نیز برنامه ریزی کرده ایم.
وی ضمن تاکید بر توسعه متوازن صنایع و ابعاد مختلف آن تصریح کرد: در تولید برخی از قطعات خودکفا شده ایم، اما در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه هستیم و باید آن را از منابع خارجی تامین کنیم و ساخت داخل مواد اولیه نیز در دستور کار قرار گیرد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به اهمیت صنعت خودروی ایران و تاثیر آن در شاخص‌های کلان اقتصادی از جمله اشتغال، فروش، تولید و مصارف واسطه‌ای گفت: خودروسازی صنعت پیشران کشور است که با رونق آن بیش از ۶۰ صنعت دیگر به حرکت درمی آید. اگر نیاز بازار خودروی کشور از طریق واردات تامین می‌شد سالانه ناچار به خروج بیش از ۱۵ میلیارد دلار ارز از کشور بودیم.
وی با اشاره به برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه موتور و قوای محرکه، از رونمایی موتور سه سیلندر در بهمن ماه امسال خبر داد و گفت: تولید انبوه گیربکس شش سرعته را در شهریورماه امسال جشن خواهیم گرفت.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به تشریح چالش‌های مختلف پیش روی صنعت خودرو کشور پرداخت و گفت: وقتی آمریکا صنعت خودرو را هدف قرار داده و تحریم را از این بخش آغاز کرده باید دست به دست هم بدهیم تا پرچم تولید در این صنعت را برافراشته نگه داریم.
وی بر رفع مشکلات و موانع تولید در شرایط نوسانات اقتصادی و چالش‌های دیگر مانند تامین نقدینگی تاکید کرد.
مقیمی گفت: صنعت خودرو در مسیری درحال حرکت است که فعالیت آن به عنوان پیشران اقتصاد کشور، صرفه جویی ارزی و حفظ اشتغال را به دنبال خواهد داشت.
وی در پایان تصریح کرد: در صنعت خودروی کشور و قطعه سازی، همکاری با شرکت‌های دانش بنیان را برای داخلی سازی و خودکفایی آغاز کرده ایم که با حمایت‌های لازم، اهداف تعیین شده که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، محقق خواهد شد.
باید موانع را برطرف کنیم تا خودروسازی افتخارآفرین باشد
عزت الله اکبری رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست، ضمن قدردانی از تلاش‌های مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: فضای موجود در مجلس، فضای پیشرفت و کمک به پیشرفت است.
وی تصریح کرد: همانطور که مدیران و جوانان در بخش‌هایی مانند نانو، هسته ای، صنایع بنیادی و... توانسته اند قله‌ها را فتح کنند، در خودروسازی هم این امکان وجود دارد، باید موانع را برطرف کنیم تا خودروسازی هم افتخارآفرین باشد.
اکبری با بیان این که قطعه سازان و شرکت‌های دانش بنیان توانایی تولید هر قطعه مورد نیاز را دارند. باید حوزه خودرو با دانشگاهیان متحد شده و از شرکت‌های دانش بنیان طلب همکاری کنند.
وی افزود: باور ما این است که تحریم‌ها تهدید نبوده بلکه فرصتی بوده و دست اندرکاران ساخت خودرو نیز می‌توانند از آن فرصت بسازند، در شرایطی که دولت بستر را فراهم و مجلس هم از آن حمایت کند و می‌کند.
اکبری در پایان اعلام کرد: کمیسیون صنایع و معادن مجلس در فرصت‌های آینده با دعوت از مدیرعامل ایران خودرو درباره راهکار‌ها و حمایت از این صنعت و رفع موانع تولید هم اندیشی خواهد کرد.
گفتنی است، رییس و اعضای کمیسیون نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در بازدید سه ساعته، در خطوط تولید پرس، مونتاژ و بدنه سازی، مرکز تحقیقات و نمایشگاه خودکفایی محصولات ایران خودرو حضور یافتند تا از نزدیک شاهد فعالیت ها، دستاورد‌ها و برنامه‌های این خودروساز باشند.
نمایندگان مجلس همچنین به مقام شهید گمنام تدفین شده در ایران خودرو، ادای احترام کردند.
معاون امور صنایع وزارت صمت، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو و دبیران و مدیران انجمن‌های قطعه سازی کشور در این بازدید، رییس و اعضای کمیسیون صنایع و معادن را همراهی می‌کردند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر