بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سهام؛

افت جریان ورود منابع مالی به صندوق‌ها

بیشترین ارزش در صندوق‌های سهامی مربوط به صندوق امید توسعه با ۴۰.۱۲۳ میلیارد ریال و پس از آن مربوط به صندوق‌های پیشرو و ارزش کاوان با ۳۶.۵۷۴ و ۳۴.۵۱۹ میلیارد ریال است.
کد خبر : ۲۲۵۰۱۲

افت جریان ورود منابع مالی به صندوق‌ها

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه در سهام پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

ارزش کل صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام به بیش از ۵۹۰ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به هفته قبل در حدود ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال افزایش را نشان می‌دهد.

بیشترین ارزش در صندوق‌های سهامی مربوط به صندوق امید توسعه با ۴۰.۱۲۳ میلیارد ریال و پس از آن مربوط به صندوق‌های پیشرو و ارزش کاوان با ۳۶.۵۷۴ و ۳۴.۵۱۹ میلیارد ریال است.

این در حالی است که در هفته قبل از آن، شاهد ورود منابع مالی به ارزش بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریالی هستیم.

پس از ارائه جدول مربوط به بازدهی کسب شده صندوق‌های سهامی و همچنین ارزش این صندوق ها، سایر موارد مربوط تشریح شده است.

افت جریان ورود منابع مالی به صندوق‌هاافت جریان ورود منابع مالی به صندوق‌هاافت جریان ورود منابع مالی به صندوق‌هاافت جریان ورود منابع مالی به صندوق‌ها

• ارزش خالص دارایی‌های صندوق‌های سرمایه گذاری در پایان روز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه سال جاری به ۵۹۰ هزارمیلیارد ریال رسیده است. بیشترین ارزش در صندوق‌های سهامی مربوط به صندوق امید توسعه با ۴۰.۱۲۳ میلیارد ریال و پس از آن مربوط به صندوق‌های پیشرو و ارزش کاوان با ۳۶.۵۷۴ و ۳۴.۵۱۹ میلیارد ریال است.

میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی در ۷ روز منتهی به ۱۴ مرداد ماه به ۳.۸۲ درصد رسید.

این سه صندوق در حدود ۲۰ درصد از کل منابع سرمایه گذاری شده در صندوق‌های سهامی را به خود اختصاص داده اند.

• در هفته گذشته مبلغ ۳.۹۰۰ میلیارد ریال منابع مالی جدید به صندوق‌های سهامی تزریق شده است. بیشترین ورود و صدور واحد‌های سرمایه گذاری مربوط به صندوق نقش جهان با ۲.۳۵۳ میلیارد ریال و پس از آن مربوط به صندوق‌های زرین پارسیان و سپهر اول بانک صادرات با ۲.۱۰۲ و ۱.۶۲۶ میلیارد ریال بوده است.

• میانگین بازدهی هفتگی صندوق‌های سهامی در ۷ روز منتهی به ۱۴ مرداد ماه به ۳.۸۲ درصد رسیده است. این در حالی است که شاخص کل رشد ۲.۸ درصدی و شاخص کل هم وزن رشد ۴.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق ارزش کاوان آینده با ۹.۱ درصد بوده است. صندوق‌های فیروزه موفقیت و سپهرکاریزما با ۹.۱ و ۸.۲۴ درصد رتبه‌های دوم و سوم برترین بازدهی هفتگی را به خود اختصاص داده اند.

کمترین بازدهی کسب شده نیز به ترتیب مربوط به صندوق‌های تدبیرگران فردا، همیان سپهر و رشد سامان با ۲.۶، ۱.۵۲ و ۱.۴۲ بازدهی منفی بوده است. این در حالی است که صندوق رشد سامان در هفته قبل بیشترین بازدهی هفتگی را به خود اختصاص داده بود.

• در بازه سالیانه و بر اساس یک سال منتهی به ۱۴ مرداد ماه سال جاری، صندوق ارزش کاوان آینده بازدهی ۱.۰۳۰ درصدی را محقق نموده است. پس از آن صندوق‌های مشترک نقش جهان و رشد سامان با ۹۲۹ و ۷۵۶ درصد بازدهی قرار دارند.

• کمترین بازدهی سالیانه نیز مربوط به صندوق‌های مشترک تدبیرگران فردا، مشترک افق و مشترک پیشرو به ترتیب با ۳۵۸، ۴۰۱ و ۴۲۴ درصد بوده است. لازم به ذکر است که بازدهی متوسط بازار سرمایه براساس معیار شاخص کل در سال گذشته معادل ۶۸۰ درصد و بر اساس معیار شاخص کل هم وزن معادل ۷۱۷ درصد بوده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
صندوق هایی که ضامن نقد شوندگی ندارن خطرناک هستن
آمار شما هم کاملا اشتباه است.
مثلا ارزش کاوان آینده که بدون ضامن است برای 3 ماه 78.81 % سود داده در حالی که زرین پارسیان که دارای ضامن هم است در این مدت 96 % سود داده.
شما با آمار نادرست با سرمایه مردم بدبخت بازی میکنید
گواه حرف من ماشین حساب سرمایه گزاری آن و اطلاعات شرکت آنهاست.
شما این آمارهای غلط را از کجا آوردین.