بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه‌گذاری مختلط؛

میانگین ۲.۸ درصدی بازدهی و تعجب نقدینگی

• بیشترین بازدهی سالیانه در صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط مربوط به صندوق نواندیشان با ۴۷۸ درصد بازدهی و پس از آن مربوط به صندوق توسعه پست بانک با ۳۳۳ درصد بازدهی است.
کد خبر : ۲۲۵۰۱۴

میانگین  ۲.۸ درصدی بازدهی/

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، در این گزارش به بررسی نوسانات ارزش و بازدهی صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط پرداخته شده است. اقلام اصلی مربوط به صندوق‌ها را در جدول زیر مشاهده می‌نمایید.

از جمله عناصر اصلی جدول زیر می‌توان به آخرین ارزش صندوق‌ها، بازدهی هفتگی، ماهیانه و بازدهی یک ساله آن‌ها اشاره کرد.

برپایه این گزارش، میزان تغییر در ارزش صندوق طی یک هفته اخیر ارائه شده و میزان تزریق نقدینگی صورت گرفته طی یک هفته اخیر نیز ارائه شده است.

پس از ارائه جدول، موارد اصلی به صورت جداگانه توضیح داده شده است:

میانگین  ۲.۸ درصدی بازدهی/

• ارزش کل صندوق‌های مختلط در پایان سه شنبه ۱۴ مرداد ماه سال جاری به ۴۷ هزار و ۹۴۳ میلیارد ریال رسیده است. در هفته گذشته شاهد جذب منابع ۹۵۸ میلیارد ریالی جدید در این صندوق‌ها بودیم.

• بیشترین جذب منابع مالی و صدور واحد‌های سرمایه گذاری در هفته گذشته مربوط به صندوق تجربه ایرانیان به مبلغ ۸۷۵ میلیارد ریال بوده است.

• میانگین بازدهی صندوق‌های مختلط در هفته گذشته به حدود ۲.۸ درصد رسیده است. بیشترین بازدهی هفتگی مربوط به صندوق‌های ارمغان یکم ملل و توسعه پست بانک با ۶.۱۸ و ۶.۱ درصد بوده است.

کمترین بازدهی هفتگی نیز مربوط به صندوق‌های کارگزاری بانک تجارت و مشترک پارس با ۰.۱ درصد بازدهی منفی بوده است.

بیشترین بازدهی سالیانه در صندوق‌های سرمایه گذاری مختلط مربوط به صندوق نواندیشان با ۴۷۸ درصد بازدهی و پس از آن مربوط به صندوق توسعه پست بانک با ۳۳۳ درصد بازدهی است.

همچنین کمترین بازدهی سالیانه در این صندوق‌ها مربوط به دو صندوق مشترک کوثر و گنجینه مهر به ترتیب با ۱۸۳ و ۲۱۵ درصد بازدهی است.

• بیشترین ارزش صندوق‌های مختلط مربوط به صندوق تجربه ایرانیان با ۱۹.۶۳۱ میلیارد ریال و پس از آن مربوط به صندوق گوهر نفیس تمدن با ۴.۹۰۰ میلیارد ریال است. کمترین ارزش نیز مربوط به صندوق نواندیشان و نیکی گستران با ۲۴۶ و ۳۳۰ میلیارد ریال است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر