بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
خارج نشدن محصولات شرکت‌های فولادی از رینگ بورس کالا و رسیدن قیمت فوب بیلت صادراتی این شرکت‌ها به محدوده ۳۹۰ دلار به ازای هر تن، تصویب معافیت‌های مالیاتی برای افزایش سرمایه شرکت‌های بازار سرمایه و از همه مهمتر ادامه دار بودن جریان ورودی پول به بازار سرمایه، انتظار برای رشد بیشتر شاخص بیش از احتمال کاهش آن است.
کد خبر : ۲۲۵۰۲۶
سودای صعود دلار به قله های بالاتر؛ موتور محرک بازارها
به گزارش بورس نیوز در بازار‌های جهانی، سهام کمی تضعیف شده است و به نظر می‌رسد با تغییر روند جریانات ریسکی، تقاضا برای دلار آمریکا هم در حال افزایش است. از طرفی سرمایه گذاران منتظر تصویب بسته حمایتی جدید مالی آمریکا و مشخص شدن چگونگی شاخص‌های اشتغال این کشور هستند. چرا که امروز ضرب الاجل نهایی برای تعیین تکلیف بسته حمایتی جدید آمریکاست. در عین حال سرمایه گذاران منتظر شاخص‌های اشتغال آمریکا هستند و در این رابطه گفتنی است که ترامپ از اقدامات کنگره در تصویب بسته حمایتی جدید ناامید شده و بیان کرده که شاید دستورات اجرایی را روز جمعه یا شنبه امضا کند. شایان ذکر است که این دستورات اجرایی شامل تمدید پرداخت مزایای بیکاری، کاهش مالیات بر درآمد، حمایت از مستاجران و حمایت از بازپرداخت وام دانشجویی می‌شود.
اما در اروپا، بانک مرکزی انگلستان تغییری در سیاست‌های پولی اعمال نکرده و نرخ بهره در صفر درصد باقی مانده است. حجم خرید اوراق قرضه هم تغییری نکرده است؛ چرا که بانک مرکزی انگلستان معتقد است که شاخص‌های اقتصادی از بهبود مخارج مصرف کنندگان و وضعیت بازار مسکن حکایت دارند.
از طرفی دیگر گلدمن ساکس به سرمایه گذاران هشدار داده که کشف واکسن کرونا در ماه‌های آینده میتواند سبب فشار فروش در بازار اوراق قرضه گردد. از همین رو، هر چند در بازار‌های ارز شاهد تقویت ارزش دلار آمریکا هستیم، اما در بازه هفتگی ارزش دلار نسبت به هفته قبل کاهشی بوده و این ششمین هفته است که دلار تضعیف می‌شود.
در بازار‌های دیگر قیمت اونس طلای جهانی توانسته از مرز ۲ هزار دلار عبور کند و در بازار کامودیتی‌ها هم آلومینیوم و سرب و روی و نفت با رشد‌های خوبی نسبت به هفته قبل همراه بودند و فقط مس شاهد رشد قیمتی نبوده است.
 
نگاهی به بازار داخلی 
سودای صعود دلار به قله های بالاتر؛ موتور محرک بازارها
در بازار‌های داخلی هم همچنان شاهد افزایشی بودن روند قیمت‌ها در بیشتر بازار‌ها هستیم؛ که البته موتور محرکه تمامی این رشد نرخها، یعنی قیمت دلار هم بعد از یک هفته استراحت، باز همچنان با زمین گیر شدن ریال در کف درها، سودای صعود به قله‌های بالاتر را دارد. به طوریکه قیمت دلار سنایی با بیش از ۳ درصد رشد نسبت به هفته قبل روبرو بوده است. از همین رو بازار سهام نیز هم پای با دیگر بازارها، سر آرام گرفتن ندارد و شاخص کل با گذر قدرتمند از سد ۲ میلیون واحدی فصل جدیدی از روند افزایشی را بر روی خود گشوده است؛ و با استراحتی که در اندیکاتور‌ها در این مدت شاهد بودیم، به نظر فعلا شاخص کف ۲ میلیون واحدی را زیر پای خود محکم کرده و با خبر‌هایی چون، خارج نشدن محصولات شرکت‌های فولادی از رینگ بورس کالا و رسیدن قیمت فوب بیلت صادراتی این شرکت‌ها به محدوده ۳۹۰ دلار به ازای هر تن، تصویب معافیت‌های مالیاتی برای افزایش سرمایه شرکت‌های بازار سرمایه و از همه مهمتر ادامه دار بودن جریان ورودی پول به بازار سرمایه، انتظار برای رشد بیشتر شاخص بیش از احتمال کاهش آن است.
سودای صعود دلار به قله های بالاتر؛ موتور محرک بازارها

قوی‌ترین و ضعیف‌ترین عملکرد هفته

سودای صعود دلار به قله های بالاتر؛ موتور محرک بازارها
کاری از محمد رضا ترابی _ کارشناس بازار سرمایه
اشتراک گذاری :
ارسال نظر