بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
این روز‌ها که تنور بازار بورس در کشور ما داغ شده است، یکی از بزرگترین مشکلات افراد تازه وارد عدم آشنایی با قواعد بازی در بورس است. این عدم آشنایی باعث شده تا عده‌ای تازه وارد با ضرر مواجه شوند و بورس را برای همیشه کنار بگذارند. اما به جای ضرر کردن و کنار گذاشتن بازار برای همیشه بهتر نیست از ابتدا با آموزش دیدن روش‌های اصولی تحلیلگری و معامله گری سود خود را بیشتر کنند و از ضرر‌ها بکاهند؟ پس در این مقاله همراه ما باشید تا مسیر آموزش دیدن در بورس را برای شما ترسیم کنیم. شما با پیروی از این مسیر به راحتی می‌توانید به جای آزمون و خطا و اشتباه کردن، راه درست و اصولی را طی کنید.
کد خبر : ۲۲۵۱۱۳

چطور در بورس سرمایه گذاری کنم؟

چرا باید در بورس فعالیت کنم؟
به گزارش بورس نیوز، با توجه به تاثیر تورم در بورس، سرمایه گذاری در بورس با دید بلند مدت از سرمایه‌ی شما در برابر تورم محافظت می‌کند. در بورس می‌توانید در ملک، زمین، تولید، خودرو، طلا، ارز و ... سرمایه گذاری کنید. کافیست سبدی طراحی کنید که نسبت به هر یک از موارد فوق تاثیر پذیری بیشتری داشته باشد. به عنوان نمونه برای سرمایه گذاری در ملک بجای خرید ملک می‌توانید در گروه املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید.
یا بجای خرید طلا می‌توانید صندوق‌های طلا بخرید یا گواهی‌های سکه را خریداری کنید.
یا بجای خرید دلار می‌توانید سهام شرکت‌های صادراتی را خریداری کنید که با افزایش دلار سود کنید.
از طرفی سرمایه‌ی خود را به راحتی می‌توانید نقد کنید. اما در بازاری مثل دلار، سکه، مسکن، خودرو و ... نقد شوندگی با سرعت کمتری رخ می‌دهد و از طرف دیگر با یادگیری حرفه‌ای بورس می‌توانید به عنوان شغل اصلی و درآمد اصلی بر روی آن حساب کنید

برای یادگیری تضمینی بورس لینک مقابل رو ببینید: دوره آموزش بورس

بورس خیلی هارو به سود‌های کلان رسونده، ولی یادت باشه فقط کسانی موفق هستند که با اطلاعات کافی وارد این بازار میشن.

چرا باید قبل از فعالیت در بورس آموزش ببینم؟
بازار بورس متشکل از عناصر و افراد مختلفی است. افراد و شرکت‌ها با سرمایه‌های بزرگ مشاورین مختلفی در حوزه‌های مختلف تحلیلی دارند. شما هم اگر بخواهید در این بازار موفق شوید باید یک تحلیلگر و معامله گر حرفه‌ای شوید.


در بورس باید قبل از هر معامله به پرسش‌های زیر پاسخ دهید:
آیا در این بورس سرمایه گذاری کنم؟
آیا در این صنعت سرمایه گذاری کنم؟
آیا این صنعت در آینده صعودی است؟
آیا در این شرکت سرمایه گذاری کنم؟
آیا این سهم صعودی هست و شرکت در حال رشد است؟
آیا دارایی‌های شرکت مناسب است؟
آیا سود سازی متناسب با رقبا و هم گروهی‌های خود است؟
چند درصد از سرمایه‌ی خودم را به این شرکت اختصاص دهم؟
چه زمانی وقت مناسب خرید این سهم هست؟
آیا بعدا فرصت خرید این سهم را ندارم؟
افق سرمایه گذاری من برای این سهم تا کی است؟
موقع خروج از این سهم تا کی می‌باشد؟
تحلیلی که انجام دادم چند درصد احتمال خطا در آن وجود دارد؟
آیا سودی که ممکن است از این معامله بدست بیاورم، از ضرر احتمالی آن بیشتر است؟
آیا شرکت عملکرد شفافی دارد؟


بورس چه نوع بازاری هست؟
در بورس سهام شرکت‌های بزرگ معامله می‌شود. به عنوان نمونه سهام شرکت‌های خودروسازی بزرگ کشور معامله می‌شود. ارزش سهام نیز متناسب با رشد ارزش کارخانه رشد یا افت می‌کند.
به عنوان مثال اگر قیمت خودرو در کشور بالا رود، ارزش سهام شرکت‌های خودروسازی می‌تواند رشد کند.
یا اگر ارزش زمین در کشور صعودی باشد، شرکت‌هایی که بیشترین زمین را دارند، بیشترین رشد را خواهند کرد.
یا اگر شرکتی پیمانکاری، قرارداد جدیدی انعقاد کند، سهام آن می‌تواند رشد کند.
یا اگر شرکتی سرمایه گذاری در صنعتی سرمایه گذاری کند که سود خوبی بدهد، سهام شرکت می‌تواند رشد کن. پس شما با تحلیل موقعیت‌های اقتصادی مختلف می‌توانید از بازار سرمایه سود ببرید

چطور در بورس سرمایه گذاری کنم؟

چطور در بورس آموزش ببینم؟
پیشنهاد ما به شما آموزش مجازی می‌باشد. برای شروع می‌توانید با شرکت در دوره اموزش بورس تمامی مبانی بازار سرمایه را از صفر تا صد و بدون هیچ پیش نیازی یاد بگیرید و سود‌های مناسب کسب کنید.
اما در آموزش دیدن حتما باید یک مربی در کنار شما باشد، تا اشتباهات شما را به شما تذکر دهد. ما در بورس فا این بستر را برای شما فراهم کرده ایم که در کنار ارائه‌ی محتوای آموزشی ساده، کوتاه و کاربردی تحلیل‌ها و معاملات شما را بررسی می‌کنیم و نقاط قوت و ضعف شما را برایتان بیان می‌کنیم.
آموزش‌های ما اورژانسی و کاربردی هستند. یعنی به جای بیان نکات پیچیده‌ی ریاضی و محاسباتی صرفا کاربرد عناصر و ابزار در بازار سرمایه را به شما آموزش می‌دهیم.
این روش تحلیل نه فقط در بورس ایران، بلکه در سکه، دلار، کریپتو، فارکس و ... نیز کاربرد دارد.


چه آموزش‌هایی برای تحلیلگری در بورس باید ببینم؟
در ابتدا باید اصول تحلیلگری مقدماتی را آشنا شوید و سپس به اصول معامله گری اشراف پیدا کنید. پس از آن دوباره تحلیلگری را ادامه دهید و یک تحلیلگر حرفه‌ای شوید.
یعنی ابتدا تحلیل‌های ساده و مقدماتی داشته باشید. فرضا ۱۰ سهم را تحلیل کنید. نقاط ورود و خروج مناسب را برای آن‌ها پیدا کنید.
بعد از اینکه نقاط مناسب برای ورود و خروج را به کمک مبانی اولیه‌ی تحلیلگری آموختید باید اصول صحیح معامله گری را بیاموزید تا معاملات مناسبی را انجام دهید. هر قدر تحلیل شما کامل باشد، ولی نتوانید از آن سودسازی کنید بدرد شما نمی‌خورد.
پس بعد از آنکه تحلیل را یاد گرفتید، اصول معامله گری را بیاموزید و پس از آن مجدد وارد عرصه‌ی تحلیل شوید. اما این بار شما یک معامله گر حرفه‌ای هستید. یکی از سوالاتی که خیلی برای افراد مبتدی پیش می‌آید این است که چه سهامی در بورس بخرم؟ شما وقتی اطلاعت کاملی از بورس داشته باشین و بتوانید تحلیل کنید به سادگی تصمیم گیری میکنید که کدام سهام خوب است

چطور در بورس سرمایه گذاری کنم؟

پس از اینکه تحلیلگری و معامله گری را آموختید، باید فیلتر نویسی را یاد بگیرید. فیلترنویسی یعنی پیدا کردن سهم‌های جذاب از بین ۶۰۰ سهم بازار سرمایه. یعنی بجای اینکه شما کل سهم‌ها را بررسی کنید، یک فیلتر آماده کنید که تمام سهم‌ها را بررسی کند و سپس به شما بگوید که کدام سهم مستعد رشد هست.
ارتباط بین تحلیلگری، معامله گری و فیلترنویسی آینده‌ی مالی شما در بورس را می‌سازد. هر قدر بتوانید بین این سه مورد ارتباط قوی تری ایجاد کنید، موفق‌تر خواهید بود. پس پیشنهاد ما به شما این است که جایی آموزش ببینید که مطالب فوق را با هم به شما آموزش می‌دهند و در کنار یکدیگر برای شما مثال حل می‌کنند.
دوره‌ی آموزشی بورس فا این ویژگی را دارد. یعنی با تلفیق تحلیلگری، معامله گری و فیلترنویسی به شما کمک می‌کند تا بتوانید بیشترین بازدهی را از بورس کسب کنید. خیلی از افراد در حال حاظر وقتی در بورس برای آموزش تعیین نمیکنند و سعی میکنند از شرکت‌های سبدگردان بورس استفاده کنند، ولی قطعا پیشنهاد ما این است که آموزش ببینید و به شخصه بتونید همه فعالیت‌های بورسی رو انجام بدین


تفاوت تحلیلگری و فیلترنویسی
فیلترنویسی مثل تور ماهی گیری می‌ماند. یعنی شما تور پهن می‌کنید تا تعداد زیادی سهم را شناسایی کنید. اما تحلیلگری مانند ماهی گیری به کمک قلاب هست. باید سهم را تک تک بررسی کنید تا سهم‌های پر پتانسیل را در بین آن‌ها شناسایی کنید.
اما فیلترنویسی دارای اشکال نیز می‌تواند باشد. فرض کنید شما تور ماهی گیری پهن کردید، اما به دام شما مار می‌افتد. پس باید بعد از فیلترنویسی، سهم‌های منتخب را به صورت دستی نیز تحلیل کنید و با تلفیق نکات معامله گری نقاط مناسب برای ورود و خروج را در آن‌ها بیابید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر