بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
قیمت ماشین در کشور ما این روز‌ها به چند دلیل بسیار بالا رفته است: تورم، افزایش نرخ دلار و کاهش عرضه خودرو صفر؛ بنابراین اگر از ماشین‌تان چندین سال استفاده کنید، به‌جای کاهش قیمت به دلیل استهلاک، معمولاً به خاطر تورم دچار افزایش قیمت می‌شود! این افزایش قیمت باعث شده است تا خرید خودرو برای خانواده‌ها کارکردی دوگانه داشته باشد؛ به این معنی که هم برای سواری از آن استفاده کنند و هم آن را به‌عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگهداری کنند.
کد خبر : ۲۲۵۱۹۳

۸ ترفند کلاهبرداران در خرید خودرو

به گزارش بورس نیوز، نکته جالب اینجاست که در بسیاری از موارد افراد ترجیح می‌دهند که ضرر تبدیل خودرو صفر به کارکرده را مصرف‌کننده قبلی از جیب خود پرداخته باشد و اصطلاحاً خودرو افت خود را کرده باشد. علاوه بر این، به دلیل کاهش مداوم آپشن‌ها و لوازم جانبی خودرو‌های داخلی، معمولاً مصرف‌کنندگان بعد از تحویل خودرو از کارخانه اقدام به خرید، نصب و یا تعویض موارد متعددی مانند کف‌پوش، دزدگیر، سیستم صوتی، لاستیک خارجی، روکش صندلی و. می‌کنند که خریدار ماشین دست دوم پولی بابت آن‌ها پرداخت نمی‌کند و عملاً به‌رایگان بسیاری از موارد و آپشن‌ها را بر روی ماشین خریداری‌شده خود دریافت می‌کند.

علیرغم این موارد ممکن است در خرید ماشین کارکرده به راحتی حتی تا ۱۰۰ میلیون تومان ضرر کنید؛ مگر اینکه یک کارشناس حرفه‌ای و متخصص قبل از خرید ماشین را به صورت کامل کارشناسی کند. در ادامه به برخی از انواع مواردی که می‌تواند برای خریداران خودرو‌های کارکرده ریسک زیادی ایجاد کند و به‌عنوان کلاهبرداری آنان را دچار ضرر و زیان نماید اشاره خواهیم کرد:
۱- مراقب خرید هندوانه دربسته باشید
خرید خودرو دست‌دوم و کارکرده را می‌توان به خرید یک هندوانه دربسته تشبیه کرد چرا که در یک بازدید معمولی و به‌خصوص بدون کارشناسی نمی‌توان بسیاری از موارد خودرو را تشخیص داد. ممکن است فروشنده بسیاری از عیوب و ایراد‌ها را از شما مخفی کند. این مشکلات ممکن است بیش از یک ضرر و زیان مالی باشند و حتی جان شما و دلبندانتان را به خطر بیاندازند. طبق آمار به دست آمده از بین هر ۴ خودرو، ۳ تای آن‌ها دارای مشکلات فنی و بدنه هستند، پس بی گدار به آب نزنید.

۸ ترفند کلاهبرداران در خرید خودرو

۲-حواستان باشد هر چهارپای رنگ کرده‌ای همان اسب نیست
ممکن است در موقع بازدید خودروی به شما نشان داده شده و در موقع تحویل یک خودرو با مشخصات مشابه و البته خیلی مساله دار به شما تحویل داده شود. این همان جا چهارپای دیگری به جای اسب است! تشخیص مورد تعویض ماشین هم با یکی دو جلسه بازدید خیلی سخت خواهد بود و حتما باید شماره شاسی موتور و سایر قطعات را با سند خودرو مطابقت دهید.
۳- مراقب باشید با تعویض قطعات از شما دله دزدی نکنند
ممکن است در زمانی که شما خودرو را بررسی کرده‌اید و مشغول چانه‌زنی بر سر قیمت و شرایط خرید هستید و یا در حال تنظیم قولنامه و خوش‌وبش با فروشنده هستید، در پارکینگ کناری بسیاری از قطعات در خودرو با مشابه خراب و یا تصادفی آن‌ها تعویض شوند. اگرچه این روش مشابه دله دزدی و مربوط به کلاهبرداران خرده‌پا است، اما به‌هرحال برای شما دردسر و زیان را به همراه دارد.
۴- صفی از خریداران سینه‌چاک شما را هول نکند
در برخی از موارد در بازدید از خودرو متوجه می‌شوید که تعداد زیادی از خریداران مانند عاشقانی سینه‌چاک در پی به دست آوردن خودرو موردنظر شما هستند. به‌صورت طبیعی شما تشویق می‌شوید که هر چه زودتر خودرو را خریده و از چنگ آن‌ها دربیاورید. اما غافل از اینکه همه آن‌ها بازیگرانی حرفه‌ای برای تهییج شما و فروش سریع و بدون بررسی خودرو بوده‌اند. دقت داشته باشید خرید خودرو عاشقی و عجله بر نمی‌دارد. یکی از مشتریان سابق همراه مکانیک، دقیقا با همین ترفند حدود ۸۰ میلیون تومان در خرید ۲۰۷ خود ضرر کرده بود. اگر باور نمی‌کنید ویدئو زیر را ببینید:

۵-"همین تعمیرگاه کناری" در اکثر مواقع پسرخاله است
کارشناسانی که فروشنده معرفی می‌کند، به‌احتمال‌زیاد به دلیل آشنا بودن با وی ایرادات خودرو را آن‌طور که هست برای شما بیان نخواهند کرد؛ بنابراین به همین راحتی با همین تعمیرگاه کناری فروشنده کنار نیایید. احتمال دارد آشنا بودن آن‌ها در حد پسرخاله کار دست شما بدهد.
۶-رفیق دزد قافله نشوید
تشخیص جعلی بودن شماره‌های حک‌شده بر روی شاسی، موتور و قطعات دیگر کاری است که تنها کارشناسان حرفه‌ای و باتجربه از پس آن برمی‌آیند. درصورتی‌که چنین اتفاقی برای شما بیافتد ممکن است به عنوان شریک دزد با مراجع قضایی نیز به‌عنوان خریدار خودرو سرقتی روبرو شوید.
۷-سلام گرگ بی طمع نیست، مراقب پیشنهاد‌های جذاب باشید
پیشنهاد شرایط اقساطی و یا پرداخت در موعد‌های بعدی می‌تواند برای خریدارانی که کسری بودجه دارند جذاب باشد. اما به خاطر داشته باشید که ممکن است پس از پرداخت قسط اول دیگر رنگ خودرو و فروشنده را نبینید. البته در بسیاری از موارد هم دیده شده که خریدار خودرو را تحویل گرفته و مدت زمانی طولانی اقساط را پرداخت کرده است. پس از اتمام اقساط برای تعویض پلاک که مراجعه کرده متوجه شده است که برخی موارد اصالت خودرو زیر سوال است.
۸-"کی داده کی گرفته" برای مهریه است نه خرید و فروش خودرو
دقت داشته باشید که قولنامه خودرو به‌عنوان یک قرارداد می‌تواند شما را ملزم به رعایت برخی موارد توافقی در بند‌های قولنامه نماید؛ بنابراین درصورتی‌که قولنامه به‌صورت تخصصی تنظیم نشده باشد می‌تواند به صورت چندجانبه برای شما دردسر و زیان به همراه داشته باشد.

۸ ترفند کلاهبرداران در خرید خودرو

مطمئن‌ترین راه خرید خودرو؛ ریسک خرید خودرو را به صفر برسانید
همراه مکانیک موسس بزرگ‌ترین نمایشگاه خودرو‌های کارشناسی شده در ایران است که تلاش کرده تا با کارشناسی کردن تمام خودرو‌ها و ارائه ضمانت کارشناسی و پرداخت خسارت ریسک خرید خودرو دست دوم را به صفر برساند.
با خرید خودرو از نمایشگاه همراه مکانیک:
• خودروی کارشناسی شده به همراه گزارش کامل کارشناسی خریداری خواهید کرد.
• فقط هزینه خدمات یک خودرو را پرداخت می‌کنید، در صورتی که اگر خودتان می‌خواستید یک خودرو دست دوم بخرید به طور میانگین بین ۳ تا ۵ بار نیاز بود که از خودرو‌های مختلف بازدید کرده و آن‌ها را برای خرید مطمئن کارشناسی کنید و این‌گونه هزینه‌های پنهان خرید خودرو را به صفر می‌رسانید.
• ضمانت پرداخت خسارت کارشناسی روی خودرو به شما تقدیم خواهد شد.
• از مشاوره حقوقی رایگان برای عقد قولنامه در محل بهره‌مند خواهید شد.
• در صورت تمایل برای بعضی خودرو‌ها تمام مراحل تعویض پلاک توسط شرکت انجام می‌شود تا در این دوران کرونا به مراکز تعویض پلاک مراجعه نکنید.

۸ ترفند کلاهبرداران در خرید خودرو

ضمنا همراه مکانیک در طراحی به نام خرید سفارشی این امکان را برای مشتریان خود فراهم آورده تا صفر تا ۱۰۰ فرآیند خرید خودرو را به این شرکت بسپارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به وبسایت همراه مکانیک مراجعه کنید.
با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدكريمي
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
از خريد و فروش انواع خودرو در منطقه پاسگاه نعمت اباد و يافت اباد و اكثر دفاتر املاك و كار در اين مناطق بدون نظر كارشناس جدا خودداري نماييد اشخاصي كه خود را اميرحسين و نادر معرفي كرده و خريدار خودروي شما هستند وانمود به خريد كرده و خودرو را داخل پاركينگ برده و با ايراد بي جا روي خودروي شما اقدام به اخاذي خواهند كرد ضمنا اين دو نفر به لهجه ي اذري صحبت ميكنند