بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

لغو ETF یا شوک تحمیلی به بازار

مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه در بررسی نوسانات بازار در روز جاری اظهار کرد: محوریت موضوع حمایت از وضعیت اقتصادی به کنترل نرخ ارز برمی گردد و ازآنجا که نرخ دلار یکی از عوامل اصلی تحرکات و افزایش سطح عمومی قیمت‌ها و شاخص در بورس محسوب می‌شود، قاعدتا این شٌک اولیه مقداری ناخوشایند به نظر می‌رسد.
کد خبر : ۲۲۵۱۹۶
اهمیت کمرنگ عرضه صندوق‌هایETF/ بورس نیازمند شُک منفی ناخواسته
 
 
فردین آقابزرگی، مدیرعامل کارگزاری بانک رفاه به بورس نیوز گفت: اگر بنا باشد گشایش‌هایی از لحاظ مراودات اقتصادی و ورود ارز حاصل از صادرات (۲/۵ میلیارد دلار اعلام شده توسط رئیس کل بانک مرکزی) اجرایی شود، مُسکن و عاملی برای کنترل قیمت ارز محسوب می‌شود، اما؛ به نظر می‌رسد در بلند مدت اثرات خود را از دست بدهد چرا که قسمت اعظم این تاثیرات به انتظارات تورمی و حجم نقدینگی انبوه در حال چرخش از بازار سرمایه به سایر بازار‌ها یا داخل صنایع بورس برمی گردد. 

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: با تکالیف پی در پی و تصمیمات اقتصادی مبنی بر افزایش عرضه در بازار سرمایه، چه از نظر نصاب عرضه‌های اولیه و چه الزام شرکت‌ها بخصوص دولتی‌ها برای عرضه سهام در بورس، همگی به درستی افزایش بی رویه و غیرمنطقی سطح عمومی قیمت‌ها را در بورس کنترل کرده و از این لحاظ تصمیم به جا و مناسبی است. 

وی اضافه کرد: وضعیت حال حاضر برای مقطعی کوتاه در بورس به وجود آمده و انتظار بر این است که نقدینگی و فعالیت آحاد مردم در بازار سرمایه کماکان ادامه یابد. 
 
اهمیت کمرنگ عرضه صندوق‌هایETF/ بورس نیازمند شُک منفی ناخواسته

اهمیت کمرنگ عرضه صندوق‌هایETF
آقابزرگی در خصوص اخبار ضد و نقیض پیرامون عرضه صندوق دارادوم گفت: در بررسی اهمیت مسائل جاری به عنوان مثال سهام عدالت و مقایسه آن با صندوق دارادوم، عدد صندوق قابل توجه نخواهد بود اما؛ در کنار هم قرار دادن مسائلی، چون گمانه‌های پیش فروش نفت طی دو سال آتی با ارزش برآوردی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان، بازار را در وضعیت تعادلی قرار خواهد داد چرا که بازار به طرف تقاضا یکسویه شده و با چنین تصمیماتی تعادل نسبی برقرار خواهد شد. 

وی ادامه داد: برای رسیدن به تعادل نسبی شُک‌های منفی ناخواسته نیز لازم است، شُک روز گذشته و امروز در بازار ناخواسته بوده و اراده اصلی بر اعلام اخبار خوب در بازار قرار داشت، اما ظاهرا فعل و انفعلات ذکر شده خوشایند نبوده و لازم به ذکر است که این شُک‌ها کوتاه مدت و مقطعی است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

ورود شاخص به محدوده‌ای ایستا و پایدار

از سوی سازمان خصوصی سازی اتفاق افتاد؛

اطلاعیه سازمان خصوص سازی در پذیره نویسی "دارا دوم"

رئیس سازمان خصوصی سازی خبر داد؛

ثبت ETF پالایشی در روز جاری

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

بازار در موج پنجم قیمت سهام و شاخص

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
Netherlands
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷
۱۵:۲۸
ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار: مدیر عامل بورس تهران: تا مشخص شدن وضعیت پالایشی ها و جلوگیری از ضرر و زیان وارده به سهامداران، معاملات امروز پالایشی ها باطل و تا اطلاع ثانوی و مشخص شدن وضعیت نماد این گروه متوقف شود. برخی از سهامداران نیز خواستار باطل شدن کل معاملات امروز بدلیل تحت تاثیر قرار گرفتن کلیت بازار از این موضوع شدند.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۱
.............
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
نماد ختوقا به علت تغییرات بالای 20درصد منفی باید بسته بشه چرا ناظر کاری نمیکنه؟