بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۶
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، با اشاره به برنامه‌های امسال این خودروساز در راستای نهضت ساخت داخل، گفت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، با کمک مهندسان و کارگران شریف ایرانی، تا انتهای سال جهش تولید از طریق خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو به صورت مستقیم، خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان و نیز خودکفایی مواد اولیه با منشا خارجی، ۱۵۳ میلیون یورو کاهش ارزبری محقق خواهد شد.
کد خبر : ۲۲۵۱۹۷

به گزارش بورس نیوز، فرشاد مقیمی با اشاره به برنامه‌های آتی ایران خودرو، عنوان کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، در سال آینده نیز از طریق خودکفایی قطعات خرید خارجی ساپکو به صورت مستقیم و خودکفایی قطعات خرید خارجی سازندگان، ۹۳ میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق خواهیم کرد.
وی درباره اقدامات امسال ایران خودرو در مسیر تعمیق ساخت داخل، خاطرنشان کرد: با گذشت چهار ماه از آغاز سال، با یاری همکارانمان در شرکت‌های قطعه سازی، تعداد ۹ پروژه داخلی سازی محقق شده است. مجموع این پروژه‌ها توانسته کاهش ارزبری ۵ میلیون یورویی را برای ایران خودرو به ارمغان آورد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به کاهش ارزبری پروژه‌های حاصل از برگزاری میز‌های اول تا چهارم خودکفایی، اظهار کرد: میز‌های اول تا سوم در سال گذشته و میز چهارم در سال جاری با کمک وزارت صمت، ساپکو و تعداد زیادی از قطعه سازان برگزار شد. در جریان برگزاری هر چهار میز تاکنون مجموع کاهش ارزبری ۵۲ میلیون یورویی محقق شده است.
مقیمی تصریح کرد: پروژه‌های داخلی سازی قطعات و مواد خارج از میز‌های وزارت صمت نیز، توانسته کاهش ارزبری ۲۷ میلیون یورویی را محقق سازد.
وی با اشاره به کاهش ارزبری حاصل از پروژه‌های بهینه سازی طراحی، بیان کرد: مجموع این پروژه ها، کاهش ارزبری ۵۸ میلیون یورویی را به دنبال داشته است. در مجموع می‌توان گفت با وجود تمامی موانع و مشکلات، گروه صنعتی ایران خودرو موفق شده است تا نیمه تیرماه سال جاری، مبلغ ۱۳۷ میلیون یورو کاهش ارزبری را محقق سازد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر