بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸
انجمن صنایع همگن قطعه سازان استان تهران در بیانیه‌ای حمایت خود از حسین مدرس خیابانی وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت را اعلام کرد.
کد خبر : ۲۲۵۲۰۳

به گزارش بورس نیوز، متن بیانیه به شرح ذیل است:
امروز در شرایط حساسی هستیم که اقتصاد کشور با تحریم‌های ظالمانه داخلی و خارجی رو به رو است که زمینه برون رفت از آن همکاری جمعی مجلس و دولت خواهد بود. در این بخش گسترده هم قطعه سازان و هم خودروسازان با چالش‌های بالا و زیان فراوانی مواجه هستند و اگر به این شکل ادامه یابد، شاید در آینده هیچ یک از این دو بخش نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند. به دلیل وابستگی‌های گذشته به عوامل خارج از کشور باید همگان دست به دست هم دهند تا ضمن حذف واردات، صد درصد حمایت از تولیدات داخلی صورت پذیرد و شرکت‌ها و تولیدکنندگان قطعات مورد حمایت قرار گیرند، زیرا واردات بی رویه سبب ضعیف شدن تولیدکنندگان می‌شود. از این جهت وزارت صمت با توجه به مأموریت متنوع و متعددی که دارد همواره مهم بوده و انتخاب سکاندار چنین نهاد عریض و طویلی با حساسیت ویژه برخوردار است و هم اکنون حسین مدرس خیابانی گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت صمت، سابقه و تجربه کافی در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت دارد و گزینه مناسبی برای این وزارتخانه است.
مدرس خیابانی به سبب حضور حدود ۱۷ ساله در وزارت بازرگانی و همچنین نزدیک به ۱۰ سال به عنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره چندین واحد تولیدی و صنعتی تجربه و اشراف کامل از همه سو بر بخش صنعت و معدن و مسئولیت‌های مفیدی در این حوزه را برعهده دارد و در مدت ۳ ماهه سرپرستی خود توانسته مجموعه را به خوبی اداره کند. مدرس‌خیابانی در این روز‌های تحریم و با وجود تورم، کمبود نقدینگی، شیوع ویروس کرونا و سایر مشکلات اقتصادی که حرکت صنعت قطعه سازی و خودروسازی را کند کرده، با به کارگیری تجربه دیرینه خود، راهکار‌های موثر در سالی که طبق منویات مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده است، ارائه کرد که در نهایت سبب افزایش تیراژ تولیدی قطعه سازان و به تبع آن خودروسازان نسبت به سال گذشته شد. همچنین در این مدت در بحث ساماندهی بازار خودرو با توجه به آشفتگی‌هایی موجود در این بازار، عملکرد مناسبی داشته و ضمن اینکه وی در حوزه صنعت هم عملکرد خوبی داشته، می‌تواند به خوبی از پس مسئولیت این وزارتخانه برآید و مجموعه وزارتخانه را به خوبی اداره کند.
مدرس خیابانی با پذیرفتن این مسئولیت بزرگ، آماده گرفتن رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی است و امید است در این راستا نمایندگان مجلس با رای خود شرایط ورود وزیر تازه نفس، با دانش و پرانگیزه را به تیم اقتصادی دولت برای تقویت بیشتر مهیا سازند و عملکرد مثبت مدرس خیابانی را با رای مثبت پاداش دهند. در این شرایط بحرانی تنها روزنه امید قطعه سازان حضور وی است و با عملکرد پسندیده خود در مدت ۳ ماه سرپرست وزارت صمت این پتانسیل را داراست با همگرایی بین مجلس و دولت مشکلات صنعت و تولید خصوصا قطعه سازان را مرتفع سازد. به ویژه همواره لطف و توجه خاص به صنعت قطعه سازی کشور را داشته و دارد و انجمن به صورت کامل از وی حمایت می‌کند. بسیار خوشبینیم که مدرس خیابانی تغییرات عمده و اساسی‌ای را انجام دهد و کارنامه درخشانی را که تاکنون در وزارت صمت داشته است با تصدی وزارت بتواند درخشان‌تر کند.
بخشی از معضلات و مشکلات صنعت، چه در صنعت قطعه سازی و چه در مابقی صنایع، باید در مجلس مرتفع شود و مدرس خیابانی قادر است سریعتر این اتحاد بین مجلس و دولت در صنعت را به وجود آورد و با تغییرات انجام شده در وزارت صمت و برنامه آتی آقای مدرس خیابانی در مورد تغییر و تسهیل امور صنعت قطعا در این فشار‌ها بر تولیدکنندگان مرحمی خواهد بود.
نیاز امروز قطعه سازی، تسهیل تولید است. امیدواریم وزیر صمت جدید شرایطی را فراهم کند که قطعه سازان بتوانند با تیراژ بالا و به راحتی اقدام به تولید کنند و تا این حد درگیر موانع قانونی، بانکی، ارزی و تامین مواد اولیه داخلی و خارجی که عموما تحت پوشش وزارت صمت است، نباشند. همچنین بتوانیم مواد اولیه داخلی و خارجی را به راحتی تامین کنیم و قادر باشیم با همان کیفیتی که تا به حال مشغول به تولید بودیم و چه بسا بهتر از آن و با همان تیراژی که تاکنون تولید می‌کردیم و چه بسا بالاتر از آن به تولید ادامه دهیم. انتظار قطعه سازان تسهیل این امور است. از طرف دیگر امیدواریم خودروساز نیز بتواند اقدام به خرید قطعه و تولید خودرو با تیراژ بالا در راستای تحقق "جهش تولید" نماید تا در مجموع بتوانیم رضایت مردم را هم در بحث حفظ و تعدیل قیمت و هم از نظر کیفیت محصولات برآورده کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر