بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
بسیاری از ما ویژگی‌ها و خصوصیات مشترکی داریم، اما از جمله ویژگی‌هایی که برخی از افراد را از دیگران متمایز می‌کند، نوآوری و خلاقیت است.
کد خبر : ۲۲۵۲۴۴

رمز و راز بدست آوردن موفقیت

به گزارش بورس نیوز، با نگاه به زندگی و فعالیت‌های یک فرد کارآفرین احتمالا این سوال به ذهن خطور می‌کند که این افراد چطور توانسته است موفق شوند؟ این افراد چه ویژگی‌هایی دارند که آن‌ها را به موفقیت رسانده است؟ آیا حمایت مالی از طرف خانواده و یا ژن برتر داشتن عامل اصلی موفقیت است؟ در جواب به این سوالات می‌توان گفت که مسلما این چنین نیست، هستند افرادی که نشان داده اند با خود باوری و تکیه بر توان و دانش خود نیز می‌توان یک مدیر موفق شد. میثم شکری ساز نمونه‌ای از این افراد است که کارنامه او مهر تاییدی بر این ادعا است که سخت کوشی و تلاش رمز موفقیت است.

میثم شکری ساز یک کارآفرین جوان

میثم شکری ساز یکی از مدیران موفق و کارآفرین کشور به دنبال پیشرفت قابل توجه فناوری و به وجود آمدن شرکت‌های نوپا و حضور آن‌ها در بازار‌های اقتصادی ایران، ایده راه اندازی و ارائه خدمات آموزشی نو مبتنی بر فناوری را به اجرا درآورده است. او پس از اینکه فعالیت حرفه‌ای خود را با راه اندازی مرکز توسعه آموزش مجازی پارس آغاز کرد، مجموعه فعالیت‌های خود را تنها به این موسسه محدود نکرده و در سایر حوزه‌های آموزشی و پژوهشی نیز مشغول به فعالیت است.

میثم شکری ساز در سال ۱۳۹۶ مدیر برتر فناوری اطلاعات شناخته شده است. وی دارای تحصیلات در دکتری کارآفرینی با گرایش آموزش عالی از دانشگاه آزاد اسلامی و کارشناسی ارشد در رشته مدیریت MBA از دانشگاه امیرکبیر و اشتنبایس برلین آلمان است. او از سال ۱۳۸۸ تا کنون مدیریت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان، مجتمع آموزشی پارس پندار نهاد، ریاست کنسرسیوم ارزیابی و اعتبارسنجی شرکت‌ها (کاوش)، مجری طرح آموزش ده هزار دفتر ICT روستایی در زمینه گردشگری با همکاری وزارت ارتباطات، سازمان میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و شرکت پست جمهوری اسلامی ایران بوده است.

از جمله سوابق پژوهشی و مقالاتی تا کنون ارائه کرده اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• تاثیر آموزش الکترونیکی در فرهنگ کارآفرینی ” بررسی مشکلات و رفع موانع “فصلنامه فرهنگی و هنری اندیشه هنر

• عوامل موثر بر توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و تجارت الکترونیک بر رشد اقتصادی شرکت‌های کار آفرین

• بررسی جهت گیری کارآفرینانه و قابلیت‌های بازاریابی بر عملکرد سرمایه گذاری‌های جدید شرکت

• ارزیابی و اولویت بندی موانع ارتباط بین صنعت و دانشگاه و ارائه راهکارهائی جهت رفع این موانع

• کاهش نرخ SEU برای FPGA‌های مبتنی بر SRAM در کاربرد‌های فضایی

• بهبود کارایی شبکه‌های سیار موردی مبتنی بر ترغیب گره‌ها به همکاری و کنترل ازدحام در شبکه

• نقش E-learning در کار آفرینی

• شناسایی و رتبه بندی موانع کارآفرینی در ایران با رویکرد اقتصاد مقاومتی

در کنار این فعالیت‌ها ده‌ها کتاب در زمینه‌های مختلف مدیریت نیز ترجمه کرده است که برای افراد علاقمند به یادگیری در حوزه مدیریت آثار کاربردی و ارزشمندی است. از جمله کتاب‌های ایشان می‌توان به بازاریابی و کسب و کار اسلامی، به کانادا خوش آمدید، مذاکره با دست‌های خالی، استوار، سیاحت و مهاجرت تحصیلی و شغلی از دیدگاه اسلام، روابط فرد و سازمان، ناگفته‌های تاریخ تفکرات مدیریت، بازاریابی نوگرا، راز‌های بازاریابی قدرتمند، بازاریابی گوریلی، تویی که ذهن برنده ای، آسایش در آرامش، فراتر از استراتژی، توهم باهوشی ۱ و توهم باهوشی ۲ اشاره کرد.

رمز و راز بدست آوردن موفقیت

مجموعه تحت مدیریت دکتر میثم شکری ساز یکی از معدود مجموعه‌هایی است که فعالیت‌های خود را نه تنها محدود نکرده، بلکه پیوسته در حال رشد و گسترش و شکوفایی است. اگر تغییرات زیادی که در مسیر کسب و کار‌ها وجود دارد را در کنار مشکلات اقتصادی در نظر بگیرید و سپس به عملکرد این مدیر جوان نگاه کنید به خوبی متوجه می‌شوید که چرا دکتر میثم شکری ساز یک مدیر موفق شناخته می‌شود.

یک دهه فعالیت روبه رشد در شرایط اقتصادی کنونی نشان می‌دهد که فقط با تدبیر و تلاش و مدیریت درست می‌توان به موفقیت رسید. ایجاد شغل برای جوانان که هر روز به تعدادشان نیز افزوده می‌شود، نشان می‌دهد که با مدیریت درست و خوش فکری نه تنها می‌توان به خواسته‌های و ایده‌های خود رسید و صاحب نام شد، بلکه می‌توان برای دیگران نیز ایجاد شغل کرد و به دیگران نیز کمک کرد تا رشد کنند. بدون شک چنین کاری تنها از انسان‌هایی ساخته است که تلاش و کوشش و اندیشه درست را جایگزین بهانه گیری و دیدن کاستی‌ها می‌کنند و متاسفانه تعدادشان در این روز‌ها آنقدر‌ها زیاد نیست، پس باید قدر چنین افرادی را دانست و آن‌ها را الگویی برای رشد و موفقیت خود قرار داد. وجود مدیران و کار آفرینان موفق مانند وی ثابت می‌کند که بدون شک فردی که به خود و اهدافش ایمان داشته باشد و حاضر باشد برای دست یابی به آن‌ها نهایت کوشش و تلاش خود را بکند، به درستی در مسیر پیشرفت قرار خواهد گرفت و مسیر خود را به سمت این اهداف طی خواهد کرد. افرادی که از صفر شروع می‌کنند و با سرمایه و ثروت اندک قدم در مسیر به اجرا در آوردن ایده خود می‌گذارند، برای تحقق آرزو‌ها و اهداف خود صرفا بر علم و دانش، مهارت‌ها و تلاش‌های خود تکیه می‌کنند و با کمک داشته‌های خود به موفقیت می‌رسند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر