بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:

یک میلیون و ۸۰۰ هزار جامانده سهام عدالت

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: سهام عدالت به این تعداد از مشمولان که اقدامات لازم هم انجام داده بودند اختصاص پیدا نکرده و به روایتی دیگر گفته می‌شود، سهام تخصیص پیدا کرده؛ اما عملیاتی نشده است.
کد خبر : ۲۲۵۵۵۶

یک میلیون و ۸۰۰ هزار جامانده سهام عدالت


به گزارش بورس نیوز، سیدشمس الدین حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس و وزیر اسبق اقتصاد با تایید یافته‌های آمار‌ی مبنی بر وجود یک میلیون و ۸۰۰ هزار جامانده سهام عدالت اظهار کرد: سهام عدالت به این تعداد از مشمولان که اقدامات لازم هم انجام داده بودند اختصاص پیدا نکرده و به روایتی دیگر گفته می‌شود، سهام تخصیص پیدا کرده؛ اما عملیاتی نشده است. 

وی درباره چگونگی تامین منابع سهام گفت: پس از تغییر دولت بسیاری از بنگاه‌ها توسط شورای عالی سیاست‌های اجرایی اصل ۴۴ و هیات وزیران از شمول واگذاری‌ها خارج شدند. با نگاهی به جدول شرکت‌های مشمول واگذاری پیش از دولت یازدهم و دوازدهم مشاهده می‌شود، تعداد زیادی از شرکت‌ها به ویژه در حوزه نفت و انرژی برخلاف قانون اجرایی اصل ۴۴ از شمول واگذاری‌ها خارج شده‌اند. این شرکت‌ها در واقع منبعی هستند که دولت می‌تواند سهامشان را به سهامداران اختصاص دهد. مشروط بر اینکه سخت‌گیری در نگهداری شرکت‌های دولتی نشود.

این نماینده مردم در خانه ملت خاطرنشان کرد: طرح‌ها با توجه به اولویتی که دارند از جمله عادی، یک فوریتی یا دوفوریتی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرند. در حال حاضر نیز کمیسیون اقتصادی در حال بررسی طرح جاماندگان سهام عدالت است و به محض ورود به صحن سریعا رسیدگی خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره متقاضیان جدید سهام عدالت تاکید کرد: سهام به افراد تحت چارچوب معینی تعلق خواهد گرفت که بر اساس ضوابط شورای عالی اصل ۴۴ و هیات واگذاری مورد تعیین قرار می‌گیرد. حسینی درباره شرایط مشمولان سهام عدالتی که در موعد مقرر اقدامات لازم را برای ثبت‌نام انجام نداده‌اند، اعلام کرد: این موضوع به نحوه برخورد دولت بستگی دارد و باید دید که آیا فرصتی برای این مشمولان ایجاد می‌کند یا خیر.

 

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳
اون موقع که ثبت نام می کردند من سرباز بودم و شاملم نشد، برای من که شاغل (دولتی)هستم و متاهل و دارای فرزند تکلیف چیست؟ همکاران بنده که اون موقع شاغل بودن مشمول شدند
همچنین کسانیکه نتوانستند ثبت نام کنند تکلیف چه می شود