بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

مشکلات کارگزاری در فروش سهام عدالت

 مبلغ به دست آمده از فروش برخی سهام پرتفوی سهام عدالت، از یک سهم (نه از کل پرتفو) بوده و زمانی که به فروش می‌رسد، این شبه ایجاد می‌شود که کارگزاری‌ها پول را به مردم نمی‌دهند، در صورتی که فروش انجام نشده و برداشت ناصحیح پیش می‌آید.
کد خبر : ۲۲۵۵۵۹
مشکلات کارگزاری در فروش سهام عدالت
 
فردین آقابزرگی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص " فروش سهام عدالت" از طریق کارگزاری‌ها به بورس نیوز گفت: در فضای فروش، حجم وسیعی از تقاضا و کد بورسی سهامداران سهام عدالت وارد سیستم شد و مشابه سامانه و هسته معاملاتی که پاسخگوی این میزان معامله و رکورد در سیستم نیست، به یکباره با خیل عظیمی از متقاضیان با مغایرت‌هایی در شماره تلفن همراه یا شماره شبا حساب بانکی مواجه شد. 

وی به مشکل دیگری اشاره و اظهار کرد: تاخیر در ارسال یا حجم کم مبالغ حاصل از فروش را نیز می‌توان مسئله دیگر عرضه سهام عدالت عنوان کرد.

آقا بزرگی خاطر نشان کرد: نظام ۳۰درصدی سهام عدالت با الگوریتمی برای جلوگیری از تجاوز از سقف سی درصد کارگزاری یا بانک روبروست که در این فضا تعداد سهام مشخصی را از پرتفو ۳۶ سهمی دارنده سهام عدالت برای فروش انتخاب می‌کند. در این میان برخی سهام با نرخ مورد نظر به فروش رسیده و برخی دیگر فروش نمی‌رود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر