بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
با حضور معاون علمي و فناوري رئيس جمهور، مديرعامل شستا و مديرعامل هلدينگ صدر تامین برگزار شد؛

مراسم افتتاح شتابدهنده صدر فردا

مراسم افتتاح شتابدهنده صدر فردا با حضور سورنا ستاري، معاون علمي و فناوري رئيس جمهور ،محمد رضواني فر، مديرعامل شستا و غلامرضا سليماني مديرعامل هلدينگ صدر تامين در حال برگزاري است.
کد خبر : ۲۲۵۶۲۵

به گزارش بورس نیوز حميد لطيفي، دبير ستاد توسعه فناوري ليزر، فوتونيك، ساخت و مواد پيشرفته اظهار كرد: شتابدهنده ها نياز به سرمايه گذار بزرگ و مصرف كننده نهايي داشت بنابراين با اين رويكرد هلدينگ حركت كرده و در ٩٨ موفق به انعقاد تفاهم نامه اي در اين حوزه شد.
وي ادامه داد: مديرعامل شستا از ابتداي امر به پشتيباني و پيگيري در ستاد اقدام و مديرعامل صدر تامين كار را آغاز كرد. از اقدامات مهم مي توان به عارضه پايانه فن آورانه اشاره كرد كه در اين حوزه كلاسهاي آموزشي برگزار شد.

در ادامه غلامرضا سليماني، مديرعامل صدرتامين خاطرنشان كرد: ايران كشور معدني بوده كه به دليل ضعف در حوزه تكنولوژي تنها ٥ درصد معادن مورد اكتشاف قرار گرفته و افراد زيادي جان خود را در معادن سنتي از دست مي دهند.
وي ادامه داد: در همين رابطه استراتژي كار بر عناصر كمياب گذاشته شده و هر كدام از شركت ها در حوزه اي مشخص فعاليت و بر فرآوري آنان كار مي شود.


سليماني خاطر نشان كرد: ماموريت شتاب دهنده ها بر توان بخشي و سرمايه گذاري بر شركت هاي فعال در اين حوزه برنامه ريزي شده كه در حوزه هاي مشاركت با شركت هاي دانش بنيان نيز خطوط مشخص است.

همچنين محمدرضواني فر مديرعامل شستا اظهار داشت: صندوق سرمايه گذاري خصوصي خردمند با مشاركت موسسه دانش بنيان بركت تاسيس و مقدمات آن انجام شده است.
وي ادامه داد: اين صندوق تامين كننده منابع هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري جهت حمايت از شركت هاي غيربورسي حوزه انرژي،نفت،گاز ،دارويي و معدني با ماهيت دانش بنيان ، تامين نقدينگي مورد نياز و كمك مديريتي براي ورود به بورس كردن و در نهايت خروج به عنوان سهامداري خواهد بود كه در صندوق سرمايه گذاري كرده است.

رضواني فر موضوع ديگر را انتظار استفاده از ظرفيت شستا عنوان كرد و گفت: اين ظرفيت ها براي حمايت از شركت هاي دانش بنيان بوده كه اقداماتي در اين راستا صورت گرفته و همچنين در دست اجراست.

مديرعامل شستا در پايان اضافه كرد: براساس جهت گيري هييت مديره شستا، براي سال جاري مبلغ هزار تا هزار و دويست ميليارد تومان در بودجه سال مالي در جهت سرمايه گذاري در حوزه هاي ذكر شده مد نظر قرار گرفته و برنامه ريزي شده است.

سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رئيس جمهور نيز با اشاره به بخش معدن به عنوان بخش مهم كشور، اظهار كرد: متاسفانه به دلايلي نامشخص، در بخش هاي استراتژيك اين حوزه وابستگي هاي جدي به چشم مي خورد.

وي افزود: در اين بخش هاي استراتژيك نياز به سرمايه گذاري هاي بزرگ و همچنين شركت هاي كوچك ( به دليل تنوع و نوآوري محصولات) احساس مي شود كه مجموعه اينها باعث بحث نوآوري ( شامل كليه عناصر مالياتي، آلياژها و صنايع مختلف ) و استارتاپ هاي حوزه معدن خواهد بود.

 

مراسم افتتاح شتابدهنده صدر فردا

 

مراسم افتتاح شتابدهنده صدر فردا

 

مراسم افتتاح شتابدهنده صدر فردا

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازدهی منفی سنگین صندوق آرمان سپهر آشنا در هفته گذشته؛

آیا سازمان بورس قصد نظارت بر تخلفات این صندوق را ندارد

گزارش هفتگی صندوق‌های سرمایه گذاری با درآمد ثابت؛

"زرین شهر" درصدر قرار گرفت/ صندوق "بیمه دی" بیشترین بازده سالیانه

ارسال نظر