بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

اقدام کارگزاری‌ها و موج منفی بازار

هفته های اخیر، کارگزاری‌ها به این شکل اقدام می‌کردند که بعد از ساعت بازار معامله "بلوکی" برای فروش ثبت می‌شد، اما مشتری نداشت و علت اعتراض مردم بعد از گذشت دو ماه به کارگزاری‌ها این است که فروشی اتفاق نیفتاده است. 
کد خبر : ۲۲۵۶۴۶
اقدام کارگزاری‌ها و موج منفی بازار
 
 
شاهین احمدی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص عرضه سهام عدالت توسط کارگزاری‌ها به بورس نیوز گفت: در گذشته سهام عدالت به ۲ روش مستقیم و غیر مستقیم عرضه شد و مقرر بود در روش غیر مستقیم افراد بعد از پذیرش شرکت‌های سرمایه گذاری استانی قادر به فروش سهام خود باشند. در کنار این دو روش، راه سومی را نیز دولت در اختیار مردم قرار داد تا از طریق بانک و یا کارگزاری‌ها درخواست فروش داده و به نیابت از فرد سهم به فروش برسد. 

وی ادامه داد:تا هفته گذشته در روش سوم، کارگزاری‌ها به این شکل اقدام می‌کردند که بعد از ساعت بازار معامله "بلوکی" برای فروش ثبت می‌شد، اما مشتری نداشت و علت اعتراض مردم بعد از گذشت دو ماه به کارگزاری‌ها این است که فروشی اتفاق نیفتاده است. 

احمدی خاطرنشان کرد: هفته اخیر، رئیس جمهور خبر از آزادسازی بخش دوم سهام عدالت داد و مجددا در خواست فروش در بانک‌ها و کارگزاری‌ها به ثبت رسید که عمده دلیل منفی شدن بازار در روز چهارشنبه نیز عدم عرضه درخواست‌های فروش به شکل بلوکی بود. کارگزاری ها، وضعیت بازار سرمایه را سبز و مناسب دیده و در وسط معاملات اقدام به عرضه کردند که عمده سهم‌های سهام عدالتی‌ها بعد از فروش ناگهان منفی شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد ۲.۱۸۹ واحدی بازار سرمایه پس از کاهش ۲۵۱,۵۴۸ واحدی؛

اتمام سیر نزولی بازار پس از ۴ روز

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌‎وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

اثر دوگانه افزایش سرمایه از محل صرف سهام

ارسال نظر