بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷
سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت:

۱۱ درصد سهامداران عدالت تصمیم به فروش گرفتند

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: مشمولان سهام عدالت که تا تاریخ یکم مردادماه ۹۹ اطلاعات خود را به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی داده‌اند، چنانچه فوت کرده باشند، وراث آن‌ها از مالیات بر ارث معاف هستند.
کد خبر : ۲۲۶۰۸۲

۱۱ درصد سهامداران عدالت تصمیم به فروش گرفتند

به گزارش بورس نیوز، حسین فهیمی، سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت درباره تصمیمات شورای عالی بورس اظهارکرد: این شورا در ارتباط با سهام عدالت به عنوان یک بازیگر مهم در بازارسرمایه تصمیماتی گرفته است؛ همچنین تسهیلاتی هم برای بانک‌ها و کارگزاری‌ها در نظر گرفته شده تا از به این وسیله به ماندگاری سرمایه‌گذاران بطور بلندمدت در این بازار کمک شود.

وی درباره تعداد افرادی که تاکنون سهام عدالت را به فروش رسانده‌اند، افزود: حدود ۱۱ درصد از افرادی که مشمول سهام عدالت بوده‌اند، تصمیم گرفتند تا بخشی از سهام خود را بفروشند؛ براین اساس، اکثریت قریب به اتفاق سهامداران سهام عدالت، به ارزندگی سهم خود پی برده و ترجیح داده‌اند که از آن نگهداری کنند.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت ادامه داد: امسال از ۱۰ خردادماه تاکنون که آزادسازی سهام عدالت و امکان فروش آن فراهم شده، بیش از هفت هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان دارایی سهام عدالت در بازار فروخته شده و وجوه آن در سطح مشمولان سهام عدالت با کدملی و شماره شبایی که در اختیار ما قرار داده‌اند، تسویه و پول آن واریز شده است.

فهیمی خاطرنشان کرد: شورای عالی بورس تصمیم بسیار مهمی را در ارتباط با مشمولان سهام عدالت و در چارچوب حفاظت از دارایی‌های و فروش بهینه آن‌ها اتخاذ کرد، در واقع این امکان به سازمان بورس داده شده تا با توجه به شرایط بازار بتواند، بخش از سهامی را که مشمولان سهام عدالت قصد فروش آن را دارند در کل کارگزاری‌ها به شکل تجمیعی و یک جا (بلوکی) بفروش برساند.

وی توضیح داد: پیش از این چنین امکانی به لحاظ مقرراتی در سطح یک کارگزار وجود داشت، اما اکنون این امکان فراهم شده که کل فروش سهام عدالت یکجا در بازار، بازاریابی شود و عمده یا بلوک به روش‌های مختلف فروخته شود. طبیعی است که در این روش تعداد مشتریان حرفه‌ای بیشتر خواهد شد.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت بیان کرد: پیرامون فوت شدگان هم باید یک ارتباط مکانیزه‌ای بین قوه قضائیه و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ایجاد شود که بخش عمده کار‌های آن انجام شده و اکنون حدود ۲.۵ میلیون نفر که از مشمولان سهام عدالت فوت کرده‌اند که نزدیک به ۱۰ میلیون نفر وارث دارند و این سهام باید به آن‌ها منتقل شود.

وی توضیح داد: به محض اینکه امکان مکانیزه بین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و قوه قضائیه انجام شود، اعلام عمومی خواهد شد. توصیه می‌شود تا آن زمان و دراین فاصله، وراث به دادگاه صالحه مراجعه و گواهی کسب وراثت اخذ کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر