بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
مدیرعامل گروه dnaunion در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

پایش رفتار مصرف کننده و تنظیم استراتژی‌ها

گروه dnaunion به عنوان شرکت سرمایه گذاری و تخصصی در حوزه مارکتینگ، تحقیقات بازار و کلیه زمینه‌های تبلیغاتی در حال فعالیت است.
کد خبر : ۲۲۶۰۸۶
پایش رفتار مصرف کننده وتنظیم استراتژی‌ها
 
ناصر پاشاپور نیکو، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره گروه dnaunion در گفت‌وگو با بورس‌نیوز اظهار کرد: چهارده شرکت در زمینه‌های مختلف به عنوان زیرمجموعه این شرکت وجود داشته که تمام آنها در حوزه‌های مارکتینگ، تبلیغات و تحقیقات بازاریابی متمرکز هستند. 

وی در خصوص اقدامات شرکت در فضای بیماری کووید-۱۹ گفت: از اواسط اسفند نسبت به رفتار مصرف کننده پایش صورت گرفت، البته از سال ۱۳۸۱ به طور مداوم و تحقیقاتی پایش رفتار مصرف کننده در سطح کشور و ۲۴ شهر انجام می‌شود که به طور واضح در زمان کرونا شاهد تغییرات این رفتار‌ها بودیم. 

پاشاپور تغییرات رفتاری را به دو دسته اساسی تقسیم و عنوان کرد: تغییرات در مصرف و نگرش را می‌توان در این رابطه مطرح کرد، در خصوص تغییرات مصرفی هزینه کرد در سفر یا مواد بهداشتی و غذایی و اقلام مصرفی خانوار تحت تاثیر قرار گرفته، اما در تغییرات نگرشی، دید مردم به زندگی و الگو‌های آن را می‌توان تاثیر شاخص بیماری کووید ۱۹ دانست. 
 

وی ادامه داد: تغییرات نگرشی به شکل خلق الساعه تاثیری در مصرف نخواهد داشت، اما در دراز مدت به صورت مصرفی هم خود رانشان می‌دهد که عمیق‌تر و جدی‌تر از تغییرات مصرفی خواهد بود. 

مدیرعامل dnaunion به تاثیرات کلی بیمه کرونا بر تمامی صنایع اشاره کرد و گفت:این اتفاق رونق بورس را نیز به همراه خواهد داشت، چون افراد همواره به فکر درآمد‌های بیشتر، ریسک و هزینه کرد کمتر در زندگی هستند، برای مثال یک خانوار ایرانی هزینه‌ای را برای خرید عید و مسافرت کنار گذاشته بودکه با در نظر گرفتن تورم و کاهش توان خرید، فرد مایل به سرمایه گذاری است و مصادف با دوران کرونا شد. البته آینده نگری و رفتار با سرمایه‌ها و همچنین تغییر از لذت‌های آنی به لذت‌های پایدار در مردم افزایش یافته است.
 
پاشاپور همچنین یکی از تغییرات الگوی مصرف را استفاده ازتوانایی‌های دیجیتال دانست و عنوان کرد: پایه بسیاری از استارتاپ‌ها بر رفتار افراد در فضای دیجیتال شکل گرفته، برای مثال ساده‌ترین آن ویدئو کنفرانس‌ها و کاربردی بودن آن است. برخی بیزینس‌ها در این دوران رشد فراوانی را تجربه کردند. استارتاپ‌های متمرکز بر حوزه دیجیتال می‌توانند با بررسی تغییرات نگرش و الگو‌های مصرفی کل جامعه، سرمایه گذاری مطمئن تری را تجربه کنند. همانطور که طی این ۵ ماه شاهد جهشی کاملا مشهود در این حوزه بودیم. 

مدیرعامل dnaunion از تاسیس شرکت تخصصی "آو " خبر داد و گفت: از یک سال و نیم قبل ایده مدرسه بازاریابی آو شکل گرفت، که اکنون با شتاب بیشتری ایده ها در این حوزه ادامه داشته است. 

وی در خصوص برنامه‌های dnaunion برای ورود به بازار سرمایه عنوان کرد: مطالعات در این زمینه انجام و ساختار‌ها اصلاح شده است، باید این اتفاق بیفتد و طبق تخمین ها، سال آینده عملیات اجرایی و زیرساخت‌ها در حال آماده شدن است. 

پاشاپور در پایان خاطرنشان کرد: برای تمامی کسب و کار‌ها توصیه می‌شود که رفتار مصرف کننده را پایش کرده و استراتژی‌های خود را براساس رفتار‌های مصرف کننده تنظیم کنند؛ دومینویی از تحولات در راه بوده که به صورت متوالی رخ داده و در صورت داشتن احاطه و بینش فرصت‌ها قابل استفاده و اجرایی خواهند بود در غیر این صورت به دلیل تغییرات زیربنایی در برخی صنایع می‌تواند تهدید آمیز باشد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر