بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲
فروش ۲۷ هزار میلیارد ریالی فولادساز خوزستانی در مرداد‌ماه؛

کاهش تعمدی عرضه‌های "فخوز" در بورس کالا نتیجه داد/ رشد محسوس نرخ فروش

فروش مرداد ماه این شرکت به ۲۶ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال رسیده و به این ترتیب جمع کل درآمد‌های عملیاتی محقق شده این شرکت در ۵ ماه نخست به ۹۳ هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۲۲۶۱۶۰

عدم عرضه‌های شرکت در بورس کالا نتیجه داد / رشد محسوس نرخ فروش

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت فولاد خوزستان در مرداد ماه فروش جالب توجهی را ثبت کرده و در ماهی که شاهد کاهش تعمدی عرضه محصولات فولادی توسط این شرکت با هدف رشد قیمت‌ها بودیم، این شرکت توانسته به هدف خود به بهای سردرگمی فعالین بازار فولاد برسد و با متوسط رشد ۱۷ درصدی نرخ فروش محصولات خود در بخش داخلی مواجه بود.

عدم عرضه‌های شرکت در بورس کالا نتیجه داد / رشد محسوس نرخ فروش

نرخ فروش بلوم و بیلت داخلی در مرداد ماه با ۱۶ درصد افزایش به ۷۳ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال رسید. همچنین نرخ اسلب داخلی نیز با ۱۷ درصد افزایش تنها در یک ماه به ۷۰ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال رسید. نکته بسیار قابل تامل در خصوص این شرکت را می‌توان تفاوت محسوس نرخ فروش محصولات در بازار داخلی و بازار صادراتی عنوان کرد.

نرخ فروش بلوم و بیلت داخلی در مرداد ماه نسبت به نرخ صادراتی آن ۸ درصد بیشتر بوده و این مازاد نرخ در خصوص محصول اسلب به ۱۲ درصد رسیده است.

به هر حال مشخص است زمانی که انحصار نسبی تولید یک محصول در دست یک شرکت باشد و از سوی دیگر وزارت صمت نیز در این تخلف همراه و همساز این شرکت‌ها باشد، نتیجه‌ای جز گرانفروشی و تخلفات متهورانه شرکت‌ها صورت نخواهد گرفت.

فروش مرداد ماه این شرکت به ۲۶ هزار و ۹۵۹ میلیارد ریال رسیده و به این ترتیب جمع کل درآمد‌های عملیاتی محقق شده این شرکت در ۵ ماه نخست به ۹۳ هزار و ۹۸۹ میلیارد ریال رسیده و این میزان فروش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۴۱ درصدی را نشان می‌دهد.

مقادیر فروش تجمیعی محصولات اصلی شرکت شامل بلوم، بیلت و اسلب شرکت نیز به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن رسیده است که اندکی کمتر از مقادیر فروش تجمیعی مدت مشابه سال گذشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر