بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
نرخ‌گذاری فلزات نیازمند مداخله‌ جدی نهادهای نظارتی شد؛

افزایش نگران‌کننده نرخ‌های فروش "فایرا"

بر اساس گزارش عملکرد ماهانه شرکت آلومینیوم ایران در مرداد ماه، همچنان شاهد افزایش نرخ‌های چشمگیر شمش بیلت، آلیاژ و ...، هستیم.
کد خبر : ۲۲۶۱۷۵

افزایش نگران کننده نرخ‌های فروش

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز به نظر می‌رسد که نمونه‌های بارزی از افزایش نرخ‌های غیر منطقی فلزات اساسی اعم از انواع فولاد و آلومینیوم و مس را می‌توان به راحتی در گزارش‌های عملکرد ماهانه شرکت‌های فعال در بورس مشاهده کرد.

رخدادی که نه تنها از دغدغه‌های اصلی سرپرست جدید وزارت صنعت، قوه قضاییه و حتی رهبر نیز بوده بلکه به اصلی‌ترین دغدغه صنایع پایین دستی نیز مبدل شده است.

افزایش نگران کننده نرخ‌های فروش

بر اساس گزارش عملکرد ماهانه شرکت آلومینیوم ایران در مرداد ماه، همچنان شاهد افزایش نرخ‌های چشمگیر شمش بیلت، آلیاژ و ...، هستیم.

همانگونه که در جدول فوق نیز مشاهده می‌شود، در عملکرد مرداد ماه شرکت شاهد رشد دستجمعی و البته نگران کننده نرخ‌های فروش انواع محصولات آلومینیوم ایران در مقایسه با تیر ماه هستیم.

در مجموع کل مبالغ فروش شرکت در مرداد ماه ۷.۱۷۳ میلیارد ریال بوده که این مبلغ با توجه به ۲۳.۸۴۴ میلیارد ریال فروش ۵ ماهه نخست سال جاری، عملکردی مطلوب به نظر می‌رسد.

این موضوع که این روند افزایشی با شرایط کنونی کشور همچنان ادامه می‌یابد یا خیر سوالی است که می‌بایست از مدیران ضعیف و شاید ناآگاه وزارت صنعت پرسید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارزش معاملات شرکت به بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال رسید؛

افت اندک نرخ محصولات آلومینیوم ایران در بورس کالا

نگاهی به معاملات این آلومینیومی در بورس‌کالا؛

روند افزایش نرخ ایرالکو به سومین هفته پیاپی رسید

فروش بیش از ۱۳.۴۰۰میلیارد ریالی از ابتدای سال ثبت شد؛

افزایش اندک نرخ "فایرا" در بورس‌کالا

ارسال نظر