بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفت.
کد خبر : ۲۲۶۲۴۲
تلاش مجدد مجلس برای سپردن درگاه‌های اینترنت به نیرو‌های مسلح
 
 
به گزارش بورس نیوز، طرح «صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام‌رسان‌های اجتماعی» که بررسی آن به عمر مجلس دهم نرسید، مردادماه با تغییرات جدید و در ترکیبی از طرح اولیه و طرح پیشنهادی مرکز پژوهش‌ها اعلام وصول شد و در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار گرفته است. در طرح جدید مانند طرح اولیه، مرزبانی دیجیتال (درگاه‌های ورود و خروج پهنای باند ارتباطی با خارج از کشور) به نیرو‌های مسلح سپرده شده است.

در طرح جدید در بخش تعاریف و اصطلاحات در بند «ب» پیام‌رسان داخلی اینطور مقرر شد تا پیام‌رسان داخلی متعلق به شخص حقوقی غیردولتی بوده و شرکت آن در ایران ثبت رسیده و حداقل ۵۱ درصد سهام آن ایرانی باشد و فعالیت آن در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران باشد.

در تبصره ۲ ماده ۲ این طرح تایید فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی اثرگذار در کشور مستلزم تعیین شرکتی ایران به عنوان نماینده قانونی و پذیرش تعهدات لازم حسب آیین‌نامه تنظیمی است که پس از تصویب این قانون به تصویب هیات ساماندهی و نظارت خواهد رسید. 

طبق تبصره ۱۴ طرح جدید مانند طرح اولیه صدور مجوز واردات و فعال‌سازی تلفن همراه با تشخیص هیات ساماندهی و نظارت منوط به نصب پیام‌رسان‌های موثر داخلی به صورت پیشفرض است. در صورتی که در طرح مرکز پژوهش‌ها این تبصره حذف شده بود.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر