بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۰۷
شرکت پلاسکو کار سایپا نیز به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت سایپا با بازدهی 23 درصدی و 407 ریال سود پرداختی به ازای هر سهم در مکان مناسبی از این صنعت قرار دارد.
کد خبر : ۲۲۶۲۵

صنعت لاستیک و پلاستیک در بورس اوراق بهادار به سه طبقه تایر و تیوپ ، قطعات لاستیکی و محصولات پلاستیکی تقسیم می شود که در چهار ماهه نخست امسال در مجموع به میانگین بازدهی 21.63 درصد رسیده اند.

به گزارش بورس نیوز ؛ سه شرکت ایران تایر ، ایران یاسا و صنعتی بارز با حضور در طبقه تایر و تیوپ بازدهی 12.8 درصدی را طی 4 ماهه امسال بدست آورده اند که از این میان شرکت ایران تایر با بازدهی 41.37 درصد در مکان نخست قرار دارد و صنعتی بارز با بازدهی منفی 2.95 درصد آخرین رتبه این طبقه را کسب نموده است .

در طبقه قطعات لاستکی تنها شرکت لاستیک سهند طبقه بندی شده است که با بازدهی 37.76 درصد تا پایان تیرماه امسال توانسته است به رتبه نقدشوندگی 144 دست یابد .

شرکت های گاز لوله ، پلاسکوکار سایپا ، درخشان تهران ، پلاستیران و پلاستیک شاهین نیز 5 شرکتی هستد که در طبقه محصولات پلاستیکی جای دارند که به میانگین بازدهی 23.7 درصد در چهارماهه نخست امسال رسیده اند .

نکته قابل توجه در این طبقه وضعیت مناسب بازدهی شرکت گاز لوله است زیرا با بازدهی66 درصد و رتبه نقدشوندگی 38 نه تنها در این طبقه بلکه در کل صنعت لاستیک و پلاستیک پیشتاز است.

شرکت پلاسکو کار سایپا نیز به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت سایپا با بازدهی 23 درصدی و 407 ریال سود پرداختی به ازای هر سهم در مکان مناسبی از این صنعت قرار دارد.

از طرفی شرکت پلاستیک شاهین با کسب بازدهی منفی 1.91 درصدی در 4 ماهه اول سال 88 آخرین رتبه این طبقه را کسب نموده است .

در پایان این گزارش اشاره به 8 رتبه نقدشوندگی سه رقمی در این صنعت 9 شرکتی نکته قابل توجهی است که نشانگر عدم اقبال فعالان بازار به این صنعت در ماه های سپری شده از سال 88 می باشد .

به این ترتیب که شرکت ایران یاسا با رتبه نقد شوندگی 315 ، ایران تایر با 258 ، درخشان تهران با نقدشوندگی 240 ، پلاسکو کار سایپا با رتبه 201 ، صنعتی بارز با رتبه نقدشوندگی 200 و شرکت های پلاستیران ، پلاستیک شاهین و لاستیک سهند با رتبه های نقد شوندگی بیش از 100 مرتبه رتبه های نامناسبی را از لحاظ گردش سهام در بازار سرمایه کسب نمودند .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر