بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: کسانی که می‌خواهند وارد بازار سرمایه شوند باید حتما حوصله به خرج دهند و اجازه ندهند دیگران از کم حوصلگی‌شان سواستفاده کنند.
کد خبر : ۲۲۶۳۰۶

افراد در بازار سرمایه حوصله به خرج دهند

به گزارش بورس نیوز، فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: سیاست دولت این است که از بازار سرمایه صیانت کند. یک نمونه صیانت از این بازار امروز اتفاق می‌افتد.

وی افزود: طبق وعده، پذیره نویسی دارادوم امروز اتفاق می‌افتد. این پذیره نویسی به این معنی است که اگر هر فرد ۵ میلیون تومان خرید کند از تخفیف ۲۰ درصدی نیز برخوردار می‌شود. یعنی در ۵ میلیون تومان یک میلیون تومان تخفیف می‌گیرد و این یعنی توزیع ثروت صورت می‌گیرد و به سمت عادلانه کردن نظام توزیع و درآمد و صنعت می‌رویم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان کرد: پذیره نویسی دارادوم برای همه افراد به تناسب کارت ملی شرایط خاص ایجاد شده است.

دژپسند ادامه داد: اگر دولت در این زمینه دنبال درآمد خودش بود طبیعتا نباید این روش را در عرضه صندوق ETF طی می‌کرد چون ۲۰ درصد تخفیف می ‌دهیم، اما اگر به صورت بلوکی عرضه می‌کرد، مثلا ۱۵ درصد سهام پتروشیمی ‌ها را به یک نفر می‌فروخت، می‌توانست۲۰ درصد اضافه ‌تر بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای اینکه یک کار فراگیر انجام دهد تا یک مشارکت عمومی صورت بگیرد و به سمت اصلاح نظام توزیع درآمد برود، این روش را برگزید. این نشان می‌دهد که دولت اهتمام ویژه‌ای برای تقویت بازار سرمایه دارد.

دژپسند گفت: کسانی که می‌خواهند وارد بازار سرمایه شوند باید حتما حوصله به خرج دهند و اجازه ندهند دیگران از کم حوصلگی‌شان سواستفاده کنند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر