بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶
در روز‌های قبل از تعطیلات اخیر شاهد رشد مجدد قیمت ارز در بازار‌ها هستیم. همچنین اکثر گزارش‌های ماهیانه شرکت‌ها حاکی از رشد تقریبا دو رقمی نرخ محصولات بسیاری از شرکت‌ها هستیم.
کد خبر : ۲۲۶۴۶۴

 

به گزارش بورس نیوز، در خبری از حوزه تجارت خارجی کشور، بر اساس آمار‌ها مجموع تجارت خارجی کشور در ۵ ماهه نخست سال جاری، معادل ۲۴میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار ثبت شده است. از این رقم سهم صادرات ۱۰میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار و سهم واردات ۱۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار رقم خورده است تا بدین ترتیب تراز تجاری کشور تا پنج ماهه منتهی به مرداد ماه، منفی ۲ میلیارد و ۸۰۰میلیون دلار ثبت شود. چین، عراق، امارات، افغانستان و ترکیه به ترتیب مهم‌ترین مقاصد صادراتی ایران در پنج ماهه امسال بوده‌اند. همچنین چین، امارات‌متحده عربی، ترکیه، هند و آلمان به‌عنوان مهم‌ترین مبادی وارداتی ایران در این مدت اعلام شده‌اند. در عین حال بنزین، پلی‌اتیلن، گرید فیلم، گازطبیعی، پروپان مایع‌شده و سایر روغن‌های سبک و فرآورده‌ها پنج قلم عمده صادراتی ایران در این دوره زمانی بوده‌اند.

از سوی دیگر بررسی وضعیت تجارت خارجی در پنج ماهه سال ۹۸ و مقایسه آن با میزان صادرات و واردات ۹۹ نشان می‌دهد که در پنج ماهه مدت مشابه پارسال حجم کل تجارت معادل ۳۵میلیارد و ۵۳۹ میلیون دلار بود که سهم صادرات ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون و سهم واردات ۱۷ میلیارد و ۷۳۹میلیون دلار بوده است. لازم به ذکر است که میزان صادرات مرداد ماه به ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است که نسبت به تیر ماه کاهش در حدود ۲۰۰ میلیون دلاری را نشان می‌دهد.

همچنین در خبری مرتبط اعلام شد که چین روزانه به طور متوسط ۱۲۰ هزار بشکه نفت خام از ایران خریداری کرده است.

در خبری دیگر مرتبط با بازار سرمایه، وزیر اقتصاد در بازدید از شرکت بورس با بیان اینکه در اقتصاد مبتنی بر نفت، چشم مردم به دست دولت است، گفت: دهه فجر امسال، بورس هوشمند رونمایی خواهد شد. همچنین وی با اشاره به برگشت روند بازار سرمایه، ابراز داشت: معتقدم فروش بخشی از سهام در دست مردم در بورس طی روز‌های اخیر، به منزله خروج آن‌ها از این بازار نیست، زیرا اطلاعات نشان می‌دهد، افراد، پول سهام خود را از بازار خارج نکرده‌اند بلکه در حال نظارت و بررسی اوضاع و احوال آن هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه حدود چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از منابع ارز ۴۲۰۰ تومانی تعیین تکلیف نشده است، گفت: با این منابع تاکنون نه کالایی وارد کشورشده و نه این مبلغ تصفیه شده است. این خبر که با سکوت مسئولین دولتی همراه بوده است نشان دهنده ضعف و سو مدیریت شدید مسئولین دولتی در تخصیص ارز ارزان بوده است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره واردات کالا‌های اساسی بیان کرد: باید دولت نظارت جدی بر فرآیند واردات کالا داشته باشد تا مصرف نهایی جهت استفاده مردم داشته باشد و مجلس نیز موافق است کالا‌های اساسی با قیمت پایین در اختیار مردم قرار گیرد و در بودجه سه سال گذشته مصوب کردیم ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالا‌های اساسی از جمله دارو، مواد غذایی، نهاده‌های دامی و کشاورزی اختصاص داده شود.

بازار امروز
در روز‌های قبل از تعطیلات اخیر شاهد رشد مجدد قیمت ارز در بازار‌ها هستیم. همچنین اکثر گزارش‌های ماهیانه شرکت‌ها حاکی از رشد تقریبا دو رقمی نرخ محصولات بسیاری از شرکت‌ها هستیم. همچنین با توجه به روند سخت گیرانه سازمان بورس نسبت به فروشندگان حقوقی به نظر می‌رسد که روند بازار سرمایه در روز جاری نیز همچنان مثبت و صعودی باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
صفر
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
بورس برخلاف نظرکارشناسان شما عمل میکند
یا کارشناسان شما کارشناس نیستن یا بورس ما بورس نیست
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
چقدر صعودیه :))
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
در اکثر سهم ها حقوقی با شروع به عرضه سهم را منفی و بعضا صف فروش میکند بعد شروع به جمع کردن سهم میکند اسم این رفتار حقوقی حمایت نیست بزخری و نوسانگیری از سهامدار خرد است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
در اکثر سهم ها حقوقی با عرضه شروع به منفی کردن و بعضا صف فروش کردن سهم میکند سپس اقدام به جمع کردن سهم میکند این رفتار حقوقی بزخری و نوسانگیری از سهامدار خرد است نه حمایت از سهم و بازار
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
وجدانن‌خودتون در باره بورس چ فکری میکنید‌..تا کی میخوایداز ملت سواری بگیرید‌..دیگه پول ملت رو خوردید رفت‌..دنبال ته مانده حساب ملت میگردید...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۸
بنظر میرسد بطور عمدی سعی در بی اعتماد کردن مردم نسبت به بورس در دستور کار قرار گرفته است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
کاش دولت میتونست با حقوقی ها برخورد کنه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۸
واقعا نمیفهمید یا خودتونو زدید به نفهمی؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
به نظر من دستی توکاره.عده ای خاص ودولت وحقوفی هااز این ریزش بازار سود کلانی بردند.وعموم افراد که سرمایه خرد داشتند نابود شدند.مگه میشه با این وضع بازارحالا حالاها قد راست کرد وسرمایه از دست رفته را جبران کرد.صدای قهقهه مستانه این عده را میشنوم........
محسن
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۵
یکی به این ....... بگه نوسان گیری رو تمومش کنه .گشایش اقتصادی از جیب سهامدار خرد نمی خوایم
.