بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۶
مستطيل شيشه اي تالار

بورس در غلاف تمام فلزی

امروز شاخص بورس با رسیدن به 9900 واحد نوید بازگشت رونق به بورس را سر داد و معامله 24 میلیون سهم از حفاری شمال ، 18 میلیون سهم از چادر ملو و 11 میلیونی سهام توسعه معادن و فلزات علت این افزایش شاخص را به خوبی بیان نمود.
کد خبر : ۲۲۶۶۹

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه88.5.14 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 40.29 واحد افزایش به رقم 8097 واحد رسيد . همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 28.99 واحد افزایش عدد 14522 واحد را تجربه كرد. شاخص كل نيز در روز جاري با 43.39واحد افزایش به رقم 9905 واحد رسيد. گفتني است ارزش كل معاملات اين روز به رقم 295 میلیارد ریال رسید .

همچنین در این روز نماد فولاد با 9.97 واحد افزایش شاخص ، بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل وبصادر با 1.28- واحد کاهش ، بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

به گزارش بورس نیوز ؛ امروز شاخص بورس با رسیدن به 9900 واحد نوید بازگشت رونق به بورس را سر داد و معامله 24 میلیون سهم از حفاری شمال ، 18 میلیون سهم از چادر ملو و 11 میلیونی سهام توسعه معادن و فلزات علت این افزایش شاخص را به خوبی بیان نمود.

اهالی تالار در حالی انتظار بازشدن نماد مخابرات در هفته آینده را می کشند که امیدوارند افزایش قیمت مخابرات موجب فعال شدن سایر نماد ها گردد .

امروز در گروه بانک های بورس بانک اقتصاد نوین با 2.97- درصد کاهش و بانک صادرات با افت 2.7 درصدی قیمت سهام خود مواجه بودند و از طرفی بانک پارسیان با افزایش 1.97 درصدی قیمت هر سهم به 1595 ریال رسید .

هماهنگی دوقلوهای بورسی نیز به یک میزان ، از نکات جالب معاملات امروز بود به ترتیبی که چادرملو و گل گهر هر کدام با 2.99 درصد تغییر مثبت معاملات خود را پایان دادند .

اهالی تالار برای هفته آینده معاملات خوبی را در گروه معدن و فلزی و همچنین سیمان پیش بینی می نمایند و رسیدن شاخص به بیش از ده هزار واحد را چندان بعید نمی دانند .

همچنین با روند مثبت شاخص می توان از هم اکنون استقبال خوبی را از ورود شرکت های بیمه ای به بورس انتظار داشت .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر