بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
کسب سود ۶۳۹ ریالی به ازای هر سهم در نیمه نخست سال مالی؛

سودآوری "وبهمن" از محل سود فروش سهام

در بخش سود سهام دریافتی، در بازه زمانی ۶ ماهه نخست سال مالی، مبلغ ۱۷۲ میلیارد ریال سود سهام شناسایی شده که رشد ۱۴ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.
کد خبر : ۲۲۶۷۶۶

افزایش سودآوری سرمایه گذاری بهمن از محل سود فروش سهامکسب سود ۶۳۹ ریالی به ازای هر سهم در نیمه نخست سال مالی

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت سرمایه گذاری بهمن در دوره شش ماهه منتهی به ۳۱ خرداد ماه سال جاری و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، موفق به کسب سود خالص یک هزار و ۷۵۸ میلیارد ریالی شده و این سود که معادل ۶۳۹ ریال به ازای هر سهم بوده، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۲۰۳ درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش سودآوری سرمایه گذاری بهمن از محل سود فروش سهامکسب سود ۶۳۹ ریالی به ازای هر سهم در نیمه نخست سال مالی

علت اصلی رشد سودآوری شرکت در این دوره زمانی ناشی از افزایش ۲۵۵ درصدی سود ناشی از فروش سرمایه گذاری‌های شرکت بوده و در این مدت مبلغ یک هزار و ۵۴۹ میلیارد ریال سود ناشی از فروش سهام شناسایی شده و سود فروش سهام عمدتا از محل بخشی از سهام شرکت‌های ملی مس ایران، گروه بهمن، مخابرات ایران، نفت و گاز پارسیان و صنایع شیمیایی ایران بوده است.

همچنین در بخش سود سهام دریافتی، در بازه زمانی ۶ ماهه نخست سال مالی، مبلغ ۱۷۲ میلیارد ریال سود سهام شناسایی شده که رشد ۱۴ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

لازم به ذکر است، در بخش بورسی، سرمایه گذاری‌های عمده‌ این شرکت شامل ۴.۳۵ درصد سهام گروه بهمن، ۷ درصد سهام سیمان غرب، ۰.۹۷ درصد ایران خودرو، ۰.۵۹ درصد شرکت ملی صنایع مس ایران، ۰.۱۴ درصد فولاد مبارکه است.

در بخش غیربورسی نیز سرمایه گذاری اوین با ۹۶ درصد مالکیت، ۳۸ درصد سهام گروه انرژی آریادانا و ۳۰ درصد از سهام شرکت سرمایه گذاری ارزش آفرینان قرار دارد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر