بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
آیا شاهد افت ادامه دار قیمت سهام خواهیم بود؛

"حکشتی" و سرمایه‌گذاری با بازگشت سرمایه‌ای نزدیک به صفر

تحقق سودی تنها ۳۵۴ ریالی از شرکتی که تا چند هفته گذشته قیمت‌های بیش از ۹۱.۰۰۰ ریال را نیز به ثبت رسانه بود نمونه‌ای آشکار از حباب قیمتی شکل گرفته در سهام این شرکت دارد.
کد خبر : ۲۲۶۸۴۴

آیا شاهد افت ادامه دار قیمت سهام

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که شاهد افت معنادار بیش از ۳۷ درصدی قیمت سهام شرکت کشتیرانی ایران در ماه اخیر هستیم، صورت‌های مالی سالانه حسابرسی نشده این شرکت حاکی از احتمال ریزش قیمتی بیشتر در نماد "حکشتی" با توجه به تحقق سودی بسیار ضعیف است.

آیا شاهد افت ادامه دار قیمت سهام

تحقق سودی تنها ۳۵۴ ریالی از شرکتی که تا چند هفته گذشته قیمت‌های بیش از ۹۱.۰۰۰ ریال را نیز به ثبت رسانه بود نمونه‌ای آشکار از حباب قیمتی شکل گرفته در سهام این شرکت دارد.

از مجموع بیش از ۵.۸۰۲ میلیارد ریالی جمع کل درآمد‌های این شرکت در سال مالی ۱۳۹۹، بیش از ۸.۷۸۳ میلیارد ریال مربوط به درآمد‌های ناشی از سود سرمایه گذاری‌ها بوده که عمدتا مربوط به تقسیم سود بالای بیش از ۵.۱۳۵ شرکت حمل و نقل کانتینری است که مشخص نیست این میزان تقسیم سود از چه محلی و یا چقدر تکرار پذیر در سال‌های بعد باشد؟

علیرغم این موضوع که شاید تفکیک درآمد‌های شرکت‌های زیرمجموعه این شرکت بورسی به نوعی احتیاط در مورد ماهیت فعالیت‌های شرکت کشتیرانی و شرایط تحریمی دارد با این حال عدم توضیح این تفکیک از ابهامات اصلی سرمایه گذاران و سهامداران شرکت است.

در مجموع از ۱۱.۶۲۴ میلیارد ریال درآمد‌های مجموع در سال مالی ۱۳۹۹، بیش از ۸.۷۸۳ میلیارد ریال بابت درآمد‌های ناشی از سود سهام و بیش از ۲.۸۴۱ میلیارد ریال عمدتا مربوط به درآمد‌های اجاره زمانی کشتی هاست.

لازم به ذکر است، سود محقق شده شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ازای هر سهم ۳۵۴ ریال بوده که به نظر می‌رسد شناسایی سود‌های غیر عملیاتی تسعیر ارز در زیر مجموعه‌های این شرکت نقش موثری را بر عهده داشته است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
بارگیری سرمایه‌گذاری
سرمایه‌گذاری‌های کشتیرانی به ۵.۳۶۱ میلیارد ریال رسید؛

بارگیری سرمایه‌گذاری "حکشتی" به خارج از بورس

صفوف فروشی که به دریا ختم می‌شود؛

حقیقی‌های "حکشتی" به جان همدیگر افتادند

معاون مالی کشتیرانی ج.ا.ا خبر داد:

‌۲عرضه‌اولیه از زیرمجموعه "حکشتی" در فرابورس

این کشتیرانی خبر داد؛

"حکشتی" در مسیر افزایش سرمایه

ارسال نظر
نظرات بینندگان
میثم
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
چرا الان مینویسید؟؟؟
حالا که هزاران نفر بدبخت و بیچاره شدن میگید حباب داشته؟؟
اگر دین ندارید ، آزاده باشید.
فقط همینو میتونم بگم.
ما که بدبخت شدیم ولی روز حساب نزدیکه...
ناشناس
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
ارزشگذاری این شرکت با نرخ ارز نیمایی ۱۹ هزار تومن شده حدود ۲۴ هزار تومن ، کافیه تو نت "ارزش ذاتی حکشتی"رو جستجو کنید.این شرکت حبابه ولی تلیسه که گاوداریه و تو یک سال ۷۰ برابر شده حباب نیست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
سلام شما هم تکلیف خودتون هم با خودتون مشخص نیست .تا چند مدت پیش از این نماد دفاع میکردید که شرکت با در امد دلاری ولی کاهش افت قیمت سهم .اونموقع مطلبی ارائه دادیم چرا حکشتی قیمت 91000 باید پیدا کنه اونم تو چند ماه .در سال گذشته میکشتیش از 600 بالا نمیرفت.یکدفعه سوداگری به سرش زد بورسم که رو هواست اجازه رشد بیش از ارزش ذاتی را داد ومردم را بی چاره کرد.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
لطفا جو ندید-خودرویی ها و خیلی سهم ها 50 درصد ریختن.به علاوه اینکه تجدید ارزیابی داره و به زودی رو نمایی میشه
محمدحسین
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۲
این خبر رو که همه می دونستن، ما اصلا حمل و نقل دریاییمون تعطیله... دوستان من نمیگم این سهمو بخرید یا بفروشید، فقط بهتون میگم تمام این خبرا هدفداره.... با دلار ۲۴۰۰۰ تومن، ارزش روز دارائی های حکشتی ۶۰۰ هزار میلیارد تومنه... برید تحقیق کنید، ببینید چندتا کشتی مگاسایز داره، چندتا کانتینر معمولی و یخچالی داره، چقدر زمین داره. مطمئن باشید افزایش سرمایه از تجدید خواهد داد. نمیدونم چه زمانی شاید یکسال هم طول بکشه. ولی تمام این اخبار هدف داره. اینا چطور می خوان اون دنیا جواب مردمو بدن، خدا میدونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
این سایت ها اهداف خودشون دنبال می کنند توجهی نکنید