بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
دبیرکل‌کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار گفت: روش جدید که برای توزیع پول حاصل از فروش سهام عدالت به اجرا می‌رسد به این نحو است که مشتری که زودتر برای فروش درخواست داده، زودتر هم پول آن را دریافت می‌کند؛ بنابراین از این پس ارقامی که مشتریان سهام عدالت بابت فروش سهام خود دریافت می‌کنند، بیشتر خواهد بود.
کد خبر : ۲۲۶۸۷۶

روش واریز پول سهام عدالت تغییر کرد

به گزارش بورس نیوز، روح‌الله میرصانعی درباره دلایل واریز خرد پول حاصل از فروش سهام عدالت به حساب مشمولان اظهار داشت: سهام عدالت در زمان فروش تجمیع می‌شود برای مثال ۱۰۰ مشتری در یک روز به کارگزاری سفارش فروش ۱۰۰۰ سهم را می‌دهند بنابراین درخواست فروش ۱۰۰ هزار سهم تجمیع و سفارش ارسال و برای فروش ۱۰۰ هزار سهم اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط بازار ممکن است تمام این سفارش، مورد معامله قرار نگیرد و در یک روز کاری فقط ۱۰ هزار از این میزان سهام به فروش برسد. حال اینکه درآمد حاصل از فروش آن باید به کدام یک از مشمولان سهام عدالت که درخواست فروش آن را داده بودند، برسد؟

دبیرکل‌کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار تاکید کرد: روشی که قبلا شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اجرا می‌کرد، روش میانگین بود و این مقدار بین تمام سفارش دهندگان فروش سهام عدالت تقسیم می‌شد بنابراین تا تمام سفارش به فروش رود، رقم بسیار جزیی به هر فرد می‌رسید.

میرصانعی افزود:، اما در حال حاضر این روش تغییر کرده‌است، روش جدید که برای توزیع پول حاصل از فروش سهام عدالت به اجرا می‌رسد به این نحو است که مشتری که زودتر برای فروش درخواست داده، زودتر هم پول آن را دریافت می‌کند؛ بنابراین از این پس ارقامی که مشتریان سهام عدالت بابت فروش سهام خود دریافت می‌کنند، بیشتر خواهد بود.

وی درباره افرادی که اطلاعات درست از شماره شبا و شماره همراه ثبت کرده‌اند، اما هنوز پولی بابت سفارش فروش دریافت نکرده‌اند، گفت: آن‌هایی که هر چند اطلاعات درست از اطلاعات هویتی خود ثبت کرده‌اند، اما هنوز پولی بابت سفارش فروش برایشان واریز نشده به این دلیل است که با توجه به شرایط بازار سهام آن‌ها هنوز به فروش نرفته است.

دبیرکل کارگزاران بورس اوراق بهادار تاکید کرد: دارندگان سهام عدالت دارای ۶ سهم هستند و ممکن است در شرایط عدم روانی بازار سرمایه، روند فروش سهام آن‌ها طولانی شود، تمام این باعث می‌شود سهامی زودتر به فروش برود؛ مشمول زودتر پول آن را دریافت و سهام دیگرش دیرتر به فروش برود و طبیعتا پول آن را هم دیرتر دریافت کند. در مجموع یک سهم نیست بنابراین ممکن است این ارقام خرد خرد دریافت کند.

وی درباره مدت زمان سفارش فروش تا اولین واریز اظهار داشت: روند درخواست فروش تا اولین واریزی به طور مستقیم به شرایط بازار بستگی دارد، اما به طور کلی در شرایط روان بازار، مدت زمان درخواست فروش تا اولین واریز حدود ۱۰ تا ۱۵ روز کاری زمان می‌برد.

میرصانعی ادامه داد: فروشندگان سهام عدالت می‌توانند از سایت‌های کارگزاری‌ها گزارش کار را مشاهده کنند.

وی درباره انتشار اخباری مبنی بر اینکه برخی از کارگزاری‌ها به دلایلی از جمله گردش مالی بالاتر پول حاصل از فروش سهام عدالت را نزد خود نگه می‌دارند، تاکید کرد: کارگزاری وجه فروش سهام عدالت را نزد خود نگه نمی‌دارد، فقط یک کارگزاری از طیف کارگزاری‌های بانکی پول را نزد خود نگه داشت آن هم در مورد سفارشاتی که از طریق سیستم بانکی آمده بود.

دبیرکل‌کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار درباره دلیل ماندگاری پول در نزد آن کارگزار گفت: سیستم بانکی سفارش را اخذ و به کارگزاری ارسال کرده بود و تمام بررسی‌ها از جمله تطابق شماره شبا با نام دارنده سهام انجام شده بود، اما در زمان واریز وجه مشخص می‌شد که حساب شبا مسدود یا متوقف شده یا اطلاعات به روز نشده است؛ بنابراین امکان واریز وجود نداشت که البته این مشکلات هم تا حدود زیادی برطرف شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر