بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
مدیرعامل شرکت "کی بی سی" در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"کی بی سی" در انتظار یک اتفاق بزرگ

برنامه ریزی شده که حجم واردات واکسن آنفلوآنزا در کشور امسال ۵ برابر سال قبل باشد و واردات این واکسن در حجم ۵ برابری نسبت به پارسال، آثار مثبتی بر سودآوری شرکت خواهد داشت.
کد خبر : ۲۲۶۹۸۰

به گزارش بورس نیوز، ریزش بورس تهران خشک و تر را با هم سوزاند و تمام سهم ها و گروه های بازار افت قیمت داشتند. "کی بی سی" هم در یک ماه گذشته افت قیمت ۳۰ درصدی تجربه کرده است. این در حالی است که عملکرد دارویی ها در یکی دو سال اخیر مطلوب بوده و "کی بی سی" هم در ۶ ماهه منتهی به پایان خرداد با پرش ۱۸۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به ازای هر سهم تقریبا ۱۸۰ تومان سود محقق کرده است. لازم به ذکر است که این شرکت در حوزه واردات دارو فعال است.

سید رضا صالح مدیرعامل شرکت "کی بی سی" در گفتگو با بورس نیوز در خصوص دلیل این ریزش قیمت سهم بیان کرد: ریزش قیمت سهم بیشتر ناشی از جو روانی منفی بازار بوده و هیچ دلیل منطقی برای نزول قیمت سهم وجود ندارد و میتوان گفت این روند قیمتی سهم نه به لحاظ تکنیکال و نه از منظر بنیادی، قابل توجیه نیست.

وی افزود: این شرکت در بودجه پیش بینی فروش ۲۷۰ میلیارد تومانی برای سال مالی جاری داشته؛ حال آنکه در ۸ ماهه منتهی به مردادماه ۹۹، "کی بی سی" بیش از ۳۸۰ میلیارد تومان فروش داشته است. سود خالص سال مالی جاری هم حدود ۳۰ میلیارد تومان برآورد شده بود که در ۸ ماهه حدود ۶۲ میلیارد تومان سود خالص شناسایی کرده ایم. روند مثبت سودآوری شرکت در ماه های بعد هم تداوم خواهد داشت و امیدواریم سودآوری شرکت موجب جلب رضایت خاطر سهامداران گردد.

مدیرعامل "کی بی سی" در ادامه با اشاره به یک خبر خوب در این شرکت، اظهار کرد: همانطور که میدانید هنوز واکسنی برای کرونا روانه بازار نشده؛ ولی امسال اکثر پزشکان در سراسر دنیا توصیه به استفاده از واکسن آنفلوآنزا دارند و به عمده واکسن آنفلوآنزا در کشور توسط شرکت "کی بی سی" تامین میگردد. برنامه ریزی شده که حجم واردات واکسن آنفلوآنزا در کشور امسال ۵ برابر سال قبل باشد و واردات این واکسن در حجم ۵ برابری نسبت به پارسال، آثار مثبتی بر سودآوری شرکت خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
رئیس سندیکای مواد موثره دارویی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حال خوب دارویی‌ها و تحول در تولید دارو

رئیس سندیکای مواد موثره دارویی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

حال خوب دارویی‌ها و تحول در تولید دارو

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدرضا پدیدار همراه 09198358142
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۵
قیمت سهم کی بی سی در 19 ابان 1399 حدود 30000 ریال بود . طبق گزارش 9 ماهه منتهی به 31 شهریور 1399 مبلغ 2363 ریال پوشش داد و بر اورد مبشود 12 ماهه 3200 ریال برسد . اگر تمام این مبلغ به عنوان سود نفدی تقسیم شود با توجه بقیمت سهم که توجیه اقتصادی ندارد . بنا براین قیمت سهم بایستی تا زیر 20000 ریال ریزش نماید..