بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱
عدم همخوانی سود و قیمت، دلیلی موجه برای ریزش قیمت سهام؛

تحقق سودی ۶۳۱ ریالی دلیلی برای اف قیمت "پسهند"

رشد چشمگیر هزینه‌های مواد اولیه تولید نظیر کائوچوی مصنوعی و طبیعی از اصلی‌ترین دلایل رشد بیش از ۹۹۰ میلیارد ریالی و ۵۵ درصدی بهای تمام شده این شرکت در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۷ بوده است.
کد خبر : ۲۲۷۰۰۹

عدم همخوانی سود و قیمت، دلیلی موجه برای ریزش قیمت سهام

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، علیرغم آنکه می‌توان از رشد معنادار و در حدود ۱۵۸ درصدی سود خالص گزارش حسابرسی شده سالانه شرکت ایران یاسا تایر در مقایسه با سال مالی گذشته به عنوان رخدادی با اهمیت و امیدوارکننده نام برد، با این وجود نگاهی به قیمت‌های کنونی سهام این شرکت نشان می‌دهد که چرا از صف فروش چند میلیون سهمی در نماد این شرکت، تنها ۷.۱۱۸ عدد سهم معامله می‌شود.

عدم همخوانی سود و قیمت، دلیلی موجه برای ریزش قیمت سهام

از نکات قابل توجه صورت‌های مالی سالانه حسابرسی شده و عملکرد این شرکت در سال ۱۳۹۸، می‌توان به تغییر استراتژی‌های شرکت در خصوص افزایش فروش تایر و کاهش میزان فروش انواع تیوپ داخلی و صادراتی در مقایسه با سال مالی گذشته اشاره کرد که این موضوع از اصلی‌ترین دلایل رشد ۶۲ درصد جمع مبالغ فروش با توجه به رشد نرخ‌های فروش تایر است.

علیرغم این موضوع، رشد چشمگیر هزینه‌های مواد اولیه تولید نظیر کائوچوی مصنوعی و طبیعی از اصلی‌ترین دلایل رشد بیش از ۹۹۰ میلیارد ریالی و ۵۵ درصدی بهای تمام شده این شرکت در مقایسه با سال مالی ۱۳۹۷ بوده است.

سود خالص محقق شده این شرکت در انتهای سال مالی ۱۳۹۸، ۵۶۷ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با ۲۱۹ میلیارد ریال سال گذشته از رشد مناسبی برخوردار بوده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
اعلام سود ۲۲۶ تومانی برای هر سهم
براساس اعلام شرکت صنایع لاستیکی سهند؛

اعلام سود ۲۲۶ تومانی برای هر سهم "پسهند"

فروشی که برای سهامداران، پوشش مناسبی نیست؛

"پسهند" و افزایش مجدد نرخ‌های فروش تسمه

وقتی توجیه جواب‌گوی سهامداران نیست؛

افزایش نرخ‌ فروش "پسهند" و افت‌های معنادار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
نادر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۵
تیتر خبر با شرح آن همخوانی ندارد