بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
نگاهی به وضعیت و عملکرد شرکت توسعه و عمران امید در آستانه عرضه اولیه سهام شرکت؛

کسب ۱۲ ریال سود در ۶ ماهه نخست سال مالی

سهامدار عمده‌ این شرکت، گروه توسعه ساختمان تدبیر (از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام) بوده که ۹۹.۹۹ درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد.
کد خبر : ۲۲۷۰۵۸

کسب ۱۲ ریال سود در ۶ ماهه نخست سال مالی

 

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، روز چهارشنبه ۱۵ درصد از سهام شرکت توسعه و عمران امید در نماد "ثامید" و با حجم ۵ میلیارد و ۲۹۷ میلیون سهم برای اولین بار در بازار بورس عرضه اولیه می‌شود.

قیمت تعیین شده جهت سهام این شرکت در فرایند عرضه اولیه در بازه ۱.۶۶۰ تا ۱.۷۵۰ ریال تعیین شده و سرمایه ثبت شده فعلی شرکت معادل ۵ هزار و ۳۸۱ میلیارد ریال معادل ۵ میلیارد و ۳۸۱ میلیون سهم است.

سهامدار عمده‌ این شرکت، گروه توسعه ساختمان تدبیر (از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام) بوده که ۹۹.۹۹ درصد از سهام شرکت را در اختیار دارد.

حوزه فعالیت شرکت، حضور و فعالیت در پروژه‌های عمرانی ساختمانی به صورت مشارکت، پیمانکاری و پیمان مدیریت بوده و ساخت واحد‌های مسکونی و تجاری در شهر‌های مختلف شرکت (که در ادامه پروژه‌های اصلی نیز معرفی می‌گردد) حوزه فعالیت اصلی این شرکت است.

جمع کل ارزش پروژه‌های ساخته شده و در جریان ساخت شرکت تا پایان تیر ماه سال جاری معادل ۶ هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال است. تعداد کل پروژه‌های شرکت شامل پروژه‌های تکمیل شده و در جریان ساخت این شرکت ۵۰ پروژه است. پروژه‌های اصلی این شرکت شامل موارد زیر است:

پروژه امید مشهد که ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با زیربنای مفید ۵۸.۰۰۰ متر مربع در مجاورت حرم مطهررضوی در حال اجرا و ساخت است. لازم به ذکر است که سهم این شرکت از این پروژه معادل ۲۱ درصد است.

پروژه ابزاران اصفهان با زیربنای مفید ۲۳.۶۷۰ مترمربع و با کاربری مسکونی در حال حاضر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در شهر شاهین شهر اصفهان واقع شده است. تمامی سهم این پروژه متعلق به شرکت است.

 پروژه چهارباغ اصفهان با کاربری تجاری و زیربنای مفید ۶.۳۴۰ مترمربعی که پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارد و سهم شرکت در این پروژه ۷۱ درصد است.

پروژه آتیه تهران با زیربنای مفید ۱۳.۱۰۰ مترمربعی که در شهرک غرب قرار دارد و پیشرفت فیزیکی ۶ درصدی را دارد. این پروژه با کاربری تجاری و خدماتی تماما متعلق به شرکت است.

 پروژه عظیمیه کرج با زیر بنای مفید ۱۱.۰۰۰ مترمربع و با کاربری مسکونی و تجاری در عظیمیه کرج واقع شده است. این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۲ درصدی به میزان ۳۵ درصد متعلق به شرکت است.

بر اساس صورت‌های مالی ۶ ماهه شرکت، سود خالص محقق شده در ۶ ماهه نخست سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۹ به ۶۲ میلیارد ریال و معادل ۱۲ ریال به ازای هر سهم رسیده که این سود نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۹۶ درصدی را داشته و علت کاهش سنگین سودآوری شرکت در این مدت، افت ۸۲ درصدی درآمد‌های عملیاتی شرکت به علت کاهش فروش شرکت بوده است.

همچنین، سود خالص شرکت در سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ماه ۱۳۹۸ معادل ۲.۴۶۳ میلیارد ریال بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر