بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز:

تصمیمات شورا عامل بی‌اعتمادی سهامداران

مدیرعامل کارگزاری دلیران پارس با اشاره به تصمیم‌های گرفته شده از سوی شورای عالی بورس، گفت: ایجاد بی اعتمادی در سهامداران صرفا به دلیل تصمیم‌های گرفته شده به ویژه سیاست‌های موازی است که اجرا شد.
کد خبر : ۲۲۷۲۱۲

تصمیمات شورای عالی بورس عامل بی‌اعتمادی سهامداران

فرزاد نبی زاده در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره اختصاص یک درصد از منابع صندوق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار اظهار کرد: این تصمیم دخالت در بازار سرمایه است از طرفی فشار به بازار پولی کشور وارد می‌کند و موجب افزایش تورم می‌شود.

مدیرعامل کارگزاری دلیران پارس افزود: شاید اینکار در کوتاه مدت اثر مثبتی خواهد داشت، اما عواقبی که در آینده دارد خطرناک است.

وی گفت: معتقدم بازار نباید دستکاری شود و فقط شفافیت باید وجود داشته باشد و اجازه دهند بازار مسیر خود را طی کند تا بتواند خود را بازیابی کند.

نبی زاده بیان کرد: بازار دچار پراکندگی است به همین دلیل مدیریت آن سخت است، سیاست‌هایی که اجرا شد موجب شد یک هجومی طی دو تا سه ماه به بازار صورت گیرد.

مدیرعامل کارگزاری دلیران پارس با تاکید بر اینکه در بازار با کمبود ابزار حرفه‌ای مواجه هستیم، تاکید کرد: در حال حاضر با کسری حداقل بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سبد صندوق مواجه هستیم که می‌تواند با تضمین ۲۰ درصد باشد تا مردم اعتماد داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: باید کد‌هایی که تازه صادر شده به سمت این صندوق‌ها سوق داده شود تا بازار مدیریت شود با شرایط حال حاضر که بی اعتمادی به وجود آمده مدیریت بسیار سخت است.

نبی زداه با اشاره به نقش تصمیم‌های گرفته شده از سوی شورای عالی بورس و سازمان بورس در ایجاد بی اعتمادی سهامداران، تصریح کرد: تصمیم خوب بستگی به زمان آن دارد اگر به موقع نباشد ممکن است اثر بدی بگذارد.

مدیرعامل کارگزاری دلیران پارس تاکید کرد: ایجاد بی اعتمادی در سهامداران صرفا به دلیل تصمیم‌های گرفته شده به ویژه سیاست‌های موازی است که اجرا شد و صحبت‌های دوگانه بین مسئولان موجب ایجاد بی اعتمادی شد.

وی افزود: بازار برای بازیابی نیاز به اعتماد دارد و هرگونه سیاست حمایتی که مطرح می‌شود موجب افزایش ترس می‌شود و بیشتر فرصت خروج به سهامداران داده می‌شود.

نبی زاده بیان کرد: در حال حاضر صدور مجوز یک سبدگردانی دو سال زمان می‌برد و سازمان به بهانه نداشتن نیرو، یک مجوز حرفه‌ای که نیاز اصلی بازار است را به عقب می‌اندازد.

مدیرعامل کارگزاری دلیران پارس ادامه داد: سازمان از ابتدا سال تاکنون یک‌هزار میلیارد تومان درآمد داشته آیا به عنوان متولی توانایی جذب نیرو برای پیشبرد امور ندارد.

وی با بیان اینکه نهاد‌های حرفه‌ای باید اقتصاد کشور را اصلاح کنند، گفت: بازیگر حرفه‌ای در بازار کم است و بیشتر غیر حرفه ای‌ها حضور دارند، اگر حرفه ای‌ها بیشتر شوند بازار مسیر اصلی خود را پیدا کرده، هیجان کم می‌شود و اعتماد باز می‌گردد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
مدیرعامل شرکت سبدگران اعتبار در گفت‌وگو با بورس نیوز:

نقش تصمیم‌های غیرکارشناسی در ریزش بازار

عضو شورای عالی بورس در گفت‌وگو با بورس نیوز:

مجوز "ورود بانک‌ها به بورس" در جیب شورای عالی بورس

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کاملا درسته، حذف محدودیت دامنه نوسان رو ولی جالبه که کارگزازیها و مدیرانشان اصلا اشاره نمیکنند چون ظاهرا از وجود صف منتفع میشوند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳
منابع تزریق نشه تا شما حقوقیهای بی وجدان سر سهامدران خرد را ببرید. در اوج خالی کرده اید و حالا دارید فشار می آورید تا بازار را به کف برسانید و سهامدران زیان دیده را مجبور به فروش کنید و دوبار سهامی را که از چنگشان در آوردیده در قیمتهای بالا بهشان بندازید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
یه راهشم اینکه سفارشاتی که نیم ساعت اول چه برا فروش و چه برا خرید گذاشته میشن قابل حذف یا ویرایش نباشن . در این روش اونایی که در پی ایجاد هیجان کاذب به نفع خود هستن کن لم یکن میشن.
دانش آموز
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳
بهترین پیشنهادی که در این دوران سیاه تاراج سرمایه مردم توسط حقوقی های بی انصاف( که شامل صندوقها ) هم میشود ، پیشنهاد غیرقابل حذف و ویرایش نیم ساعت اول است که دیگر حقوقی ها و نوسانگیران نتوانند در بازار وحشت ایجاد کنند .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۴
سازمانی که نمیتواند سجام را سرسامان بدهد وظیفه اش را درست انجام دهد انتظاردارید معاملات بورس وشفافیت را اداره کند علی برکت الله
شیخ کلید بازار بورس را بقالی اشتباه میگیرد وقصدش بنام بورس بکام فریدونها ازصتدوق توسعه ملی برداشت کند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
کل سهمها منفی شده اند صندوق کیلویی چند؟
دانش آموز
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۲
حقوقی ها و مدیران صندوقها به قصد تخریب دولت ( البته ستون پنجم اصلی در سازمان بورس است که زهر اقداماتش برای اقتصاد از سیانور هم مهلکتر بوده ) و هماهنگ با زمزمه های ترامپ برای تحریم تسلیحاتی ایران ، ستون پنجم دشمن ،فعال در کل بورس و بازار سرمایه با همدستی حقوقی ها میخواستند تیر خلاص را به اقتصاد و صنعت و کشاورزی بزنند ، و با همکاری تیم اقتصادی دولت و پروپاگاندای اقتصاد دان نماهای حراف و بی عمل صاحب رسانه‌های داخلی و خارجی ، مطمئناً دلار را بعد از 30 شهریور و عملی شدن مکانیسم ماشه با کمک عزیز دلشان جناب ترامپ، به پنجاه هزار تومان برسانند ، که می‌رسانند !! ، مگر اینکه دولت چرخش اساسی در کل نفرات اقتصادی از جمله وزیر اقتصاد و صنعت و برنامه و بودجه و نفت و انرژی و... که امکان پذیر نیست و متأسفانه شخص روحانی هم در تصورات و تخیلات خودش خود را در نقش انسان برتر مشغول بازی با کلمات برای ما مردم است .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۷
سلام مهمترین عاملیکه بازار سرمایهرا منفی کرد اجازه ندادن به کارمندان دولت برای فعالیت دربورس در وقت اداری هست باور نمیکنید