بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۵
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"غذایی‌ها" کم ریسک‌ترین سهم‌های بازار/ تیری که تمام سهامداران را ترساند!

صنعت غذایی به خاطر اینکه برای تامین مواد اولیه، کمترین وابستگی را به خارج از کشور و نرخ ارز دارد، و ضمنا بازار فروش نسبتا پایداری هم در داخل کشور دارد، ریسک کمتری هم نسبت به سایر صنایع برای سرمایه گذاران به همراه دارد.
کد خبر : ۲۲۷۳۹۴

سهم های گروه غذایی، کم ریسک ترین سهم های بازار

به گزارش بورس نیوز، اگرچه شاخص کل گاهی رنگ سبز به خود می‌گیرد؛ ولی بجز چند سهم بزرگ شاخص ساز، اکثر نماد‌های بازار با فشار فروش مواجه اند و در چند هفته اخیر افت قیمت قابل توجهی داشته‌اند.

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند در چنین شرایطی باید با نگاه تحلیلی اقدام به خرید و فروش کرد. با چنین نگاهی، قطعا تمام سهم‌های بازار نباید صف فروش باشد اما؛ آتشی که این روز‌ها به جان بورس تهران افتاده، خشک و ‌تر را با هم سوزاند است. سهم‌های گروه غذایی از جمله سهم‌هایی هستند که به نظر می‌رسد صف فروش آن‌ها در این قیمت‌ها توجیه ندارد.

علی شریعتی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و فعال صنعت غذایی در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: به نظر می‌رسد فروش هیجانی سهم‌های گروه غذایی در قیمت‌های فعلی توجیه ندارد. در بازارسرمایه تیری رها شده که کل پرنده‌ها را ترسانده و فروش‌های این روز‌ها بیشتر ناشی از ترس سهامداران است.

وی افزود: در صنعت غذایی در بحث تولید و توزیع و عرضه حتی در دوران کرونا مشکل خاصی وجود نداشته و کاهش فعالیت برخی رستوران‌ها در اوایل سال، تاثیری در فروش کارخانجات غذایی نداشته و اتفاقا گزارش عملکرد شرکت‌های بورسی فعال در صنعت غذایی نشان می‌دهد فروش و صادرات وضعیت قابل قبولی دارد. معتقدم این صنعت مشکلی ندارد که دلیل افت قیمت و فروش سهم‌ها باشد و بالعکس این صنعت، مطمئن‌ترین حاشیه امن سودآوری را در بین صنایع تولیدی کشور دارد. در وضعیتی که خیلی از صنایع درگیر مشکلات تحریم و نوسان نرخ خوراک و... هستند، صنعت غذایی به خاطر اینکه برای تامین مواد اولیه، کمترین وابستگی را به خارج از کشور و نرخ ارز دارد، و ضمنا بازار فروش نسبتا پایداری هم در داخل کشور دارد، ریسک کمتری هم نسبت به سایر صنایع برای سرمایه گذاران به همراه دارد.

شریعتی اضافه کرد: حقیقی‌ترین P/E‌های بازار مربوط به سهم‌های صنایع غذایی است. ضمن اینکه تاثیر افزایش نرخ ارز بر سودآوری شرکت‌های این گروه هم در نهایت مثبت خواهد بود. بعضی سهم‌های این گروه افت زیادی داشته و به کف قیمتی رسیده و دلیلی برای فشار فروش وجود ندارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کمی اندیشه
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
غذایی ها قبل از ریزش کلی بازار رشد شارپ و حباب گونه داشتند لذا حرف غلطی است که می گویید در کف قیمتی هستند و دلیل قاطع آنهم P/E بالای این سهم ها هست
سودهای پایین که این گروه می دهند جذابیت آنها را از بین می برد هرچند که کل شرکتهای ایران سودهای خود را خیلی کمتر از واقع نشان می دهند اما به هر حال آنچه به سهامداران می رسد همین سودهای دروغین باصطلاح حسابرسی شده است. کما اینکه خودرویی ها حتی زیان شناسایی می کنند و حسابرس قسم خورده فاسد و سازمان بورس یک سئوال ساده هم نمی کند که اگر زیانده هستید چرا همچنان به کار ادامه می دهید؟ چرا مدیران تان حقوق های چند ده میلیونی می گیرند؟ و چرا هیات مدیره پاداش عملکرد می گیرد؟!!!!!
ناشناس
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
همینو بگو