بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
کسب زیان ۶۱۷ میلیارد ریالی در سال ۱۳۹۸؛

ناتوانی مدیران "غپاک" در کنترل هزینه‌های شرکت

هزینه‌های عمومی اداری شرکت با ۶۵ درصد افزایش به یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال و بیش از ۱۵ درصد از فروش شرکت رسیده است.
کد خبر : ۲۲۷۴۳۲

ناتوانی مدیران در کنترل هزینه‌های شرکت

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شرکت لبنیات پاستوریزه پاک در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ و بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده، زیان خالص ۶۱۷ میلیارد ریالی و معادل ۴۴۵ ریال به ازای هر سهم را محقق کرده و این در حالی است که در سال قبل از آن این شرکت سود خالص بیش از ۱۱۰ میلیارد ریالی را محقق کرده بود.

ناتوانی مدیران در کنترل هزینه‌های شرکت

افزایش هزینه‌های عمومی اداری و هزینه‌های مالی شرکت علیرغم رشد ۳۵ درصدی درآمد‌های شرکت منجر به کسب زیان خالص در سال گذشته شده که به این ترتیب این شرکت در سال گذشته به زیان انباشته ۳۶۹ میلیارد ریالی رسید.

درآمد‌های شرکت که از محل فروش انواع محصولات لبنی محقق شده و به ۹ هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال رسیده که نسبت به سال قبل از آن رشد ۳۵ درصدی را نشان می‌دهد.

هزینه‌های عمومی اداری شرکت با ۶۵ درصد افزایش به یک هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال و بیش از ۱۵ درصد از فروش شرکت رسیده است.

رشد هزینه‌های پرسنلی، حمل و نقل و سایر هزینه‌های درج شده در این بخش منجر به این افزایش قابل تامل و قابل بررسی شده و در بخش سایر هزینه‌ها به تنهایی رقم بیش از ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه که معادل ۷ درصد فروش شرکت بوده، درج شده و مشخص نیست که ریز این هزینه و دلیل آن و علت رشد آن در این سال چه بوده است.

از سوی دیگر هزینه‌های مالی شرکت نیز رشد سنگینی را تجربه کرده و به ۵۳۱ میلیارد ریال رسیده و این هزینه نسبت به سال ۹۷ افزایش ناامیدکننده ۸۵ درصدی را نشان می‌دهد. ضعف مدیریت شرکت در بخش نقدینگی منجر به اخذ تسهیلات مالی سنگین ۲ هزار و ۳۳۰ میلیارد ریالی و تحمیل هزینه‌های مالی سنگین به شرکت و سهامداران شده است.

این شرکت که از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان محسوب می‌شود، به طور مشخص و با نگاهی به صورت‌های مالی و عملکرد مالی آن با ضعف مدیریتی به خصوص در بخش مدیریت منابع مالی و بازرگانی مواجه بوده و تبعات ضعف مدیریتی شرکت‌هایی از این دست نیز به سهامداران آن باز می‌شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴
سهامداری در ایران واقعا به درد نمی خورد و علت آنهم همین است که اغلب شرکتها سودهای میلیاردی خود را در دفاتر بصورت زیان نشان می دهند و متأسفانه حسابرسان قسم خورده زیرمیزی بگیر این صورتها را تهیه و تأیید می کنند و مأمورین مالیاتی هم با اخذ سکه هایی که چشم شان را کور و گوششان را کر می کندآنها را می پذیرند و اینگونه هسنت که فساد تمام سیستم اداری کشور را فراگرفته است و مردم بیچاره ای که نه سالی یکبار بلکه بصورت هفتگی شاهد گرانی و تورم کالاهای مصرفی هستند چطور می توانند زیانده بودن این شرکتها را بپذیرند؟!!!!!!!11