بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
نگاهی به عملکرد ۶ ماهه حسابرسی شده "ایران دارو"؛

با وجود افت ۴۰درصدی، قیمت "دیران" همچنان توجیه ندارد

اصلی‌ترین دلیل افزایش سودآوری این شرکت در سال مالی ۱۳۹۷ را بتوان افزایش مقادیر فروش و البته جمع کل مبالغ فروش دانست.
کد خبر : ۲۲۷۴۴۶

با وجود افت در حدود ۴۰ درصدی، قیمت سهم

به گزارش گروه تحقیق و مطالعات بورس‌نیوز، علی رغم آنکه در هفته‌های اخیر شاهد افت در حدود ۴۰ درصدی قیمت سهام شرکت ایران دارو بودیم، با این وجود با نگاهی به صورت‌های مالی ۶ماهه حسابرسی شده این شرکت و تحقق سود خالصی تنها ۵۳۲ ریالی به ازای هر سهم می‌توان به این نکته پی برد که قیمت‌های بیش از ۲۶.۰۰۰ ریالی این سهم هم همچنان توجیه سرمایه‌گذاری ندارد و شاید به این دلیل صف فروش این شرکت تقاضایی برای خرید را نمی‌بیند.

با وجود افت در حدود ۴۰ درصدی، قیمت سهم

شاید اصلی‌ترین دلیل افزایش سودآوری این شرکت در سال مالی ۱۳۹۷ را بتوان افزایش مقادیر فروش و البته جمع کل مبالغ فروش دانست که البته نمی‌توان از رشد نرخ‌های محصولات فروخته شده نیز در ۶ ماهه نخست به راحتی عبور کرد.

با وجود افت در حدود ۴۰ درصدی، قیمت سهم

در نهایت این شرکت با شناسایی درآمدی بیش از ۹۱۶ میلیارد ریال و ۶۱ درصد بیش از ۵۶۹ میلیارد ریال ۶ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۸، موفق به شناسایی بیش از ۲۸۲ میلیارد ریال سود خالص شده که از حیث عملکردی مثبت به نظر می‌رسد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهران
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
چرا نویسنده این مطالب اسم نداره ؟ اگر تحلیلی کردی باید پای تحلیلت بایستی ،بدون اسم قابلیت اینکه ببینیم چقدر از تحلیل این به اصطلاح کارشناسان درست هست وجود نداره،دیران در حال پیشرفت واضح در سود آوری هست و با اصلاح قیمت های داروهای این داروساز هم به علت نوع داروها زودتر از بقیه داروساز ها خواهد بود و EPS به شدت مسیر سعودی داره